• Jmlwc

Augustibarn 2018

Isathe skrev 2018-01-12 12:57:22 följande:

Hm okej. Jag tillhör också Västerås och funderat kring de där med kub-test, men görs det inte i Västerås tror jag att jag struntar i det..... Svårt de där!!

Hur gammal är du?

35
  • Jmlwc
    marran87 skrev 2018-01-12 13:15:08 följande:

Ni måste ju kunna välja vilket ställe som helst för kub, som gör kub alltså? Man ska väl få välja helt fritt nu för tiden var man vill gå och var man vill göra sitt UL - bara be sin BM skriva remiss dit man vill, gällande rutin ul.

Men vad vet jag, Sthlm kanske är det närmaste? :)

Det var min bm som sa att jag skulle ringa dit. Tänkte inte alls på andra alternativ :) Örebro och Uppsala hade väl varit alternativ. Men inte så stor skillnad på körsträcka...
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-01-12 12:57:22 följande:

Hm okej. Jag tillhör också Västerås och funderat kring de där med kub-test, men görs det inte i Västerås tror jag att jag struntar i det..... Svårt de där!!

Hur gammal är du?

Tänker att jag får ett extra ultraljud på köpet:)
  • Jmlwc
    Isathe skrev 2018-01-12 14:11:56 följande:

Ja men precis, de var lite min tanke också. Jag går hos bm i Avesta men tillhör Västmanland, hon sa att jag skulle kontakta Västerås själv för att boka rutin ul och ev kub om vi ville göra det.

Jag har då aldrig bokat rul själv någon gång tidigare...
  • Jmlwc
    Nela skrev 2018-01-13 14:50:36 följande:

Jag går in i v 10 imorgon och jag är alltså hungrig KONSTANT. Inte så sugen på sötsaker men söta drycker som vi aldrig dricker annars. Äter varannan timme kanske? Idag hände det dessutom nåt med magen, från att ha svullnat upp lite efter stora måltider och på kvällarna har jag nu fått en riktig putmage som INTE FÖRSVINNER! Ska försöka hålla det hemligt 3 veckor till på jobbet, good luck Sherlock säger jag bara...

Samma här! Köpte mina första mammabyxor igår:)
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-14 22:13:41 följande:

Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.

Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?

Kramar till er alla!

Du är så välkommen tillbaka när du vill!
  • Jmlwc
    Enizz skrev 2018-01-15 03:07:43 följande:

Tackar! Beräknad till 20:e Augusti.

Jaa MA verkar vara väldigt olika på olika personer.

Vad bra att du sett hjärtat slå, ett viktigt steg avklarat! Att symtomen börjar avta i v10 verkar ju vara ganska vanligt, skönt för dig att snart passera den magiska 12veckorsgränsen!

Jag är också beräknad till 20/8 (än så länge):)
  • Jmlwc
    3hjärtan skrev 2018-01-15 18:14:29 följande:

Hur gammal är du? Finns en hemlig 35+

3hjärtan du kan få lägga till mig i den gruppen:)
  • Jmlwc
    Enizz skrev 2018-01-15 23:51:01 följande:

Vad roligt! Har du något ultraljud inplanerat? Jag ska på ultraljud den 24/1, längtar! Men vet när ÄL var då jag kollade med ÄL-test samt får ont i magen vid ÄL.

Jag ska på kub den 9/2. Jag vet också när jag blev gravid:)
  • Jmlwc
    Vifårse skrev 2018-01-16 12:12:18 följande:

Hej på er!

Jag är i v. 7+4, beräknad 30/8 och har nu fått se ett litet hjärta på vul! Är också på jakt efter en fb-grupp, såg att det fanns en bf augusti 2018 förut men hittar den inte nu..

De stoppade insläpp vid 100 medlemmar.
Svar på tråden Augustibarn 2018