• Jmlwc

Augustibarn 2018

Isavanna1 skrev 2018-01-09 09:15:52 följande:

Var nyss på vul. Läkaren kunde inte direkt se något, han kunde se gulesäcken och ett litet foster men av storleken att döma skulle jag vara i v 6. Så ny tid den 23:e men jag tror inte mycket på det tyvärr, det känns mer troligt att fostret är dött.

Men då :( kram
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-09 14:30:03 följande:

Jag har försökt slappna av och det hjälpte att prata med MVC. Det var som jag misstänkte, det du säger.

För Nu på eftermiddagen så var det borta, som inget har hänt. Har pratat med MVC också och hon sa att slemhinnorna och livmodertappen är känsliga vid graviditet så det var därför :)

Skönt att mvc lugnade dig.

Jag hade en ganska stor blödning i v13 i min förra graviditet. Vet inte vad det berodde på. Men tydligen något ofarligt. Han fyller 4 i år:) Så alla blödningar behöver inte betyda missfall...
  • Jmlwc
    bonustillfyra skrev 2018-01-09 16:10:37 följande:

Är det någon mer som mått illa ordentligt o börjat må bra i v10? Jag är i v10 (9+1) o idag har sen fyra dagar tillbaka sakta börjat må mindre illa till idag, då jag inte mår dåligt alls. Nojjar för jag tänker att det är för tidigt att det går över nu...?

Mitt har gått över vid v 14 i tidigare graviditeter. Men tror att det är väldigt olika:)
  • Jmlwc
    marran87 skrev 2018-01-10 09:10:12 följande:

Det är väl en en toppen ide! Om vi får ihop kanske TS kan göra ett tillägg i starten så den alltid finns? 

marran87 - Stockholm 31 år, BF 25/8, andra barnet

Åh hur gör man det???? Vet inte :)
  • Jmlwc
    marran87 skrev 2018-01-10 10:45:37 följande:

Ovanför trådstartinlägget , uppe till höger har jag för mig att det ska finnas en ?uppdatera inlägget? typ... om man klickar där så ska man kunna uppdatera trådstarten :)

• Jmlwc
    marran87 skrev 2018-01-10 11:17:21 följande:

Men vad konstigt - jag har den på tråden jag har startat.. använder du mobilversion? Det gör inte jag, kanske skillnad? :)

Ja jag sitter aldrig på fl vid datorn:)
  • Jmlwc

Nu är kub-testet bokat! 9/2 på Mamma Mia i Sthlm. :)

Lite knöligt att åka så långt. Men testet görs inte i Västerås just nu...

• Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-11 23:47:03 följande:

Varje gång vis gynundersökning så har jag också börjat blöda. Kan det påverka ännu mer nu när jag är gravid? :0

Blödningen har fortsatt till och från sedan jag skrev sist. Väldigt märkligt att den har dykt upp varje gång jag arbetar men så fort jag ska hem, på eftermiddagen, så försvinner den helt (ibland lite aprikosfärgad) och hemma kommer det ingenting alls, kanske lite ljusrosa på pappret någon gång, men ovanligt. Har ett väldigt stressigt och tungt jobb och har läst att om man har känslig livmodertapp/sköra slemhinnor så kan det börja blöda lätt i de sammanhangen.

Så imorgon ska MVC ringa upp mig vid 10-tiden så ska jag nämna detta för dem. Kanske blir sjukskrivning på grund av detta. Vill i alla fall lätta på min oro, för den har gjort mig galen dessa dagar. Behöver jag åka in på gyn imorgon, enligt MVC, så kommer jag sjukskriva mig i helgen. Måste tänka på mig och barnet<3

Men innan jag blev gravid så upptäckte de lätta cellförändringar och en cysta. Kan det påverka blödningen också? Ska fråga dem om det med.

Får se vad dem säger när jag pratar med dem, är väldigt orolig för att det var missfall även fast jag har alla gravid symtom kvar samt inte haft mer ont än vanligt (molvärk) :0

Hur gick Det?
  • Jmlwc
    saijda skrev 2018-01-12 11:15:14 följande:

MVC har fortfarande inte ringt mig... oron är ökad, blir så irriterad :( Men vid minsta ansträngning så börjar de småblöda igen, tycker det är väldigt skumt. Har samma molvärk som innan, brösten är fortfarande ömma och gör ont, illamåendet kommer och går, som innan.

Har de inte ringt inom en stund så kommer jag ringa gynmottagningen istället eller 1177.

Kanske blir gynakuten också.

Osäker på om jag ska jobba i helgen eller inte :/

Sjukskriva dig som vanligt under helgen då. Skulle de inte ringa vid 10??? Ring igen.
Svar på tråden Augustibarn 2018