• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Solen2
    Jmlwc skrev 2018-01-02 09:53:49 följande:

Det går sakta men säkert framåt...

@Jmlwc Vi är på exakt samma dag!
  • saijda
    emizz skrev 2018-01-02 20:01:09 följande:

Jobbar inom hemvården så är ganska högt tempo emellanåt...vi får tänka positivt att det bättre med tiden :)

Aha okej :) ja precis positiva tankar och stötta varandra <3
  • marran87
    Kattblomma84 skrev 2018-01-02 14:41:29 följande:

[quote=78325952][quote-nick]marran87 skrev 2018-01-02 07:26:57 följande:[/quote-nick]Godmorgon! Grattis och välkommen hit! 

Men fy vilka tråkiga människor! Sådär säger man inte till någon som precis blivit gravid! Vi njuter hemma, vi pratar mycket och klart vi små planerar lite smått. Vi har delat med oss och vi kommer även berätta för dottern på 10 år i veckan. Är idag i v 6+2. [/quote

Jo jag kände lite så jag med. Lite onödigt att skapa oro där det inte finns. Vad kul, vi har också en dotter här hemma som blir 10 i sommar. Grattis till graviditeten. Då skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Jag är på 6+4. Tack för peppande svar, det värmde. Tack

Verkligen onödigt! Tänker att folk borde kunna räkna ut att vi är fullt medvetna om riskerna, dom flesta gravida läser väl på om precis allting här och där, på gott och ont :) Tack snälla! Har ni berättat för 10åringen?
  • marran87
    beso skrev 2018-01-02 21:57:06 följande:

Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)

Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.

Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(

Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?

Kram från mig/oss ;)

Tack och grattis själv!! :) 

Åh, håller verkligen tummarna att lillen vill stanna nu och att allting går bra idag och att det ser bra ut. 

Är det ens någon skillnad på mensvärk och växtvärken? :) Jag tror alla gånger det är växtvärk du känner! Mitt illamående är absolut inte regelbundet eller vad man ska säga, ena dagen är jag så hungrig och mår illa direkt när jag vaknar, andra dagen kan det gå 1-2 timmar innan jag ens anar lite hunger, men inget illamående. 
  • beso
    marran87 skrev 2018-01-03 06:08:19 följande:

Tack och grattis själv!! :) 

Åh, håller verkligen tummarna att lillen vill stanna nu och att allting går bra idag och att det ser bra ut. 

Är det ens någon skillnad på mensvärk och växtvärken? :) Jag tror alla gånger det är växtvärk du känner! Mitt illamående är absolut inte regelbundet eller vad man ska säga, ena dagen är jag så hungrig och mår illa direkt när jag vaknar, andra dagen kan det gå 1-2 timmar innan jag ens anar lite hunger, men inget illamående. 

Halloj! Godmorgon! :) Va skönt o höra att illamåendet kan variera. Jag inbillar mig att växtvärk känns lite mer molande för mig. Nu gör det lite mer ont..som ett sår typ..kanske inbillar mig. Ska göra vul idag..får se om det lever..kanske kommer blodet när som helst..får vänta o se! :( Vore skönt om magen hade ett litet fönster så man kunde titta in o kolla allt va ok med bebis! ;)
  • marran87
    beso skrev 2018-01-03 07:47:12 följande:
    Halloj! Godmorgon! :) Va skönt o höra att illamåendet kan variera. Jag inbillar mig att växtvärk känns lite mer molande för mig. Nu gör det lite mer ont..som ett sår typ..kanske inbillar mig. Ska göra vul idag..får se om det lever..kanske kommer blodet när som helst..får vänta o se! :( Vore skönt om magen hade ett litet fönster så man kunde titta in o kolla allt va ok med bebis! ;)
    Jag har alla möjliga varianter på känsla i tjejmagen - molande, sticker, drar, spänner och hugger till ibland. Har du ont konstant? Jag tror egentligen bara din livmoder växer, jag håller tummarna för att ni ska få se en livslevande liten sparv idag med pickande hjärta! <3 :) 
  • Isavanna1
    beso skrev 2018-01-02 21:57:06 följande:

Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)

Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.

Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(

Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?

Kram från mig/oss ;)

Så spännande för er idag. Tror säkert det kommer gå jätte bra. Hur man mår kan väl variera väldigt från dag till dag? Iallafall för mig. Vissa dagar har jag jätte mycket värk och bara väntar på blodet. Men andra dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid.

Lycka till idag. ??
  • Jmlwc
    Solen2 skrev 2018-01-02 22:05:50 följande:

@Jmlwc Vi är på exakt samma dag!

Kul:)
  • Isavanna1
    Isavanna1 skrev 2018-01-03 08:36:09 följande:

Så spännande för er idag. Tror säkert det kommer gå jätte bra. Hur man mår kan väl variera väldigt från dag till dag? Iallafall för mig. Vissa dagar har jag jätte mycket värk och bara väntar på blodet. Men andra dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid.

Lycka till idag. ??

Det skulle såklart inte vara frågetecken, det var en glad gubbe.
Svar på tråden Augustibarn 2018