Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Det går sakta men säkert framåt...
Jobbar inom hemvården så är ganska högt tempo emellanåt...vi får tänka positivt att det bättre med tiden :)
[quote=78325952][quote-nick]marran87 skrev 2018-01-02 07:26:57 följande:[/quote-nick]Godmorgon! Grattis och välkommen hit!
Men fy vilka tråkiga människor! Sådär säger man inte till någon som precis blivit gravid! Vi njuter hemma, vi pratar mycket och klart vi små planerar lite smått. Vi har delat med oss och vi kommer även berätta för dottern på 10 år i veckan. Är idag i v 6+2. [/quote
Jo jag kände lite så jag med. Lite onödigt att skapa oro där det inte finns. Vad kul, vi har också en dotter här hemma som blir 10 i sommar. Grattis till graviditeten. Då skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Jag är på 6+4. Tack för peppande svar, det värmde. Tack
Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)
Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.
Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(
Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?
Kram från mig/oss ;)
Tack och grattis själv!! :)
Åh, håller verkligen tummarna att lillen vill stanna nu och att allting går bra idag och att det ser bra ut.
Är det ens någon skillnad på mensvärk och växtvärken? :) Jag tror alla gånger det är växtvärk du känner! Mitt illamående är absolut inte regelbundet eller vad man ska säga, ena dagen är jag så hungrig och mår illa direkt när jag vaknar, andra dagen kan det gå 1-2 timmar innan jag ens anar lite hunger, men inget illamående.
Är det någon här inne som gått upp något i vikt redan, hur mycket?
Hej alla! Grattis till era graviditeter! :)
Jag har tre barn sen tidigare. Haft 8tidiga missfall i ca v 5/6. Nu är jag gravid igen i v 7 tror jag. Kanske stannar det kvar denna gång då det gått längre tid.
Imorgon ska jag på tidigt vul och är såklart jättenervös. Kännt lite mensvärk idag snarare än växtnäring tycker jag. Samt att yrsel och illamående är bara ca 5% av vad det var igår.. Så blir orolig! :(
Någon annan som varit med om att illamåendet kommit o gått?
Kram från mig/oss ;)
@Jmlwc Vi är på exakt samma dag!
Så spännande för er idag. Tror säkert det kommer gå jätte bra. Hur man mår kan väl variera väldigt från dag till dag? Iallafall för mig. Vissa dagar har jag jätte mycket värk och bara väntar på blodet. Men andra dagar glömmer jag nästan bort att jag är gravid.
Lycka till idag. ??