Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Grattis! Jag känner exakt samma! Men har ändå berättat för en del. Tänker att hade jag varit öppen med en olycka, och det inte skulle gå vägen hade jag lika gärna kunnat berätta den positiva nyeheten. Men jag har också svårt att slappna av. Räknar ner dagarna nu. Snart bara 2-3 veckor kvar till största faran är över. Hoppas tiden går snabbt!
Men som sagt tills du inte vet annat, du väntar ju barn inte missfall!
[quote=78325952][quote-nick]marran87 skrev 2018-01-02 07:26:57 följande:[/quote-nick]Godmorgon! Grattis och välkommen hit!
Men fy vilka tråkiga människor! Sådär säger man inte till någon som precis blivit gravid! Vi njuter hemma, vi pratar mycket och klart vi små planerar lite smått. Vi har delat med oss och vi kommer även berätta för dottern på 10 år i veckan. Är idag i v 6+2. [/quote
Jo jag kände lite så jag med. Lite onödigt att skapa oro där det inte finns. Vad kul, vi har också en dotter här hemma som blir 10 i sommar. Grattis till graviditeten. Då skiljer det bara 2 dagar mellan oss. Jag är på 6+4. Tack för peppande svar, det värmde. Tack
Preglife heter appen, har den jag med :)
Jag håller tummar och tår. Vilken vecka är du i nu? Det är inte lätt att vara avslappnad. Det ironiska var att jag var tvärlugn innan andra påpekade riskerna för mig. Min sambo har till och med drömt mardrömmar om det. Nu peppar vi varandra och ser fram emot att träffa vår barnmorska på mvc. Tack för peppande ord, det kommer gå bra för oss båda.
Klart vi ska peppa varandra! Vi ska ju göra detta tillsammans. Jag räknar ner till torsdag när Jah ska träffa bm första gången. Och såklart med ångestladdad förtjusning till tisdag i nästa vecka när det är vul. Jag hoppas så innerligt att det syns ett hjärta men jag vet ju också att det finns en risk det är för tidigt. ??
Håller också med henne. Jag älskar att planera, men blev lite nedslagen av alla varningar. Känns bättre nu. Håller med det är såå kul att titta på kläder, vagn mm. Tusen tack
Jag har inte orkat läsa igenom alla sidor i tråden så detta kanske redan tagits upp... Men något jag tycker är väldigt jobbigt är detta med träning.
Innan jag började få symtom tränade jag 4-6 ggr i veckan utan problem. Sen kom illamåendet... kräker inte varje dag men känner av det konstant. Illamåendet suger så mycket energi ur mig att jag blir helt slut.. och den konstanta tröttheten. Förra veckan blev det 3 lite längre promenader.. thats it. Föregående veckor något yogapass och något pumppass.. det blir moment 22. Är för trött för att träna men blir tröttare av att inte träna..
Ni som har barn sen innan, har ni tränat genom hela graviditeten? Min målsättning är att återgå till träningen när illamåendet släpper. Gjorde ni det?
BTW jag överlevde första dagen på jobb. Det gick bättre än jag trott men så var det första dagen på länge ju. Dock märker jag av humöret, jag orkar liksom inte rysta av mig kommentarer som innan utan snäser tillbaka istället.