Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Tänkte hoppa in här också om det är ok. Är beräknad 31 juli men har gått över tiden vid båda mina tidigare graviditeter så jag gissar att det blir en liten augustibebis. :)
Tänkte hoppa in här också om det är ok. Är beräknad 31 juli men har gått över tiden vid båda mina tidigare graviditeter så jag gissar att det blir en liten augustibebis. :)
Hej alla!
Det va verkligen längesedan någon skrev i denna gruppen...hoppas allt är bra med alla! Själv jobbar jag inte mer vilket är ganska skönt då jag har hypotoni :( varit sjukskriven från och till och har nu tagit ut semester och fått graviditetspeng beviljat :) Det negativa med att inte jobba är att dagarna är såååååååå långa haha fast försöker roa mig med lite projekt här hemma. Är nu i v 28 och väntar på att tiden för TUL ska dimpa ner i brevlådan, någon som vet om man måste boka den själv? Eller kanske barnmorskan som skriver remiss. Är Gastri bypass opererad därför vet jag att jag ska på TUL också denna gången :)
Ha de fint alla i sommarvärmen!
Hej alla!
Det va verkligen längesedan någon skrev i denna gruppen...hoppas allt är bra med alla! Själv jobbar jag inte mer vilket är ganska skönt då jag har hypotoni :( varit sjukskriven från och till och har nu tagit ut semester och fått graviditetspeng beviljat :) Det negativa med att inte jobba är att dagarna är såååååååå långa haha fast försöker roa mig med lite projekt här hemma. Är nu i v 28 och väntar på att tiden för TUL ska dimpa ner i brevlådan, någon som vet om man måste boka den själv? Eller kanske barnmorskan som skriver remiss. Är Gastri bypass opererad därför vet jag att jag ska på TUL också denna gången :)
Jobbar 1 månad till, men trivs bra på jobbet då vi har en bra ac där så man får kroppstemperaturen på normal nivå. Värre på vägen till och från jobbet och när man kommer hem. Försöker svalka ner hemmet när tempen ute börjar gå ned.
Idag hämtade vi barnvagnen, så fin!
Hej alla!
tudeluu. oxå bonede i Västmanland. väntar mitt andra barn. har en son på 9 år sen innan. 25 augusti e min grabb beräknad . jobbar som långtradarchaufför
Tjena!
Halmstad-bo i v.31 här! Beräknad 17/8, första barnet. Jobbar till 6/7 - haft foglossning sedan v.17 och varit sjukskriven 50% sedan slutet på april, så det ska bli skönt att få ta hand om sig själv lite innan det lilla livet kommer.
Tjena!
Halmstad-bo i v.31 här! Beräknad 17/8, första barnet. Jobbar till 6/7 - haft foglossning sedan v.17 och varit sjukskriven 50% sedan slutet på april, så det ska bli skönt att få ta hand om sig själv lite innan det lilla livet kommer.
Hej
Tänkte jag i också skulle vara med här. Är 32 år. Väntar nu vårt fjärde barn. Då alla våra tre är relativt små ännu är de full rulle här hemma. Den älsta fyller 7 år till hösten. Jag jobbar fortfarande men har börjat varava med föräldraledigt för dottern som jag fortfarande har dagar kvar för. Har inga större bekymmer med graviditeten även om jag har mer foglossningar än tidigare graviditeter. SF måttet följde inte kurvan sist så har fått bokat in en extra mätning av mage. Bf 7/8. Hoppas ni alla har de bra.
Hej! Vi har samma bf datum.. :) jag väntar mitt andra barn, en liten brorsa till dottern född 2015. Jag har också haft skitont av foglossning, sjukskriven sen maj och går på gravpenning på tisdag.. Skönt att det är färdigjobbat för ett tag nu. Hur känns det nu när vi närmar oss bf? Allt klart? :) vad skönt att du kan vara hemma ett tag innan bebisen kommer och vila upp dig.
Konstigt nog känner jag mig ganska lugn? Som förstföderska så har man ju ingen aning om vad som egentligen väntar, och lika bra det kanske? Har nästan allt klart, en liten tripp till Ikea sen så! Hur känns det för dig? :)
Hur mår ni?
Jag börjar längta rejält! Rökande ner dagarna fast det är en och en halv månad kvar.
Hur mår ni?
Jag börjar längta rejält! Rökande ner dagarna fast det är en och en halv månad kvar.
Det går bra. Tiden rullar på snabbt. Ska bara jobba två veckor till innan semester. Börjar dock känna av att man blir större och tyngre. Har börjar knäppa i ena knät bla.