Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
När jag väntade min dotter för 10 år sedan så hade jag lite flyt, jag klarade mig rätt bra hela graviditeten och kände mig gravid-snygg. Allt som hände var att jag fick en bula, allt annat var precis som vanligt
men den här gången kommer bli såå någonting annat.. haha!
Jag är svullen i kroppen, min sambo sa idag "älskling, jag tror bestämt din rumpa är mer att ta i nu.." ... ehm, jaha eller tack, eller nåt.. haha :) min hår bara hänger, tung och oglansigt. Jag luktar aldrig någonsin svett, men nu helt plötsligt. Min andedräkt har blivit stark säger min sambo.
Pust, haha. Undra var sjutton det här ska sluta någonstans... :) Tur att bönan är värd allt! <3
Mjölk har jag också svårt för men yoghurt är jag sjukt sugen på :0 och massor med frukt och bär, måste handla mer igen ^^
Åh spännande vi får se vad det är för någon där inne då! :)
Jag väntar mitt första barn, känns obeskrivligt!
Har du barn sedan innan? <3
Hej Hej!
Plussade 29/12 och var då i v8. Gick i tisdags in i vecka 9 :) Mina gravidsymtom är illamående, trötthet och ömma bröst. Tidigare symtom var även ökad aptit men det har försvunnit igen efter illamåendet tilltog.
Har inskrivningssamtal den 22, längtar! Längtar även till att vi har passerat v 12 så de största riskveckorna har passerat. Har ett tidigt missfall i bagaget samt att vi har varit ofrivilligt barnlösa i 4,5 år.
Lite om mig. Blir 25 år i maj, bor i Skåne med sambo som jag ska gifta mig med 9 juni 2018
Har PRECIS kommit hem, åkte tio i sex i morse och kom hem nu... Vilken lång dag, jag är så trött så jag skulle kunna gråta.
Jobbat full dag, varit hos barnmorskan. Jag tyckte riktig bra om henne faktiskt. hb:t var bra. Jag har inte gått upp något. Vi ses på tisdag efter ul för att få remiser till kub och vanliga blodprover.
Min sambo o jag kämpade få barn. Fick flera mf. Men han stöttade inte bra alls vid mfallen o lämnade mig ensam med barnen varje dag när jag visste bebben var död o väntade på den skulle blöda ut o jag hade ont o mådde jättedåligt. Han frågade i pricip aldrig om vad som hände i min kropp när jag misstänkte mf var på gång genom avtagande graviditetsymptom och blödning m.m Kände mig så otroligt ensam o sviken! Vi gjorde Slut och 4v senare visade det sig att jag var gravid igen efter bara ett oskyddat med honom 1dec. Va inte vad jag önskade alls! :( Men välkommet såklart o jag är så orolig för mf. Förjävligt att gå igenom detta ensam! Är nu över en v sen jag berättade för honom men han har inte hört av sig en enda gång o frågat om det lever eller om jag e sjuk som han vet jag blir eller erbjudit sin hjälp! :(
Är snart i 5:e veckan enligt min gravid app, väntar på inskrivning hos bm för att fastställa datum :)
Oj ni är några stycken som redan börjat märka förändringar på kroppen :) kul! Jag har inte märkt någonting utseendemässigt ännu mer än att magen inte är riktigt lika platt längre. Men det är det bara jag som ser haha. Längtar till magen syns :)
Mitt illamående däremot... verkar bli värre och värre. Idag har varit hemsk. Jag har inga problem att äta, vill äta hela tiden! Men dricka däremot.. fy vad det är tufft. Får kväljningar :/
Tror även jag har lågt blodtryck då jag blir yr så fort jag reser mig. Är så det svartnar. Fler som varit med om Det?
Nä detta är mitt första också! Känns overkligt verkligen :), vad tror du att du har för någon liten där inne? Sjuka är att alla tror jag väntar en flicka, jag med. Skulle varit så sjukt kul om det blev en pojke bara för att det känns så otippat. Men egentligen är det ju inte det. Det är ju 50-50. Haha
Har inskrivning 17 januari och är nervös över vilken vecka hon kommer säga att jag är i :0 Undra ni som har varit där, ifall ni blev framåt-eller bakåtflyttade med dagar/veckor? :)