• ampjot

BIM JANUARI 2018

Hej på er, 

Hoppar också in här då vi planerar vårt första barn och är inne på vårt tredje försök. 

Beräknad ÄL är 4 januari och BIM den 19 januari. Har inte testat med ägglossningstest tidigare då jag haft sådana tydliga känningar av min ÄL så är intressant att ta del av alla olika tips. 

• ampjot
    Hello91 skrev 2018-01-02 21:14:14 följande:

När kan jag tidigast ta ett graviditetstest? Ska ha mens om en vecka men fick en liten liten blödning igår... har inte ömma bröst eller så men trötthet och illamående på mornarna

Om den är beräknad till nästa tisdag så kan du testa på med fredag med ClearBlues tidiga test. Det ska kunna ge resultat 5 dagar innan BIM. 
  • ampjot

Jag som aldrig testat ÄL-test blev nyfiken då jag läst här i gruppen. Har enligt en app ÄL den 4:e. Testade idag ett digitalt från Clearblue som visade gubben. Så då är det väll dags, detta test ska dock visa 2 dagar. Svårt att veta om jag missade en gubbe igår eller om den andra dagen är imorgon. Lycka till allesammans :)

• ampjot
    Tildurrr skrev 2018-01-03 12:33:05 följande:

Ni här inne som verkar ha koll, om man tror att man prickat in äl hyfsat exakt, hur är chanserna om man då bara legat 1 gång? :/ är nojjig att chanserna minskar så sjukt mycket om vi inte kan ligga varannan/vartredje dag...

Har du prickat in exakt så är såklart chansen stor. Sen blir det ju en större chans om man ex. ligger 3 dagar innan ÄL själva ÄL-dagen och dagen efter vad jag har hört. Jag har en kompis som blev gravid då det legat 1 gång. Men andra som ännu försöker och vet att det prickat in så det är så olika. Men självklart finns det chans för dig att bli gravid :)
  • ampjot
    josgos skrev 2018-01-03 15:44:46 följande:

Haha, gillar din humor!

Men jag tycker den här hobbyn är bra, vad kan vara mer intressant än att VERKLIGEN lära känna sin kropp? ;)

Håller också med er! Sjukt vad man lärt sig de senaste månaderna om kroppen och sig själv.
  • ampjot
    Mayaaaa skrev 2018-01-03 15:31:52 följande:

Hej

Har bim den 6 januari och gjorde grav test idag.

Mitt test visade jätte svagt streck innan 5 minuterna va över och efter 13 minuter visade det såhär ?

Är det spök eller grav ??

Otydlig bild

men hoppas ni ser

Bilden är lite suddig men av vad jag kan se så är det snarare ett tydligat streck än ett spökstreck :) Testa imorgon igen! Lycka till
  • ampjot
    Hello91 skrev 2018-01-03 16:37:59 följande:

Jag tog ett test nu när jag kom hem, en vecka innan beräknad mens..såhär såg de ut.. vet inte om det kan vara för tidigt för att ta en test men tänkte kolla ändå.

Är det Clearblue early test du använt? Isf är det solklart, eftersom det testet inte visar ett plus. Är det vitt i rutan, ej gravid. Ett streck betyder gravid!
  • ampjot
    Memlan skrev 2018-01-03 19:07:33 följande:

Kunde inte hålla mig så tog ett till nu ikväll, endast gjort bilden liiite mörkare då det inte syns när man laddar upp bilder här haha.

Vad tror ni? Ser starkare ut än det jag tog i morse. Behöver inte anstränga mig eller fiffla runt för att se ett streck och bilden är tagen inom 5 minuter från att testet gjordes

Jag tycker också det syns, ska du testa imorgon också? Hoppas verkligen det går åt rätt håll :)
  • ampjot
    Sunshine4life skrev 2018-01-04 10:56:07 följande:

Hej! Läst lite i tråden här och slogs av systerskapet och peppen. Jag och min kille har började försöka för första gången nu vid nyår. Hade ÄL 31a (med BIM 15/1) så är ju väldigt tidigt än att veta. Har två olika: "P Tracker light" och "Flo" men de visar olika ÄL-dagar. Gissar att det är för att folk har olika långa cykler. Ni som använder appar, vilken mens/ägglossningsapp använder ni?

Jag använder FLO och Life. Life ligger alltid dagarna före medans FLO har prickat in min ägglossning nästan exakt på dagen under de senaste månaderna!
  • ampjot
    tossaliten skrev 2018-01-04 12:23:09 följande:

Borde vara äl idag va??

Det ser så ut! Har också tagit idag och de visade lika starka linjer. Så grattis vi får köra på haha! ;)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018