• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Lottch3n

Jag förstår mig inte på detta.. Idag när jag tog äl-test fanns där inte ens ett teststreck.. alltså det blir bara svagare för varje dag nu :/ och enligt appar skall äl infinna sig 28-30.. :/ tycker även att jag har samma känsla som senaste äl, men då borde väl testen öka?

• Lindsey77
    Lottch3n skrev 2017-12-27 09:18:11 följande:

Jag förstår mig inte på detta.. Idag när jag tog äl-test fanns där inte ens ett teststreck.. alltså det blir bara svagare för varje dag nu :/ och enligt appar skall äl infinna sig 28-30.. :/ tycker även att jag har samma känsla som senaste äl, men då borde väl testen öka?

Beror på när du tar det under dagen. På mig får jag aldrig utslag på morgonen. Lita inte blint på testen, de kan vara lite opålitliga. Funkar inte för alla. Man kan ha ÄL ändå fast de ej visar utslag...
  • Lottch3n
    Lindsey77 skrev 2017-12-27 09:24:16 följande:
    Beror på när du tar det under dagen. På mig får jag aldrig utslag på morgonen. Lita inte blint på testen, de kan vara lite opålitliga. Funkar inte för alla. Man kan ha ÄL ändå fast de ej visar utslag...
    Jag brukar alltid testa andra gången jag går på toa, och har ofta hållt mig i 3-4h innan. Förra cykeln funkade det så körde samma nu.. Men kolla denna bilden :/
  • Agabbe
    Emselie skrev 2017-12-26 23:53:21 följande:
    Kul att vi ligger så lika i tiden! Då måste vi följas åt :D

Men jag tänker som så att om det vore mensmage så skulle väl det knappast dra igång såhär tidigt? Har känt såhär i magen i två dagar nu, kan ju knappast vara pms eller? När har du tänkt att testa? Vänta tills BIM eller testa tidigare? Jag klarar aldrig av att vänta till BIM, är alldeles för nyfiken. Förra månaden trodde jag verkligen att det hade tagit sig, mensen var dessutom två dagar sen. Men då kände jag inte alls av livmodern dagarna efter ÄL som jag gör nu. Det är annorlunda denna gången. Hoppas inte kroppen luras igen bara :( blev verkligen deppig förra gången när mensen kom..
    Ja! Jag har testat två gånger redan :D negativt förstås.. men kan inte hålla mig, speciellt inte när lådan är full med graviditetstester :P lär väl testa varje dag fram till bim nu.

Har du testat än? Hur länge har ni försökt bli gravida? Det är första försöker för vår del.
  • Fia123

Hej!

Jag hoppar in här...

Hade ÄL 16/12 och borde ha BIM mellan 30/12-1/1.

Detta är väl egentligen vårt första riktiga försök och vi har till 100% lyckats pricka in ÄL, då jag känner av den väldigt tydligt.

Blev gravid i maj detta år, helt oplanerat, men det slutade tyvärr i ett MA i augusti (var då i v.11+4) och gynläkaren trodde att fostret dött i v.7-8.

Det blev ett långdraget missfall och psykiskt påfrestande, två omgångar Cytotec och därefter en skrapning i oktober eftersom kroppen inte lyckats stöta ut allt. Även fast det inte var planerat så var det ändå så efterlängtat och nu vill vi inget annat än att det ska ta sig igen. Jag är 33 och har inga barn sen tidigare, så känner att det är dags nu.

Har ännu inte tagit ngt gravtest, försöker vänta, men känner symptom som stickningar/molvärk i magen, spänningar i brösten, lätt illamående kvällstid och något trög mage. Kan ju såklart vara tecken på BIM också...

Vågar inte hoppas för mycket, men vill ju så gärna! Så är väl bara att vänta några dagar till...

• Sanssan

Hej tjejer!

Jag är rätt ny här i Familjeliv, jag följde också decembertråden då jag hade så mycket gravidsymtom,jag var helt säkert på att jag var gravid och samma dag som jag testade och fick positivt så började jag blöda..Nu var inte det planerat, men det fick oss att vilja skaffa barn direkt fast vi hade tänkt vänta längre..så den här månaden är vårt första riktiga försök. Jag hade ägglossning 18/12 så Bim 2-3/1. Kul att följa er resa med! Lycka till

• Sanssan

Hej tjejer!

Jag är rätt ny här i Familjeliv, jag följde också decembertråden då jag hade så mycket gravidsymtom,jag var helt säkert på att jag var gravid och samma dag som jag testade och fick positivt så började jag blöda..Nu var inte det planerat, men det fick oss att vilja skaffa barn direkt fast vi hade tänkt vänta längre..så den här månaden är vårt första riktiga försök. Jag hade ägglossning 18/12 så Bim 2-3/1. Kul att följa er resa med! Lycka till

• Lottch3n

Haha nu vet jag varför äl-testen är så svaga... trodde hela tiden att jag var på cd17 idag men nu när jag kollade igen så var det visst bara cd13.. *oopps*

• Lindsey77
    Lottch3n skrev 2017-12-27 09:29:40 följande:
    Jag brukar alltid testa andra gången jag går på toa, och har ofta hållt mig i 3-4h innan. Förra cykeln funkade det så körde samma nu.. Men kolla denna bilden :/
    Kan inte se bilder som läggs upp tyvärr. Vet ej varför. Jag har mobil app.

Det borde ju funka denna cykeln också om det funkade på dig förut. Men LH kan vara lägre på morgonen/dagen och högre på em/kväll. Men har du fått ökning tidigare på morgon borde du ju få det nu också. Eller så har du inte ÄL när du tror?

Ska börja testa med digitala, och på dem står det att man ska testa med morgonurin. Får se om det funkar på mig.
  • Lottch3n
    Lindsey77 skrev 2017-12-27 12:13:18 följande:
    Kan inte se bilder som läggs upp tyvärr. Vet ej varför. Jag har mobil app.

Det borde ju funka denna cykeln också om det funkade på dig förut. Men LH kan vara lägre på morgonen/dagen och högre på em/kväll. Men har du fått ökning tidigare på morgon borde du ju få det nu också. Eller så har du inte ÄL när du tror?

Ska börja testa med digitala, och på dem står det att man ska testa med morgonurin. Får se om det funkar på mig.
    Jag såg nu att jag tagit fel på dag, haha. Trodde jag var på cd17 men var bara på cd13 idag. Så äl borde ske om två dagar som tidigare med, eller som tidigast.

Dom digitala funkade inte på mig alls. Fick blinkande gubbe i 9 dagar i rad, men fullt utslag på Stickan en av dessa dagar. Tänk vad olika det kan vara.
    Håller tummarna för dig! :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018