• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Linaamanda

Jag har bim den 25:e men kan snart innehålla mig längre! Är det på tok för tidigt att ta en cb-early imorgon bitti eller ska jag försöka hålla mig några dagar?

• carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-19 08:37:28 följande:

Enligt mina beräkningar borde jag haft ÄL igår, hade beställt cb digital ÄL test men har inte hunnit få dem än. Jag dock inte haft några känningar och inga ÄL flytningar heller... förra månaden hade jag troligen inte ÄL eftersom flytningarna utevblev då oxå. Extremt frustrerande att inte veta om man har det eller ej, speciellt för ett kontrollfreak som mig...

Hej! Har följt dig i några BIM-trådar. Fick stegring på äl-test 13/1 men fick heller inga känningar direkt eller flytningar. Är på sjunde försöket denna gången och gissar att BIM är 29/1. Vilket försök är du på?
  • kiwibear

Har haft relativt regelbunden mens efter andra barnet så har inte diffat mer än +/- 2 dagar max när mensen ska komma. 

Men efter förra försöket, som inte gick vägen, så kom "mensen" (inte samma färg eller någonting som min vanliga mens brukar ha) en hel vecka för tidigt. Varade lika länge som vanlig mens och sen var det bra liksom. 

Väntade länge för att se om vanliga mensen skulle komma men det gjorde den inte, så matade in denna blödningen som mens i appen. Borde ha haft ÄL i förrgår då (om man räknar på fingrarna). Jag känner inte alltid av när jag har ÄL om jag är igång mycket så därför vet jag inte. 

Så nu har jag suttit hela veckan och analyserat flytningar på toapappret som om livet, efterlivet och evigheten hängde på det. Släng på en vit rock och ett par skyddsglasögon på mig så hade jag sett ut att kvala in i vilket forskningsteam som helst. 

Anyway... all den här långa ranten åsido. Frågan är alltså bara ("bara"): Hur vanligt är det att ens cykel bara förskjuts en hel vecka? Är det alls rimligt att ha ÄL en vecka tidigare pga detta?

• Meej
    kiwibear skrev 2018-01-19 16:47:03 följande:

Har haft relativt regelbunden mens efter andra barnet så har inte diffat mer än +/- 2 dagar max när mensen ska komma. 

Men efter förra försöket, som inte gick vägen, så kom "mensen" (inte samma färg eller någonting som min vanliga mens brukar ha) en hel vecka för tidigt. Varade lika länge som vanlig mens och sen var det bra liksom. 

Väntade länge för att se om vanliga mensen skulle komma men det gjorde den inte, så matade in denna blödningen som mens i appen. Borde ha haft ÄL i förrgår då (om man räknar på fingrarna). Jag känner inte alltid av när jag har ÄL om jag är igång mycket så därför vet jag inte. 

Så nu har jag suttit hela veckan och analyserat flytningar på toapappret som om livet, efterlivet och evigheten hängde på det. Släng på en vit rock och ett par skyddsglasögon på mig så hade jag sett ut att kvala in i vilket forskningsteam som helst. 

Anyway... all den här långa ranten åsido. Frågan är alltså bara ("bara"): Hur vanligt är det att ens cykel bara förskjuts en hel vecka? Är det alls rimligt att ha ÄL en vecka tidigare pga detta?

Min cykel skjuts ungefär en vecka fram och tillbaka mest hela tiden. Men den har å andra sidan alltid hållit på så. Om din hela tiden varit regelbunden är det ju svårare att säga vad det beror på.. Du har inte kolla med äl-tester för att se om den kom 14 dagar efter mensen eller om den kom då den brukar?
  • Nolix
    MikaelaAM skrev 2018-01-18 14:46:27 följande:

BIM på söndag och testade negativt igår. Så sugen på test imorgon men kan d3t ge utslag så tidigt?

Vi har också BIM på söndag enligt appen (vad vi räknade skulle det inte vara förrän 23 Jan), vi testade negativt idag så får väl se om mensen kommer eller inte.
  • Tildurrr
    Basbos skrev 2018-01-19 11:23:55 följande:

Oh vad kul! grattis till plusset :D ska nog gå köpa stickor  redan i helgen, men antar att jag bör vänta med att testa fram tills nästa helg egentligen. Får ta och lugna ner mig lite haha!

Har du känt av några andra symptom eller "besvär" då?

Haha ja men förstår att det är svårt att vänta haha!

Jag hade en extrem trötthet och huvudvärk närmsta dagarna efter äl men de gav sig, sen otroligt svullen och uppblåst mage haha, men förutom det och mensvärk är det lugnt! Lite ömma bröst också kanske ;)
  • levisen

Tyvärr kom mensen BIM-1 för min del. Klart besviken men det var första försöket :) ! Har ju känt en rad symptom men det lurades ordentligt. Får ge det lite tid. Grattis till er andra <3 !!

• imsevims
    Lucifer91 skrev 2018-01-19 15:11:09 följande:

Såg att vi har BIM samtidigt, men jisses va din va kom tidigt. Brukar den göra så eller?

Från början hade jag bim runt 25e enligt appar och räknat på att jag brukar ha äl runt cd17. Men så fick jag äl-känningar redan på cd10 denna månad, positivt äl-test cd12 och enligt temp skedde äl sen på cd14. Så tidigare än jag nånsin haft (sen jag började ha koll). Brukar ha en lutealfas på ca 11-12 dgr så bim borde då varit 22e. Men, tydligen tyckte kroppen det räckte med en ännu kortare lutealfas så mensen kom nu redan på cd24! :/

Så nej, inget den brukar göra. Men jag har åldern emot mig och då kan väl mensen bete sig lite hursomhelst så vi får se hur nästa cykel blir.
  • Milamilis

Får jag vara med här? Jag misstänker att jag är gravid även om vi inte direkt planerat det. Vi har pratat om det, så skulle det ske så är det välkommet, vi har bara väldigt många odds emot oss så vi hade lite skjutit undan den drömmen ;)

Jag hade ÄL på cd12 (14e jan) och temphöjning cd14, och har beräknad mens (eller kanske icke beräknad då ;)) den 28e januari. I vanliga fall är jag snustorr down there mellan ÄL och mens men den här månaden har jag rikligt med vita, creamy flytningar - något som var första tecknet vid mina två tidigare graviditeter. Dessutom har jag humörsvängningar, ömma bröst och en väldigt värkande livmoder så de klassiska tecknen är det ju check på ;)

Ni som har BIM runt 28/1, hur känner ni er?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018