• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • Lina08
    Charliegris skrev 2018-01-29 14:49:27 följande:

Kul!! Tack :) :)

Jag plussade igår :). Hur gammal e du å din partner, har ni försökt längeringa?
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-29 13:47:14 följande:

Som sagt... kunde inte hålla mig.....

1 testa tidigt och 1 digitalt efter att ha hållt urin 4-5 h. Bim -2

WOHO!!

WOHO!! Grattis!!
  • Charliegris
    Lina08 skrev 2018-01-29 14:51:19 följande:

Jag plussade igår :). Hur gammal e du å din partner, har ni försökt längeringa?

Stort Grattis! Jag är 27 och min partner 31. Första graviditeten andra försöket. Enligt en app är bf 11/10 och är redan i v.5 (4+0). Själv då?
  • Ek90

Nu behöver jag verkligen några kloka huvudens råd!

Jag skriver min historia lite kort

Brukar ha regelbunden mens plus minus nån dag sådär som man kan ha.

Sen mens förra månaden men den kom 20/12.

Sen mens denna månad (bim mellan 20-23)

Brunaktig sparsam flytning mellan 19-22/1

Neg gravtest

Har känt molvärk och stick de senaste dagarna, annars ingenting.

Tog och köpte ÄL-test nu då smärtorna påminner mig om de jag brukar ha då jag förmodat jag haft ägglossning innan. Det visar detta resultatet. Jag har aldrig tagit ett sånt innan och har ingen erfarenhet alls, men läst mig till att vid pos ÄL ska strecken va lika starka eller kontrollstrecket tydligare än teststrecket.

Jag tolkar detta som pos, det är 3 min efter jag doppade det. Skulle ni göra det?

Är det ens möjligt att min ÄL är såhär sen? Flytningarna jag hade var inte ens lite färsk-blodiga utan bara bruna och möjligtvis lite ljus rosa sista dagen. Så känns orimligt att det var en mensblödning.

Hjälp! Blir inte klok på detta

• Mudcakemonster
    Ek90 skrev 2018-01-29 17:24:04 följande:

Nu behöver jag verkligen några kloka huvudens råd!

Jag skriver min historia lite kort

Brukar ha regelbunden mens plus minus nån dag sådär som man kan ha.

Sen mens förra månaden men den kom 20/12.

Sen mens denna månad (bim mellan 20-23)

Brunaktig sparsam flytning mellan 19-22/1

Neg gravtest

Har känt molvärk och stick de senaste dagarna, annars ingenting.

Tog och köpte ÄL-test nu då smärtorna påminner mig om de jag brukar ha då jag förmodat jag haft ägglossning innan. Det visar detta resultatet. Jag har aldrig tagit ett sånt innan och har ingen erfarenhet alls, men läst mig till att vid pos ÄL ska strecken va lika starka eller kontrollstrecket tydligare än teststrecket.

Jag tolkar detta som pos, det är 3 min efter jag doppade det. Skulle ni göra det?

Är det ens möjligt att min ÄL är såhär sen? Flytningarna jag hade var inte ens lite färsk-blodiga utan bara bruna och möjligtvis lite ljus rosa sista dagen. Så känns orimligt att det var en mensblödning.

Hjälp! Blir inte klok på detta

Ja det är nog et pos äl test :) ibland kan ju också äl visa pos vid graviditet. Så jag skulle nog rekommendera ett till gravtest om jag nu inte förstod helt fel :)
  • Mudcakemonster
    Charliegris skrev 2018-01-29 14:25:18 följande:

Tack!! Helt ofattbart. Tror fortfarande inte på det.. och kommer nog inte tro på det förrän ul .

Köp en testa tidigt från CB. Den syntes tydligt direkt när min sticka från graviditetskollen.nu visade en svagsvag strimma.

Håller tummarna!!

Kanske jag borde göra det. Tog ett supernegativt billigt test igår, iofs inte med morgonurin. Men hoppet försvann ju ganska rejält med det negativa testet på bim-3..

men åh vad glad jag är för din skull! Det måste kännas underbart!
  • Ek90
    Mudcakemonster skrev 2018-01-29 17:32:04 följande:

Ja det är nog et pos äl test :) ibland kan ju också äl visa pos vid graviditet. Så jag skulle nog rekommendera ett till gravtest om jag nu inte förstod helt fel :)

Tack för ditt svar!

Ja jag läste det nu med, men även att det kan visa pos innan mens :| men detta känns inte som den mensvärk jag brukar få vid mens, brukar dessutom få ont i direkt anslutning till att mensen kommer och då behöva kuta på toa för att sätta i tampong. Men ja, man blir väl inte klok förrän man får plus eller mens. Får se om jag vågar mig på (eller kan låta bli) ett test imorgon på morgonen. :) Men vågar ju mig inte på att ens hoppas på positivt svar. Hu så jobbigt att inte veta vad som sker i kroppen!
  • Lina08
    Charliegris skrev 2018-01-29 14:54:38 följande:

Stort Grattis! Jag är 27 och min partner 31. Första graviditeten andra försöket. Enligt en app är bf 11/10 och är redan i v.5 (4+0). Själv då?

Vad roligt! Vi båda är 24, och plussade på andra försöket. Enligt min app är jag också isaknar vecka 5 (4+2) och är beräknad bf 5/10 :)
  • SugarSugar

Oj, nu kan vi inte vara många kvar som går på nålar :) Grattis alla som plussat!!!!! Jag har BIM idag/imorgon. Tog ett test från RFSU imorse som var negativt. Vad är er åsikt om de vanliga testerna från RFSU? Är de tillförlitliga?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018