• maria1992

BIM JANUARI 2018

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad? Glad 

Nu peppar vi varandra!! 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2018
  • lillahjärtat89

Och nu var det inte meningen att citera ditt inlägg på just den texten ovan, haha, skulle ju även skriva att jag fick tidigt missfall förra månaden så jag är i en liknande sits! :) verkar ha fått längre cykel efter missfallen? Ca 30+ dagar, har alltid haft 28 förut. Nån fler som fått liknande?

• josgos
    maria1992 skrev 2017-12-21 15:12:45 följande:

Spännande!! 

Då har vi äl rätt nära varandra. Jag tror min är på nyår!  

Min sambo är 30 och jag 23. 

Jag har både natural cycles och Life. 

Life stämmer inte riktigt på mig.. Vet inte riktigt varför men det känns som natural cycles är mycket bättre. Den har stämt exakt VARJE månad. Lite coolt  

Ibland har jag också haft det, men vad jag har förstått som uteblir ägglossning någon gång om året, kanske det? 

Ja, jag håller med! Jag blev sjukt depp efter mitt missfall men... Nu vet jag att det går vilket gör mig ännu mer taggad!

Hej!

Ja vad spännande att följas åt, det blir ju en rolig jul- och nyårshelg hihi!

Ja jag har också förstått att den kan utebli men hur kan appen i så fall veta det? Jag tempar inte så den har ingen sådan data. Haha jag fattar ingenting! Men häftigt hur NC lär en så mycket om cykeln.

Menmen, vi har ju precis börjat försöka så jag känner ingen stress än, tänkte köra med ÄL-stickor nu i mellandagarna. Och ligga oss igenom ledigheten!
  • minipeach86

Hej hej, jag hoppar också in! Får hjälp med stimulerad ÄL genom tabletter för att min kropp inte fixar det själv. Tredje omgången med dessa tabletter nu, första gången fick jag inget ägg som mognade, andra gången fick jag min allra första ägglossning (yay!) men mensen kom tyvärr. Nu på tredje omgången har man sett på ultraljud att jag har två stycken äggblåsor på g och någon av dem kan släppa nu kring jul... spännande! Vet därför inte riktigt ÄL-datum, men borde vara runt 23 dec (om allt funkar) och då BIM runt 5 jan. 

Håller tummarna för många januari-plus!! 

Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 1 lyckad ÄL med hjälp av dubbeldos Letrozol + Ovitrelle
  • citrongräs

Hade inte tänkt använda ÄL test nu men hittade ett överblivet test till CB digital-hylsan i badrumsskåpet och fick glad gubbe! Så ägglossning typ i morgon då i stället för på julafton :) blir till att förföra mannen senare ikväll då haha

• hallonnpaj
    stragge skrev 2017-12-21 06:50:30 följande:
    Han åker iväg idag och kommer hem igen på juldagen så hoppas inte min ägglossning är nu medans han är borta :p Enligt app så hade jag ägglossning igår men inte enligt äl test. Min cykel vet jag inte riktigt då jag slutade med minipiller och har inte haft regelbunden mens på 3 år ca :) men hoppas att det kommer igång snabbt :D

Åh spännande ja ! När är det du kan börja testa ? Är helt ny i denna djungeln :)
    svårt det där.. vågar inte ge mig in på äl-test då det känns som att jag bara skulle bli förvirrad av det ;d  Men blir väl det om det inte skulle ta sig. 

Vet inte riktigt när min förväntade mens är men tror den är kring 2/1. Vill egentligen inte testa förrän efter jag insett att mensen inte kommer men nu känns det lite speciellt med nyår. Vill kolla så man kanske kan ta ett glas champagne med gott samvete iallafall. Dock är det lite tidigt att testa men. när kan du börja testa? :D
  • MammaTillAdrian
    maria1992 skrev 2017-12-18 15:01:26 följande:

Hej tjejer, 

Jag tyckte BIM december 2017 var så bra så vad säger ni om att köra en likadan för oss som misslyckades denna månad?  

Nu peppar vi varandra!! 

Jag hoppar gärna in här hos er också. Var med i tråden "Väntan på graviditet". Vi fick positiva gravtester (6st) på BIM-4, BIM-3 och BIM-2.) men på BIM-1 började jag störtblöda och fick ont i magen. Var in till gynakuten igår och fick konstaterat missfall. Hon tyckte de såg ut som att allt hade kommit ut och vi fick ok att börja försöka igen nästa ÄL. Detta blir vårt fjärde försök.
  • Pasgetti

Smyger in här, mensen har inte dykt upp än men den lär väl göra det närsom. Beroende på när den väljer att dyka upp har jag BIM mellan 20-23 januari :)

• maria1992
    josgos skrev 2017-12-21 17:59:52 följande:
    Hej!

Ja vad spännande att följas åt, det blir ju en rolig jul- och nyårshelg hihi!

Ja jag har också förstått att den kan utebli men hur kan appen i så fall veta det? Jag tempar inte så den har ingen sådan data. Haha jag fattar ingenting! Men häftigt hur NC lär en så mycket om cykeln.

Menmen, vi har ju precis börjat försöka så jag känner ingen stress än, tänkte köra med ÄL-stickor nu i mellandagarna. Och ligga oss igenom ledigheten!
    Eller hur! Bli supermysigt. 

Jag vet faktiskt inte.. Jag förstod bara att den uteblev pga. jag inte fick positiva utslag på äl-stickorna.. Annars vet den väl inte om man inte tempar.. 

Ja, vi har också precis börjat försöka.. :D Jaa, vi ligger oss igenom nyår haha.. 
  • Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-12-21 12:11:37 följande:
    Förstår verkligen att det är tufft! Men nu vet du att du kan bli gravid och du ska se att du snart har ett pluss och det stannar <3 håller tummarna för dig!

Här knallar det på, har mens nu och ÄL ca 1-2/1 så vi hoppas på en liten nyårskaramell men vi får se.. 3e försöket jag är 37 och han 40 så vi är inte purunga längre så vi får se när/om det blir! Mem drömmer om en liten septemberbebis <3
    Jo det är sant! Och som sambon sa igår, det var inte meningen denna gången. Hoppas det tar sig nu tredje gången, då blir det en glad överraskning på semestern. Har antagligen bim 12/1, och 16/1 åker vi iväg :)

Åh då håller jag verkligen tummarna för er! <3
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2017-12-21 15:08:00 följande:
    Tack och detsamma för dig <3 

Alltså att du har äl så snart. Jag har nog äl på nyår eller någon dag efter. Sen BIM tror, den 17 januari. Hur ser det ut för dig?  

Hade du barn sen innan? <3
    Jag vet faktiskt inte när jag har äl om jag skall vara ärlig. Det blev så konstigt nu efter detta..
    Men enligt apparna så har jag allt i från 26-30/12 så jag hoppas mina test kommer idag så man kan ha lite extra koll.
    Enligt apor så har jag bim 12/1, men som sagt jag har ingen koll alls :/

Ja jag har en dotter på snart 1,5 år<3
    Är det första eller andra barnet för dig? :)<3
Svar på tråden BIM JANUARI 2018