• KLindqvist

20+ som planerar att skaffa barn

Hej,

Jag är 20 år och planerar att skaffa barn tillsammans med min sambo.

Är det några fler som planerar att bilda familj och som är runt 20 års åldern?

Det hade varit kul att följa varandra och dela upplevelser, tips osv tycker Jag!

Och självklart är alla oavsett ålder välkomna att delta, vi lämnar inte ute någon!

Kram!

• Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-31 10:48:46 följande:

Men vad trist!!! Håller tummarna att det inte är mensen. Dag tio är fortfarande väldigt tidigt.

Jo, visst är det de men ett ?testa tidigt?-test borde ju se det tycker man.
  • Tildurrr

Jag vet inte exakt när jag har ÄL, men mina appar säger 1-2 januari, har senaste dagarna haft ont längst ner i magen som ett bälte över äggstockarna typ, och även mycket tjockare/segare flytningar. Fick till det igår så hoppas hoppas nu! BIM 16/1 enligt apparna så får se om jag orkar vänta sä länge eller om jag beställer hem tidiga test. Allra första försöket nu...

• KLindqvist

Gott nytt år!!

Hur har det gått för er? Någon som plussat ännu?

Jag håller tummar och tår för er allihopa!

• Lyckorus
    KLindqvist skrev 2018-01-01 17:50:47 följande:

Gott nytt år!!

Inget här ännu! Men molvärk i nedre delen av magen. Har BIM 3/1 och jag hoppas, hoppas, hoppas tant röd aldrig dyker upp. Negativt test både igår och idag så nu tänker jag vänta några dagar innan jag testar mig igen. Vill så gärna inleda 2018 med en liten på gång.

Själv då, hur ser det ut för dig?
  • Lyckorus

Gott nytt år!!

Missade det viktigaste - Gott nytt år!!!!
  • Lyckorus

Hallå tjejer! BIM imorgon och tog ett test nu på morgonen, där fanns ingenting. Har dock känt mig konstig i form av molvärk och väldigt ömma bröstvårtor men det kan ju bero på PMS-hormonerna... Eller inbillning.

Så nu satsar vi i alla fall på fjärde försöket! ÄL runt 17/1 och BIM 29/1.

Brottas dagligen med tankarna att vi inte kan bli gravida. Någon gång runt 11 år konstaterade jag att min största rädsla är att inte kunna få barn, varpå det har etsat sig fast så pass att jag nästan tror på det själv. Har dock ingenting som tyder på det. Regelbunden cykel på 26 dagar med lutealfas på 12 dagar. Från andra försöket har jag använt Glandin, och nu till fjärde kommer jag också att ta Rosenrot och Munkpeppar. Undrar också om det behöver komma till en viktnedgång så tur att helgerna är över nu så jag kan börja med det.

• MLhej

Gott nytt år!!

Jag testade mig igår först med testlagrets stickor, visade snabbt efter 30 sekunder 2 streck, sambon åkte o köpte digital test med vecko indikator, visade gravid med 3+ veckor, är i 6 veckan enligt sista mensen!! Det kunde inte bli en bättre början på de nya året!

Lycka till ni andra, jag våntade med 5 dagar efter försenade mens för va så orolig att det skulle visa negativt på stickan.

Håller tunmarna för er andra!!! :)
  • Claraaa

Hejsan! Vad roligt att ni börjat försöka! Jag är 19 och jag och min partner planerar också barn, försökt i 3 månader cirka efter p-piller stopp. Vi får hålla tummarna att båda vi plussar snart.

Kramar!

• Lyckorus
    MLhej skrev 2018-01-02 11:52:54 följande:
    Jag testade mig igår först med testlagrets stickor, visade snabbt efter 30 sekunder 2 streck, sambon åkte o köpte digital test med vecko indikator, visade gravid med 3+ veckor, är i 6 veckan enligt sista mensen!! Det kunde inte bli en bättre början på de nya året!

Lycka till ni andra, jag våntade med 5 dagar efter försenade mens för va så orolig att det skulle visa negativt på stickan.

Håller tunmarna för er andra!!! :)
    Wow, grattis! Vilken inledning på det nya året! Hur länge har ni försökt?
  • MLhej
    Lyckorus skrev 2018-01-02 12:27:38 följande:

Wow, grattis! Vilken inledning på det nya året! Hur länge har ni försökt?

Ja verkligen!! Känner mig fortfarande helt chockad :D jag slutade med cerazette mini piller i juli, fick första mensen i augusti efter det. Så ca 5-6 månader.. hur länge hade ni försökt ? :)
Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn