Lyckorus skrev 2018-01-04 13:23:02 följande:
Ja, det är ju ?bara? men man blir otålig. Jag håller tummarna att det kan vara någonting ändå. Ibland är det ju det trots att man inte känner något. Häftigt att du fick ett plus på stickan åtminstone! Verkar ju som att det funkar då åtminstone
Här har det varit noll plus.
Nej, jag verkar inte heller ha något konkret som kan skapa infertilitet. Och både min mamma och mormor blev gravida inom 6 mån så jag lever på det. Båda överviktiga då. Jag har några kilon att tappa men inte lika mycket som dem, men börjar nu undra om det kan bidra för min del. Så lever numera hälsosamt
Har du frågat din mamma hur det var för henne? Tror inte genetik är allt men tills viss del. Mannen vet man ju inget om men jag hoppas han simmare är bra.
Jag har en vän som blivit gravid vid första försöket vid två tillfällen. En annan som väntar barn nu men hon har endometrios så de har därför inte skyddat sig i 2 år för hon trodde inte hon kunde få barn, så det är knappt jämförbart. Förstår att det är tufft när ?alla? andra får snabbt men genomsnittet är trots allt 7 vilket innebär att lika många som det tar 1 månad för tar det 14 månader för
Det ger mig hopp åtminstone. Och det är ju normat, oavsett. Känner mig dock lurad av lärarna i skolan som typ hotade med graviditet så fort man var nära en kille. Haha!
Håller som sagt tummarna för er
Jag tempar med NC, testar med Graviditetskollens test. Själv då?
Eller hur... Men samtidigt blev de sååå falska förhoppningar när man fick det. Men som du sa, man vet ju att det fungerar (tror jag?). Jag ska till gyn imorgon och göra ett ultraljud oavsett för att se om allting står rätt till. Jag har haft en del cystor (ej farliga) som spruckit innan och har normalt galet ont under ägglossning.. så ska bara kolla för att de känns säkrare typ och kanske gör mig lite mer lugn. Har du varit och gjort de?
Ja, det är sant.. Min mamma blev gravid på första försöket med min bror och 2:a med mig.. Så hon har vääldigt lätt att bli gravid. Hoppas på det också... Ja, men vad jag vet har min sambos förre detta blivit gravid (abort dock) så jag vet de fungerar där med.
Ja,såklart det blir det ju... men man vill ju så gärna och så för varje månad blir man ju mer orolig. Denna gången känns de inte alls lika hoppfullt som förra månaden men man vet ju aldrig?? HOPPAS VERKLIGEN!
Jag har NC men tempar inte.. min temp är sönder haha.. ska köpa en ny och börja igen, känns säkrare. Har faktiskt använd graviditetskollens stickor med. Köpte dock clearblues digitala igår på apoteket. får testa de tills nästa månad :D