• KLindqvist

20+ som planerar att skaffa barn

Hej,

Jag är 20 år och planerar att skaffa barn tillsammans med min sambo.

Är det några fler som planerar att bilda familj och som är runt 20 års åldern?

Det hade varit kul att följa varandra och dela upplevelser, tips osv tycker Jag!

Och självklart är alla oavsett ålder välkomna att delta, vi lämnar inte ute någon!

Kram!

• Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn
  • Alexis22

Hej vad kul!

Jag fyller 23 och min namn är 24 planerar också en liten! Ska ta ett gravtest imorgon, kram! :)

• Alexis22

Hej vad kul!

Jag fyller 23 och min man är 24 planerar också en liten! Ska ta ett gravtest imorgon, kram! :)

• Lyckorus
    MLhej skrev 2018-01-02 16:08:49 följande:
    Ja verkligen!! Känner mig fortfarande helt chockad :D jag slutade med cerazette mini piller i juli, fick första mensen i augusti efter det. Så ca 5-6 månader.. hur länge hade ni försökt ? :)
    Förstår det. Jag trodde förut i min enfald att jag skulle vara kolugn när jag testade tills jag fick ett spökstreck, då började hjärtat slå och jag skakade om händerna när jag skulle ta nästa test. Haha! Så tji fick jag för att jag var så stöddig Räknar med att vara i chock jag själv när det väl kommer ett plus. Skönt ändå att det tog 5-6 månader för er, då behöver inte jag på tredje försöket bli orolig. Börjar ju bli smått otålig och börja fundera på om vi inte är fertila, eftersom hälften på Familjeliv tycks plussa på första försöket... Kände du någonsin så?

Beror lite på hur man ser det Vi har väl först nu i slutet på december gemensamt tagit beslut om att vi aktivt ska försöka, så 0 försök om man ser det ur min sambos synvinkel. Sedan har han tidigare sagt att "vi är redo för barn men vi planerar ingenting utan vi väntar tills vi har allting på plats och sedan ska det bara hända" (min tolkning var att han var redo, för vid frågan om vi hade allt på plats var svaret ja, men han vågade ändå inte säga "vi försöker" förrän nu utan ville att det skulle vara en "planerad olycka" - vad det nu är?). Han uppmanade mig att ta risker utan hans vetskap (?). Jag klurade aldrig ut när perfekt tillfälle var för honom så jag har "försökt" utan hans medverkan vid typ 3 försök nu. Förfört honom vid rätt perioder. Han har dock vetat om att jag haft fertila perioder så han är inte ovetande om risken (jag har absolut inte lurat honom på något vis). I sådana fall har vi alltså avklarat 3 försök. I september tror jag eventuellt att vi hade ett tidigt missfall och det var väl det som satte igång tankarna hos mig. Då hade vi inte samlag vid ÄL men strax inpå och mensen var sen + en del symptom. Så om man räknar det, 4 "försök". 
  • Alexis22

Grattis Lyckorus?!! ?

Vad fort det gick! Inne på vårt 5 försök! Lycka till nu :)

• MLhej
    Alexis22 skrev 2018-01-02 16:43:35 följande:

Hej vad kul!

Jag fyller 23 och min namn är 24 planerar också en liten! Ska ta ett gravtest imorgon, kram! :)

Hoppas att du får ett plus! :)
  • MLhej
    Lyckorus skrev 2018-01-02 16:49:27 följande:

Förstår det. Jag trodde förut i min enfald att jag skulle vara kolugn när jag testade tills jag fick ett spökstreck, då började hjärtat slå och jag skakade om händerna när jag skulle ta nästa test. Haha! Så tji fick jag för att jag var så stöddig Räknar med att vara i chock jag själv när det väl kommer ett plus. Skönt ändå att det tog 5-6 månader för er, då behöver inte jag på tredje försöket bli orolig. Börjar ju bli smått otålig och börja fundera på om vi inte är fertila, eftersom hälften på Familjeliv tycks plussa på första försöket... Kände du någonsin så?

Beror lite på hur man ser det Vi har väl först nu i slutet på december gemensamt tagit beslut om att vi aktivt ska försöka, så 0 försök om man ser det ur min sambos synvinkel. Sedan har han tidigare sagt att "vi är redo för barn men vi planerar ingenting utan vi väntar tills vi har allting på plats och sedan ska det bara hända" (min tolkning var att han var redo, för vid frågan om vi hade allt på plats var svaret ja, men han vågade ändå inte säga "vi försöker" förrän nu utan ville att det skulle vara en "planerad olycka" - vad det nu är?). Han uppmanade mig att ta risker utan hans vetskap (?). Jag klurade aldrig ut när perfekt tillfälle var för honom så jag har "försökt" utan hans medverkan vid typ 3 försök nu. Förfört honom vid rätt perioder. Han har dock vetat om att jag haft fertila perioder så han är inte ovetande om risken (jag har absolut inte lurat honom på något vis). I sådana fall har vi alltså avklarat 3 försök. I september tror jag eventuellt att vi hade ett tidigt missfall och det var väl det som satte igång tankarna hos mig. Då hade vi inte samlag vid ÄL men strax inpå och mensen var sen + en del symptom. Så om man räknar det, 4 "försök". 

Haha ja! Jag tror nog att alla blir vi chockade även om man kännt av symptomer eller så, allting blir ju så svart på vitt när plusset kommer.. Nej du behöver absolut inte vara orolig som du säger 3 försök, kände flera gånger att det tog sån tid och att jag v alldeles för otålig, men sen efter massa gravtest som va negativa och mensen som bara dök upp, kände jag att nej nu tar vi inga ägglossningstest inget sånt, slutade stressa över det helt enkelt. Och då sa det poff! Satt man vet aldrig man har ju hört om folk som slutat stressa och blivit gravida då! Men jag tror bara att vi pricka in ÄL rätt!

Hoppa verkligen att ni två lyckas också, vart bor ni någonstans? Och är det ni båda som hafr barnlängtan eller den ena lite starkare? :)
  • Alexis22

Ja jag hoppas också på plus!

Hade vart kul!

Och båda vi två har samma längtan... så att se barnvagnar på stan samt gå in i klädbutiker osv får en att längta ännu mer bara haha ;) <3

• Lyckorus
    MLhej skrev 2018-01-02 17:13:41 följande:

Haha ja! Jag tror nog att alla blir vi chockade även om man kännt av symptomer eller så, allting blir ju så svart på vitt när plusset kommer.. Nej du behöver absolut inte vara orolig som du säger 3 försök, kände flera gånger att det tog sån tid och att jag v alldeles för otålig, men sen efter massa gravtest som va negativa och mensen som bara dök upp, kände jag att nej nu tar vi inga ägglossningstest inget sånt, slutade stressa över det helt enkelt. Och då sa det poff! Satt man vet aldrig man har ju hört om folk som slutat stressa och blivit gravida då! Men jag tror bara att vi pricka in ÄL rätt!

Hoppa verkligen att ni två lyckas också, vart bor ni någonstans? Och är det ni båda som hafr barnlängtan eller den ena lite starkare? :)

Ja, jag kanske skulle prova det. Men har Natural Cycles så även om jag försöker att inte bry mig så ser jag ju dag för dag vart jag är i min cykel, när jag har ägglossning och när mensen ska komma. Den ska för i övrigt komma imorgon men trots att inget tyder på något annat så hoppas jag den inte dyker upp Men jag ska nog försöka tänka mindre på det. Det är ju så individuellt hur lång tid det tar och hellre att det tar tid och man får ett friskt ?välskapt? barn.

Ja, förr eller senare ska vi väl lyckas Om inte finns det ju alternativ såsom IVF eller adoption. Vi bor i Stockholm. Själv då? Det är väl mest jag, åtminstone var det så tidigare... Men han tog upp det först i förhållandet och nu när hans syster har en liten dotter på 10 mån som han avgudar så har väl han fått samma längtan som jag. Hur är det för er?
  • KLindqvist

Hej,

Har haft fullt upp så jag har inte hunnit vara inne och kolla (kan man skylla på gravid hormoner? )

Gud va kul för er som plussat! Grattis! Så roligt att få en liten september bebis!

Själv är jag i v 6 (5+1), har "mensvärks"kramper, illamående, halsbränna av dess like, humörsvängningar, ömma bröst, förändrat luktsinne, kissar väldigt ofta...

Ja... Vad genomgår man inte för lilla pyret?

Till er som plussat, har ni redan eller när ska ni berätta för andra att ni är gravida?

Jag står i dilemmat att jag måste vänta till v 12... kan knappt vänta så länge!

Jag ska även skriva in mig nästa vecka på MVC, och om ca 3 veckor ska vi göra ett tidigt ultraljud för att se att allt står rätt till :)

Har ni funderat över eller kanske redan bokat in er för inskrivning?

Kram kram och Grattis igen!!!

Och lycka till för er andra, håller alla tummar och tår!

• maria1992

Hej, 

Hoppas man är välkommen här! 
    Själv är jag 23 och min sambo 30. 
    Vi är på 3:e försöket nu men är osäker på om jag fått ägglossning denna månaden. Har dock haft en stegring för att igår få tomt utslag på äl-stickan så något är det kanske som hänt. Antingen äl eller missad. 

Har samma som dig Lyckorus, ständig oro över att jag inte kan bli gravid men har egentligen inget som säger jag inte skulle. Har väääldigt regelbunden mens..

Hm.. Roligt att följa er tjejer!

Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn