• KLindqvist

20+ som planerar att skaffa barn

Hej,

Jag är 20 år och planerar att skaffa barn tillsammans med min sambo.

Är det några fler som planerar att bilda familj och som är runt 20 års åldern?

Det hade varit kul att följa varandra och dela upplevelser, tips osv tycker Jag!

Och självklart är alla oavsett ålder välkomna att delta, vi lämnar inte ute någon!

Kram!

• Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn
  • maria1992
    Lyckorus skrev 2018-01-05 09:54:34 följande:

Hmm, låter som något jag inte vill ha erfarenhet av. Är det ärftligt eller kan det hända vem som helst? Jag kan väl säga att jag är orolig för det, eller något. Vart bor du? Vår BM här närmast gillar jag inte. Varit där för cellprovtagning ett par gånger och känner mig nästan våldtagen varje gång jag går därifrån. Ingen empati för att det är obekvämt att lägga sig med punanin i ett kallt rum och spreta med den

Jaa, jag har 26 dagars cykler så nästa BIM är 30/1 och ÄL 17/1. Nu börjar sambon bli mer engagerad också, så det är väldigt roligt. Igår fick jag förklara hur hela "processen" går till. Han trodde ägglossningen var dagen innan mens, haha. 

Ja, enklast är väl att försöka att inte tänka på det... Men det är omöjligt

Var precis på gyn och hab sa att allting såg superbra ut och att det inte kommer vara några problem för mig att bli gravid. Tack och lov. Han sa även att min slemhinna var tjock vilket var bra. Varför är det bra? Vet du?
  • Lyckorus
    maria1992 skrev 2018-01-05 10:02:06 följande:
    Nej, det är inte ärftligt. Många kan ha cystor som man inte märker faktiskt och det är ingenting som påverkar graviditeten, dock gör det ju att ägglossning kanske inte inträffar (om jag inte har helt fel för mig). 
    Jag bor i Helsingborg. Jag ska till gyn idag ju, så hoppas verkligen att de är trevliga... Det är sjukt obekvämt ja, sist var jag där med en man och en praktikant som var i min ålder typ haha... det du, det kan jag säga var skumt.. 

Ja, men rätt skönt med lite kortare cykel. Min är ju typ 30-32 dagar.... SEGT! Jag har BIM 17/1  
    Hahaha, den har jag också hört, att folk tror ägglossning är dagen innan mens, ändå kul! Min sambo också, det blir ju mycket roligare då! 
    maria1992 skrev 2018-01-05 17:44:21 följande:
    Var precis på gyn och hab sa att allting såg superbra ut och att det inte kommer vara några problem för mig att bli gravid. Tack och lov. Han sa även att min slemhinna var tjock vilket var bra. Varför är det bra? Vet du?
    Skönt att det inte är ärftligt. Nu har jag faktiskt skapat ett webbärende där jag förklarar lite varför jag vill göra en undersökning, och hoppas de tar den förklaringen. Jag var faktiskt helt ärlig och sa bara att jag vill se efter att allt ser ut som det ska. Jag bad faktiskt om en kvinnlig barnmorska som är pedagogisk OCH lugn, hoppas det finn sen sådan Vill inte sitta och prata om ett känslig ämne med en känslokall människa. 

Ja, men du kanske har tillräckligt lång lutealfas då. Min på 12 dagar har jag förstått är på gränsen, men jag klarar mig ändå.  

Wow, vad roligt. Måste kännas skönt att höra det?! Jag hoppas jag får samma besked jag, när jag ska dit. Vet faktiskt inte varför, framgår inte riktigt vid googling heller mer än att folk spekulerar men det verkar göra det enklare för ägget att fästa. 4 mm verkar gränsen gå... Hur man nu mäter?!  

• 1312001

Hej jag är 24 och jag o min kille försöker skaffa baby.

Men jag slutade med mina piller den 10 januari och 12 jan kom min bortfallsmens sen har vi haft sex ttp varje dag från o med den dagen min mens tog slut alltså 15 januari.

Men ja har fått massa gravid symptom men vet inte om det är pillerna som går ur kroppen eller om det är mina hormoner som spökar med mig. Hur är det för dig?

Mvh :)

• 1312001

Hej jag är 24 och jag o min kille försöker skaffa baby.

Men jag slutade med mina piller den 10 januari och 12 jan kom min bortfallsmens sen har vi haft sex ttp varje dag från o med den dagen min mens tog slut alltså 15 januari.

Men ja har fått massa gravid symptom men vet inte om det är pillerna som går ur kroppen eller om det är mina hormoner som spökar med mig. Hur är det för dig?

Mvh :)

• cassandraros

Hej! Är 23 år, snart 24. Jag och min fästman har precis börjat försöka skaffa barn, blev inget denna månaden men hoppas på nästa ÄL Glad

• Nellie1234

Hej hoppas det är okej att jag hoppar in här.

Jag är 21 år och försöker med syskon till vår 1 åring. Fick tidigt missfall i december v4-5. Hoppas på plus denna månad!

• TrueLove12

Hej jag är 26 och min man är 33 vi har precis börjat försöka med vårat första barn tillsammans tog ut min p stav 10/11-2017 kroppen har nog inte återställt sig ännu haft negativa tester innan men denna månad är vi på gång igen och försöker har äl denna vecka någon gång förhoppningsvis igen.

• TrueLove12
    Rikkis skrev 2018-02-10 07:41:25 följande:

Drömmer jag eller är detta ett positivt!?!????????????

Posetivt grattis
  • saijda
    Rikkis skrev 2018-02-10 07:41:25 följande:

Drömmer jag eller är detta ett positivt!?!????????????

Grattis grattis!!

Hade så när jag plussade <3
  • saijda

BIM igår och fortfarande ingen mens i sikte. Samma symtom som förra gången jag plussade. Är riktigt nervös! :0

Har tester hemma men inte vågat ännu.. :(

• Nellie1234

Jag är på bim+10 och testade sist på bim+7 och då var det negativt. Aldrig haft sen mens förutom gravditrt, vad händer med mig?

• TrueLove12

Ja fick POSETIVT PÅ ÄL TESTET HURRA

Därimot vet ja att de är liten chans att bli gravid att lyckas men får se hur denna gången blir man blir aå besviken om man hoppas för mkt

Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn