maria1992 skrev 2018-01-05 10:02:06 följande:
Nej, det är inte ärftligt. Många kan ha cystor som man inte märker faktiskt och det är ingenting som påverkar graviditeten, dock gör det ju att ägglossning kanske inte inträffar (om jag inte har helt fel för mig).
Jag bor i Helsingborg. Jag ska till gyn idag ju, så hoppas verkligen att de är trevliga... Det är sjukt obekvämt ja, sist var jag där med en man och en praktikant som var i min ålder typ haha... det du, det kan jag säga var skumt..
Ja, men rätt skönt med lite kortare cykel. Min är ju typ 30-32 dagar.... SEGT! Jag har BIM 17/1
Hahaha, den har jag också hört, att folk tror ägglossning är dagen innan mens, ändå kul! Min sambo också, det blir ju mycket roligare då!
maria1992 skrev 2018-01-05 17:44:21 följande:
Var precis på gyn och hab sa att allting såg superbra ut och att det inte kommer vara några problem för mig att bli gravid. Tack och lov. Han sa även att min slemhinna var tjock vilket var bra. Varför är det bra? Vet du?
Skönt att det inte är ärftligt. Nu har jag faktiskt skapat ett webbärende där jag förklarar lite varför jag vill göra en undersökning, och hoppas de tar den förklaringen. Jag var faktiskt helt ärlig och sa bara att jag vill se efter att allt ser ut som det ska. Jag bad faktiskt om en kvinnlig barnmorska som är pedagogisk OCH lugn, hoppas det finn sen sådan
Vill inte sitta och prata om ett känslig ämne med en känslokall människa.
Ja, men du kanske har tillräckligt lång lutealfas då. Min på 12 dagar har jag förstått är på gränsen, men jag klarar mig ändå.
Wow, vad roligt. Måste kännas skönt att höra det?! Jag hoppas jag får samma besked jag, när jag ska dit. Vet faktiskt inte varför, framgår inte riktigt vid googling heller mer än att folk spekulerar men det verkar göra det enklare för ägget att fästa. 4 mm verkar gränsen gå... Hur man nu mäter?!