Inlägg från: Entriss |Visa alla inlägg
  • Entriss

Vi som önskar ett syskon 2018

Baraentilligen skrev 2018-03-01 16:00:01 följande:

Är så glad för er skull, ni som plussat! Hoppas att jag får joina er snart :) Testar imorgon bitti! (Kommer inte kunna sova inatt...)

Håller tummarna för dig!! <3
  • Entriss
    Likeitreal skrev 2018-03-01 17:21:31 följande:

Grattis till alla plussare o lycka till med era test tjejer ! Om allt går som det ska här blir det också en liten november bebis <3

Åh, så härligt!! Grattis!! <3
  • Entriss

Usch vad tråkigt att läsa om er som haft tidiga missfall : ( Hade ju ett själv i december så beklagar verkligen och känner med er! 

Här verkar allt fortskrida som det ska (peppar peppar), bokade tid för inskrivning idag och även för VUL innan påsk. Om allt ser bra ut då tänkte vi berätta för nära och kära genom varsitt påskägg:)
    Ska bli såå roligt att få dela det med dom!

Har startat en gravid-instagram för er som är intresserade av att följa, den heter kort och gott @novemberbebis2018 :)

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-08 08:11:40 följande:

Hur går det tjejer? Tänker på er och håller tummarna!

Här rullar allt på, är på 5+3 idag... Är väääldigt svullen om magen och nu börjar tröttheten slå in... Mitt första symptom som jag fick innan BIM var svullna och ömma bröst och det är lika fortfarande..

Någon kunnig här som vet vart gränsen går för VUL och för vanligt UL?

Hej!! 

Här går det bra, peppar peppar :) 
    Känner att det börjar bli spänt över livmodern/nedre delen av magen. 
    Har inte haft särskilt problem med illamående hittills (ta i trä). Däremot känns brösten nu som två gigantiska blåmärken! Såå ömma och blir nästan värre för varje dag! Har också metallsmak i munnen men annars glömmer jag nästan bort att jag är gravid under korta stunder. 

Jag bokade ett VUL i v 8 (7+3) och då sa min barnmorska att man helst inte gör VUL innan v 8 pga svårt att se tydligt och ge "raka" besked. För  vanligt UL tror jag att man vill göra det tidigast i vecka 10? Men kan ha fel där.. 

Är nu i v 5 (4+5) och idag är det ju precis en vecka sen jag fick plusset :D 

• Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-08 08:11:40 följande:

Hur går det tjejer? Tänker på er och håller tummarna!

Här rullar allt på, är på 5+3 idag... Är väääldigt svullen om magen och nu börjar tröttheten slå in... Mitt första symptom som jag fick innan BIM var svullna och ömma bröst och det är lika fortfarande..

Någon kunnig här som vet vart gränsen går för VUL och för vanligt UL?

Hej!! 

Här går det bra, peppar peppar :) 
    Känner att det börjar bli spänt över livmodern/nedre delen av magen. 
    Har inte haft särskilt problem med illamående hittills (ta i trä). Däremot känns brösten nu som två gigantiska blåmärken! Såå ömma och blir nästan värre för varje dag! Har också metallsmak i munnen men annars glömmer jag nästan bort att jag är gravid under korta stunder. 

Jag bokade ett VUL i v 8 (7+3) och då sa min barnmorska att man helst inte gör VUL innan v 8 pga svårt att se tydligt och ge "raka" besked. För  vanligt UL tror jag att man vill göra det tidigast i vecka 10? Men kan ha fel där.. 

Är nu i v 5 (4+5) och idag är det ju precis en vecka sen jag fick plusset :D 

• Entriss
    Frallanz skrev 2018-03-08 12:30:06 följande:

Bim idag! Mensvärk frn helvete och testade detta precis.

Vågar jag säga att sonen får ett syskon i november?!

Absolut!! Grattis!! :D
  • Entriss
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 07:26:31 följande:

Plötsligt händer det. Är helt chockad. Jag har inte fått positivt på ÄL test denna månad så trodde ÄL hade uteblivit. Testade neg på vad jag trodde var BIM -1 med ett sånt billigt test. Har tom haft pms (Eller har tolkat det som pms). Och imorse tänkte jag: va fasen, jag slösar bort det sista testet oxå. Är helt överlycklig. :D

Men JAAAAA!!! SÅ underbart, grattis grattis grattis!!!Skrattande
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-10 12:30:14 följande:
    Grattis grattis grattis!!!!! Vad underbart <3

Jag är på 5+5 idag och kan fortfarande inte tro det är sant!! Eller jo en trötthet utan dess like och ett illamående gör mig påmind. Dock är min mage sååå svullen, ser ut som jag i vecka 26 snarare än 6! Vid tvillingar blir magen mer svullen då? Vi har en del tvillingar i släkten så chansen finns ju...

Jag är 5+0 idag och mina bröst är som två gigantiska blåmärkenSkrikandes
    Mår faktiskt inte illa än, kan ju hoppas en slipper det den här graviditetenOskyldig

Vet inte hur det är med tvillingar men det blir ju dubbelt av allt då säger dem ju, även gravsymtom och svullen mage kan tänkaDrömmer 

Min mormor födde två tvillingpar så det finns ju milt sagt i mina gener med. Vore så dags om dem slog igenom nu när man bestämt sig för tre men inte flerCool

• Entriss
    Skilla15 skrev 2018-03-12 21:51:59 följande:

Någon av er som plussat nu och väntar november till januari barn som vill starta någon form av hemlig grupp där vi kan plussa nära varandra och följas åt. Någon som orkar det. Jag har ingen kolla alla hur man gör hemlig grupp utan att den syns för andra i flödet på Facebook.

Va med i en grupp i fem veckor och den var vekligen o sökbar. Hittar den inte alls nu efter att jag fått ut....

Finns en grupp som heter BF oktober/november på facebook där jag är med! Om en går till BF November 2018-gruppen här på FL så kan man säga till om att bli tillagd :) 

Men det kanske finns intresse av en särskild syskongrupp också, vad vet jag? 
    Jag har BF 11 november <3 :) 
  • Entriss
    LOTTA78T skrev 2018-03-13 15:16:09 följande:

Någon här som testat m clearblue early?

Bara när jag inte varit gravid Oskyldig
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018