• bastamamman1

BIM MARS 2018

ÄL + 8 idag och var extremt trött när jag vaknade. Sådär att det känns som man fått en smäll i skallen. Även lite molvärk, första gången sedan ÄL. Vanligtvis borde jag ha ömma stora bröst nu, 7 dagar före BIM, men känner inte så mkt i dem. Har oxå känt mig väldigt lättretlig igår och idag. Kan avsaknad av PMS-symptom som tex ömma bröst vara ett graviditetstecken? Mina blir alltid supertunga och ömma.

• bastamamman1
    Iekba skrev 2018-03-02 11:28:27 följande:
    Kiwi92 skrev 2018-03-02 10:38:05 följande:

Den info jag fick från bm var att börja äta Folsyra redan när man börjar försöka bli gravid :)

Tack för svar tjejer!

Kiwi92

Då gör jag det men känns ju lite konstigt att ta vitaminer ur burk för gravida när man inte ännu är gravid.
    Problemet med detta är om man går ett år eller liknande utan att bli gravid, och äter folsyra och upptrissade vitaminer under tiden. Listan på biverkningar av folsyra är både gedigen och skrämmande, och jag tyckte jag började må konstigt, så jag valde att avbryta. Blir jag gravid kan jag tänka mig börja med dem igen.
  • bastamamman1
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-02 07:46:23 följande:

Tempdipp äl+9! Håller rummar å tår att tempen stiger imorgon å att deta var en dipp pga fästning :)

Jag hade tempdipp på ÄL + 6, sen var den höjd igen. Är ÄL+6 en rimlig dag för infästning tro?
  • bastamamman1
    Jagvetdåinte skrev 2018-03-02 13:06:21 följande:
    Det tror jag :) Jag har förstått det som att det fäster mellan 5-10 dagar efter äl :) spännande!
    Ok :). Men om man säger såhär då: kan man ha tempdipp på dag 6 även om det inte sker nån infästning? 
  • bastamamman1
    Neptun skrev 2018-03-02 13:12:00 följande:
    Översta från igår och nedersta från idag

Bim-3 Äl+11 ser ni något????vill så gärna tro att det är ett riktigt streck där ! Försök nr 15
    Ser oxå ett streck på nedersta :)
  • bastamamman1
    sycamore skrev 2018-03-02 14:56:45 följande:

Förra månaden hade jag inga pms symtom alls, hade blödning när det hade kunnat vara nidis samt att mensen inte kom när den skulle. Ändå inte gravid :( så jag har iaf lärt mig att bara för att det är annorlunda än normalt så behöver det inte betyda att man är gravid. Men jag hoppas för din skull!

Sant! Att det ska va så svårt. Nu är jag täppt i näsan, har ont i huvet och känner mig lite illamående :(
  • bastamamman1
    Meej skrev 2018-03-02 17:12:23 följande:

Ja, det kan man tyvärr.. Hittade följande på fertility friends hemsida när jag googlade (fick också en ordentlig dipp den här månaden..!)

What causes an "implantation dip?"

The term implantation dip is often used to refer to a luteal phase dip that occurs around the time of expected implantation (7-10 days past ovulation). While this pattern does not always result in pregnancy, the term is often used because of the timing of the dip and because this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts than non-pregnancy charts. There are a couple of factors that may help to explain why this pattern appears with greater frequency on pregnancy charts.

The corpus luteum (which produces the heat inducing hormone, progesterone) normally peaks in its production of progesterone and then begins to recede around the middle of the luteal phase. In conception cycles, it is "rescued" when the embryo implants and then continues to produce progesterone until the placenta can take over hormone production.

Estrogen, in opposition to progesterone, has a lowering effect on temperatures. A secondary estrogen surge in the middle of the luteal phase may cause a temperature dip at this time. Indeed this may explain why this pattern also occurs on non-pregnant charts. Mid-luteal phase estrogen levels, however, have been found to be higher in conception cycles than non-conception cycles and this may also contribute to the greater frequency with which we see this pattern on pregnancy charts.

When you see a mid-luteal phase dip on your chart, however, it does not necessarily mean that you are pregnant. Likewise, you do not have to see this pattern to be pregnant. As long as you have intercourse in your fertile time, you have a chance to be pregnant with any ovulation pattern.

Åh vad informativt och bra, tack! :). Men lite hoppfullt ändå eftersom det oftare händer vid graviditet än annars :)
  • bastamamman1
    Asale skrev 2018-03-02 18:25:52 följande:

Jag fick ju negativt i morse eller vad jag tror i alla fall var negativt. Jag har fortsatt lätt värk i magen till och från. Fick lite illamående idag under dagen, och jag kände lukten av en parfym som jag tidigare kännt på och tyckt varit helt okej. Men nu var den lukten vedervärdig och kände mig illamående när jag kände den lukten.

Jag tror att min BIM är nästa vecka på onsdag. Så jag ska nog vänta och ta ett till test nästa vecka. Nu är jag på Äl +10

Jag har liknande symptom, är på ÄL+8. Höll på att spy av nåns parfym i affären. Du testar ju väldigt tidigt. Håll ut!
  • bastamamman1
    Asale skrev 2018-03-02 20:13:41 följande:

Bastamamman1: spännande att du också känner likadant. Då kanske jag inte håller på att bli galen ????

Jag försöker intala mig själv att det är för tidigt ännu! Och att jag faktiskt har kramper och nyp vid sidan av magen och någon slagt aktivitet i det området, jag har varit jätte trött!! Känner mig varm, mina händer är kalla (dom är aldrig kalla! Har alltid sjukt varma händer!) Jag kände mig yr idag när jag åt middag. Och så kom illamåendet när jag kände den parfym lukten.

Åh jag hoppas så sjukt mycket!!

Ligger i sängen och försöker fördriva tiden med att kolla på Youtube klipp på folk som gör graviditetstest och blir så glada osv osv och själv gråter jag åt dom klippen för det är ju så fint!

hahaha. Jag har under dagen funderat på vad killar som råkar hamna i en sån här tråd efter en googling, får för bild av oss kvinnor :D. 
  • bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 09:30:16 följande:

Någon mer här som tempar? Jag har rätt mycket högre temp än vad jag brukar ha, som ni kan se på bilden. Någon som varit med om liknande? Är ej sjuk och tempar precis som man ska.

jag ligger över 37, hade 37,5 på ÄL+5. Ligger annars på 36,5 ca, så en hel grads höjning efter äl är vad jag brukar ha.
Svar på tråden BIM MARS 2018