• bastamamman1

BIM MARS 2018

Märkligt. Jag brukar alltid få stora, spända, ömma bröst minst en vecka för BIM som pms. Nu är jag BIM -7 och känner inget i brösten. Börjar fundera på om det i mitt fall kan vara ett graviditetssymptom.

• bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 16:12:55 följande:

Då är det ju vad du brukar ha :p Jag brukar ju inte ha så högt som du kunde se på bilden :)

Du kanske e sjuk?
  • bastamamman1
    XAHHA92 skrev 2018-03-03 16:23:31 följande:

Nej jag är inte sjuk. Skrev det också :)

Vad kan det då vara? Fel på termometern?
  • bastamamman1
    Niila skrev 2018-03-04 14:52:25 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om det finns plats..! ;)

Har BIM idag 4/3. Haft svag molvärk sen typ ÄL+7-8, kraftigt illamående som kommit o gått, lite värk i brösten (men inte lika kraftigt som mina andra graviditeter(?).

Även haft vattniga och genomskinliga flytningar hela tiden, blir som en pöl i trosorna:P Igår eftermiddag fick jag en genomskinlig flytning med rosa strimmor. Det k ä n n s som att något håller på där nere, lite mol och lite ilande (någon som känt det??). Men jag vågar inte hoppas! Tagit negativa test sen typ en vecka efter ÄL och ett så sent som BIM-3.

Vad tror ni???:0:)

låter ju lovande! Jag är äl + 10 och har ovanligt lite symptom :(. Även för pms. Brukar alltid känna mig gravid vid pms men nu knappt nånting.
  • bastamamman1
    Niila skrev 2018-03-04 15:36:53 följande:

Ja vi får väl se...:)) Spännande! Jag har också känt mig typ ogravid/pmsig till och från under de här veckorna:S Då blir man nervös???? Men jag läste någonstans att vissa känner sig mindre pms-gravida när dom faktiskt ÄR gravida?:)

Ja det enda jag kan säga är att det ju är det som skiljer sig från när jag inte varit gravid. Tänker att ömma bröst osv kanske kan komma senare vid graviditet än vid pms?
  • bastamamman1
    Lindsey77 skrev 2018-03-04 16:23:22 följande:

Man behöver inte ens ha ömma bröst vid graviditet. Detta är min sjätte graviditet (har fyra barn) och jag har aldrig någonsin haft ömma bröst hur mycket jag än klämt och känt efter. :)

Wow, snacka om erfarenhet :). Ok - men hur är det när du har pms då? Jag brukar få jätteömma och stora bröst då.
  • bastamamman1

Äl + 10, tycker plötsligt mina vårtgårdar ser större ut och har fått en 1,5 cm * 2 cm stor rödare fläck på en av dem, på utsidan, nertill. Nån som känner igen?

• bastamamman1
    Lindsey77 skrev 2018-03-04 19:51:47 följande:

Nej, de är lika mjuka, degiga & små som vanligt vid pms. :) Dock blir de lite snyggare, fastare och större ju längre jag är gravid, ha ha. Synd att jag inte får behålla dem när jag sen tappar i vikt.

Nu är jag gravid i vecka 4+2, känner absolut ingenting i brösten. Hade pms veckan före som vanligt. Fast jag känner mig fortfarande på lite dåligt humör. Inte van vid detta längre då jag slapp pms när jag hade hormonspiral...

Hmm. Undrar då om man när man får ömma bröst vid pms, även borde ha det vid graviditet? Sägs att vissa reagerar på progesteronet, andra på östeogenet (senare). Jag e nog en progesteronare.
  • bastamamman1
    PowerL skrev 2018-03-04 20:11:43 följande:

Under eftermiddagen och kvällen har blödningarna ökat, det har kommit klumpar, en så stor att det sa plums ner i toalettvattnet :( och nu tog jag dessa testerna. Trots starka tester igår. Det kan visst gå snabbt. Det blev missfall. :'( I vecka 4 bara så jag hoppas äl kommer igång igen snabbt. Mitt första missfall och vill inte vara med om det igen. Är så ledsen... Hoppar in i BIM April igen....

Lycka till alla! Och grattis ni som fått plus!

Tråkigt :( Usch. Men hoppas du snart är gravid igen!
  • bastamamman1

Skickar min tempkurva. Hela 37,5 idag. ÄL + 11, BIM -5. Tog negativt graviditetstest idag från testlagret, å andra sidan 5 dar för tidigt. Känner mig deppig och ledsen och typiskt pms?ig. Känner mig inte gravid, som att jag innerst inne vet att jag inte är det :(.

Svar på tråden BIM MARS 2018