• bastamamman1

BIM MARS 2018

Har en fråga! Fertilitetsglidmedel som många förespråkar undrar jag om det verkligen ökar chanserna att bli gravid, jämfört med inget glidmedel alls? När jag läser om det står det att det till skillnad från andra glidmedel inte dödar spermier, men att det inte påverkar chansen att bli gravid.

• bastamamman1
    setfire skrev 2018-03-08 08:37:19 följande:

Hade ingen aning om att glidmedel kunde vara spermiedödande! Vi använder i stort sett alltid glidmedel, sedan första barnet blev fött... är det alla glidmedel eller bara vissa som kan vara det? Förutom det som ska vara fertilitetsglidmedel då.

Vet inte, utgick bara från vad det står på concieve plus som några nämner i tråden.
  • bastamamman1

Tempen gått ner, brösten mindre och svettades inatt (brukar svettas ut vatten två nätter före mens), så blir nog ingen bebbe denna gång. Bim -2

• bastamamman1
    joannac skrev 2018-03-08 09:55:54 följande:

Börjar tro att NC har satt ut min äl fel.. har haft 2 tempoökningar. är på bim+5 idag annars om det stämmer.

Visade väldigt svagt på cb early igår och inget på ett annat tidigt idag.. rädd att det kanske va ett spök :( men strecket syns tydligt idag fortfarande.. har mensen inte dykt upp på lör/sön testar jag igen.

Hoppas på att min bim egentligen skulle vart senare och att hcg nivån fortfarande är för låg (först beräknade NC bim 12/3 men bytte till 3/3)

Lite högre exponering på bilden för att min mobilkamera är usel. Vad tror ni?!

spännande! :D
  • bastamamman1

Godkväll! Eftersom det är två dar kvar till BIM finns fortfarande lite utrymme för inbillning och skendräktighet ^^. Min temp gick ner i morse men gick upp strax därpå igen. hmm. Har varit jättetörstig både igår och idag. Trött tidigt på kvällen, men sover ganska oroligt och drömmer livligt. Åt upp en hel burk vitlöksoliver ikväll, kunde inte hejda mig!!! Och jag brukar aldrig ha cravings för oliver. hmm. Metallsmak i munnen, då det känns som tandköttet är lite skadat på ett ställe vid tänderna i gommen. Dessutom tycket jag mina vårtgårdar blivit större. De ser liksom mer svullna ut precis i utkanterna. hmmmm. Men det är nog bara skengraviditet, som vanligt.

• bastamamman1
    skogsmamman3 skrev 2018-03-09 13:45:01 följande:

nån som ser nått??!!

Jag ser pyttelite på nedersta bilden.
  • bastamamman1

Där kom spottings på BIM, som väntat. Ska ta ett gravtest imorgon bitti men lär inte visa nåt plus :(

• bastamamman1
    Frallanz skrev 2018-03-10 05:41:53 följande:

Hej på er fina tjejer. Här blev det ett missfall, aldrig haft det nångång innan men vet att det är det jag upplevt o upplever just nu. "Menssmärtorna" tilltog rejält inatt och kändes lite som värkar där ett tag, blödningen höll sig hela natten o fick till slut ta en varmdusch för att lindra värken o där i duschen kom det ut (förlåt för info!) slem, och nåt som liknar en hinna eller vad man ska säga, samt tvä blodklumpar. Nu på morgonen när jag duschade igen kom det ut ännu en "trådig hinna" storlek större.

Väldigt tråkigt då sambon släppte bebisbomben för sin familj igår.. nu ska vi idag tala om att vi förlorade ärtan.

Men som nån skrev, får se det som så att nåt var fel o kroppen tog hand om det.

Nån som vet om ÄL blir kring samma tid som innan härefter o så? :)

tråkigt! Samtidigt som nån sa är det ju positivt att kroppen själv stöter bort om det inte är bra. Nya tag snart igen!
  • bastamamman1
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 07:20:34 följande:

Alltså va?! Jag är helt i chock. Jag trodde inte ens jag haft ÄL. Jag har ju testat med digitala ÄL test utan att få positivt. Jag har ju haft pms. Jag fattar inget. Men jag är helt överlycklig :D

Grattis!! Avundsjuk :) Fick själv mens inatt på BIM. Enda glädjen i det hela är att min menscykel är som en klocka och även ägglossningarna.
  • bastamamman1
    skogsmamman3 skrev 2018-03-10 10:51:48 följande:

ok tjejer. nu är jag är gravid. det översta väl test

jag lämnar er nu o går över t bfnovember tråden.

svagt men har fått sträck på alla tester

önskar er lycka till

Grattis :D lyckos dig :)
  • bastamamman1
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 17:54:09 följande:

Tack för alla grattis <3 Det var försök 9 på att få ett syskon till vår son (född feb 2016). Med sonen tog det 14 försök, ett mf i v8 och sen 4 försök till innan jag blev gravid med sonen. Så hoppas det kan vara nån form av tröst/pepp till er som fortfarande försöker. Kämpa på!

Denna cykel körde jag med rosenrot fram till beräknad ÄL. Vet inte om det är det som gjort skillnad men men...

Hoppas nu bara att lilla fröet vill stanna kvar <3

Tack, intressant att höra! Man undrar ju varför det inte tar sig när allt fungerar som det ska. Har beställt rosenrot :). Nån som vet hur det funkar ihop med munkpeppar? Munkpeppar kändes väldigt bra för mig.
  • bastamamman1
    Fiiaaa skrev 2018-03-10 20:36:43 följande:

Äl-testen kan inte skilja på ägglossningshormon, LH och graviditetshormon, HCG. Vilket innebär att om du är gravid så borde äl-test visa positivt, ja. Dock så visar det ju inte positivt hela tiden från äl, utan först när kroppen börjat producera hcg, vilket lär vara tidigast dryga veckan efter äl, skulle jag tippa. Första gången jag blev gravid testade jag faktiskt faktiskt med äl-test veckan innan bim, var så nyfiken och hade inga graviditetstest. Första gången, på kanske bim-6 var det svagt och sen såg jag att det stegrade och började hoppas, och visst blev det ett plus på bim-2 :) Lycka till!

Problemet är att det även visar positivt om man har mens.
  • bastamamman1
    Fiiaaa skrev 2018-03-10 22:59:52 följande:

Ok det visste jag faktiskt inte, har aldrig hänt mig. Har bara haft billiga äl-test och tycker iofs aldrig att de riktigt fungerat, har aldrig fått starkt utslag vid äl (stegring men ej starkt) trots att jag blivit gravid flera gånger under cyklar jag testat och alltså uppenbarligen haft äl. Och har alltid svagt utslag oavsett när i cykeln jag testar. Stegring när det inte varit runt äl har jag dock bara fått när jag varit gravid.

för mig funkar apotekets äl-test väldigt bra! Testlagrets inte.
  • bastamamman1
    Regnbågsmorsan skrev 2018-03-11 05:30:10 följande:

BIM idag och fortfarande positivt gravtest. Femte gången gillt med insemination på mig, men vi började med partnern så resan har varit låååång.

Tror jag vågad bli glad nu. En stund. Sen ska man ha ångest i 9 månader att allt ska gå bra.

Lycka till ni andra som kämpar där ute.

grattis! Fråga: gjorde du egen insemination eller på klinik?
  • bastamamman1

Har en fråga till alla. Nån här som testat Fertilitetscoache.n? Hon tar 4600kr för att ge kostråd, massage mm, och menar att hon hjälpt många bli gravida.

• bastamamman1

Skumt, andra mensdagen idag och tempen har stigit igen till lika hög som efter äl. 37,3 grader. Har inga graviditetstest hemma. Nån som har nån erfarenhet av detta? Tempen ska väl inte gå upp nu?

• bastamamman1
    Fiiaaa skrev 2018-03-11 15:30:11 följande:

Lyckades till slut ta mig förbi ett apotek, snabbt hem och kissa på stickan, och titta!! Är i chock, vart ju helt säker på att mensen var på g.

va kul! grattis :D
  • bastamamman1
    stragge skrev 2018-03-11 15:47:21 följande:

Ni hade så rätt så <3 hoppas vi ses i BF Novembergruppen allihopa !

ÄL+10 idag.

grattis!
  • bastamamman1

Hej Alla! Hade ett njurstensanfall för ca 5 dar sedan, cykeldag 2, aldrig hänt förr. Inte ont längre, men känner mig lite skum i kroppen. Får väl se om det blir nån ÄL. Finns en fertilitetscoach som håller på och skräms och säger att man inte kan bli gravid om man har njursten. Första ggn som sagt för mig, hade ätit ganska dåligt och druckit för lite en period innan. Men alla värden på njurar etc är bra. Nån annan här som blivit gravid trots njursten?

Svar på tråden BIM MARS 2018