• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-12 09:12:32 följande:

Har inte heller testat med äl tester innan. Men vill va helt säker denna gång exakt vilken dag det är.

Har också haft lätt för att bli gravid tidigare. Alla mina 3 barn var oplanerade och jag blev typ gravid direkt. Svårare nu när man ska planera. Var ju några år sen jag fick dem. Hade mf för ca 8 år sen, och det var det värsta jag varit med om. Fick åka in då det bara forsade blod, satt på toa i flera timmar och svimmade nästan för att jag förlorade så mycket blod. Denna gången blödde jag mindre än när jag har mens men lika länge. (5 dagar)

Hade inte särskilt ont heller så var nästan osäker om det var missfall, men testet visade ju negativt sen. Hade äl 29 dagar efter att blödningen startade. Vilket för mig inte är ovanligt. Så man kan säga att det kom igång som vanligt efter mf.

Jag hoppas verkligen vi lyckas nu, och att allt går vägen. Känns ju som en evighet det här med väntan hela tiden.

Skönt att du har lätt för att bli gravid, då tar det säkert sig nu med :).

Beklagar att du genomgått fler missfall än ett :/ en gång är ju inte heller roligt men att behöva uppleva det igen måste vara riktigt tungt!

Jag fick jättejätte ont natten till lördagen, fy vad det kändes så fattade då att blödningen var ett missfall. Såg ju sen att det kom ut lite grejer... trodde inte man kunde "känna av" missfall så tidigt men alla kroppar är ju olika osv. "Skönt" o höra att du bara blödde 5 dagar, hoppas min blödning slutar nu snart, började i fredagskväll, avtog igår så trodde de skulle sluta men kom mer inatt och idag. Nu är det rätt lugnt men pepparpeppar :)

Ja jag håller verkligen tummarna för att vi plussar och får behålla våra pyren denna månad :) längtar efter förlossningen faktiskt, haha. Sonen är född med snitt så vill gärna prova föda vaginalt denna gången.
  • Frallanz
    maria1992 skrev 2018-03-12 09:26:48 följande:

Tack för pepp! 

Läste på 1177 nu detta. Så hoppas verkligen det räcker!

Hur länge lever en spermie?Spermierna, sädescellerna, är ofta befruktningsdugliga i fem dagar efter samlag. Det betyder att spermierna kan bli kvar i äggledaren och befrukta ägg under flera dagar. Men tiden kan variera något. Enstaka spermier överlever upp till sju dagar, medan andra bara klarar sig en kortare tid. Detta beror på egenskaper hos spermien, förhållandena i slidan och livmodertappens sekret.
    Om befruktningen
    När är det lättast med befruktning?Det är störst chans till befruktning om man har vaginalt samlag ungefär tre dagar före ägglossning, till en eller två dagar efter. Det kan vara svårt att pricka in ägglossningen, eftersom det är svårt att veta exakt när ägglossningen sker. De som försöker få till en graviditet rekommenderas att ha samlag två till tre gånger per vecka. Spermierna kan leva under flera dygn och vänta på ägget när det kommer. Mer än åtta av tio som har regelbundna samlag för att få till en graviditet lyckas inom tolv månader.
    Oj, överlever dem så många dagar tom! :D häftigt!

Då är det nog bara köra på och hålla tummarna :)

Jag vill bara att blödningarna ska sluta nu så vi kan köra på och mysa igen, så segt att vänta o vänta...
  • Emiliass
    Frallanz skrev 2018-03-12 15:59:45 följande:

Beklagar att du genomgått fler missfall än ett :/ en gång är ju inte heller roligt men att behöva uppleva det igen måste vara riktigt tungt!

Jag fick jättejätte ont natten till lördagen, fy vad det kändes så fattade då att blödningen var ett missfall. Såg ju sen att det kom ut lite grejer... trodde inte man kunde "känna av" missfall så tidigt men alla kroppar är ju olika osv. "Skönt" o höra att du bara blödde 5 dagar, hoppas min blödning slutar nu snart, började i fredagskväll, avtog igår så trodde de skulle sluta men kom mer inatt och idag. Nu är det rätt lugnt men pepparpeppar :)

Ja jag håller verkligen tummarna för att vi plussar och får behålla våra pyren denna månad :) längtar efter förlossningen faktiskt, haha. Sonen är född med snitt så vill gärna prova föda vaginalt denna gången.

Ja denna gången var jobbigare psykiskt även att det var så tidigt. Men nu vill man så mycket, och så har jag just hela tiden oron för mf. Men denna gången ska det lyckas. Försöker intala mig det :).

Jag hade som mensvärk bara, lite kraftigare men inte så ont som du, och mest första dagen. Stackare. Ush det är ju jobbigt som det är. Kom inga klumpar eller nåt heller och blödde inte mycket. Fick som du att det avtog typ helt och sen kom lite igen. Men 5 dagar sammanlagt. Hoppas det är det sista för dig nu och att äl kommer igång direkt.

Skönt att ha nån att dela sina tankar och känslor med, hoppas vi båda får plus och kan följas åt genom graviditeten till december , och alla andra i tråden med :).

Hoppas också du får en vanlig förlossning. Det är verkligen en speciell känsla <3.
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-12 20:56:01 följande:

Ja denna gången var jobbigare psykiskt även att det var så tidigt. Men nu vill man så mycket, och så har jag just hela tiden oron för mf. Men denna gången ska det lyckas. Försöker intala mig det :).

Jag hade som mensvärk bara, lite kraftigare men inte så ont som du, och mest första dagen. Stackare. Ush det är ju jobbigt som det är. Kom inga klumpar eller nåt heller och blödde inte mycket. Fick som du att det avtog typ helt och sen kom lite igen. Men 5 dagar sammanlagt. Hoppas det är det sista för dig nu och att äl kommer igång direkt.

Skönt att ha nån att dela sina tankar och känslor med, hoppas vi båda får plus och kan följas åt genom graviditeten till december , och alla andra i tråden med :).

Hoppas också du får en vanlig förlossning. Det är verkligen en speciell känsla <3.

Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!
  • bluegrass
    Frallanz skrev 2018-03-12 22:09:37 följande:
    Jamen fy, det kan jag förstå att du är orolig för mf :( men som nån sa att man får tänka så att man väntar ett barn inte ett mf. Men när man varit med om det, o speciellt fler ggr än en, så är oron inget man kan rå för helt enkelt, men såklart väldigt jobbigt o vara orolig <3

Okej men då har våra missfall varit rätt lika nu, o som du säger skönt att ha någon att dela det med även om det är en tråkig i jobbig grej att dela så är de skönt o ventilera med någon som vet hur det känns! Det hjälper mkt :) jag har idag svällda och ömma bröst samt svag molvärk som strax innan mens, är det nåt du minns att du hade vid mf? Kroppen är väldigt skum just nu känner jag, men det är väl alla hormoner som spökar helt enkelt.

Hur är det för dig nu då, när har du äl tror du? :) och hur gör man med äl-testerna, när ska man börja ta dem? Jag får hem 14 st äl-stickor i veckan samt 8 gravtest. Vill bara få "tillbaka" min cykel igen nu!
    Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!
  • Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-12 22:15:52 följande:

Jag känner precis som du efter mitt missfall i torsdags. Svullna bröst och mensvärk. Och sjukt dåligt humör samt trötthet som känns hormonell på ngt sätt. Testar du neg nu? Mitt test var helt neg idag. Ganska skönt så att man kan börja om. Tänkte börja med äl-tester på torsdag, en vecka efter mitt MF, men det kanske är lite tidigt?

Emiliass- vad ledsamt med flera missfall!! Detta var mitt första och så tidigt som v 4+4, men blev väldigt ledsen ändå!

Hoppas att vi får plus i april och bebisar i december!

Beklagar! <3

Har exakt samma! Fick missfall i fredagskväll/natt, ocksp mitt första mf.

Jag är ingen höjdare på äl-tester faktiskt, aldrig använt men ska göra det nu tänkte jag så vet inte riktigt när man bör börja testa? Har läst att det ska gå såfort man får neg på testet edter mf. beställt äl och gravtester som kommer i veckan :) tog mitt sista gravtest i söndagsmorse och då var det positivt, samma streck som de dagarna innan. Så ska testa såfort gravtesten kommer.

Vill ju så gärna nu! Tänk om vi kan följas åt o få jul-bebisar! :) håller hårt för oss alla i tråden! <3
  • Frallanz
    mulin skrev 2018-03-12 08:51:38 följande:

Tack <3 ja det var ett tråkigt besked men samtidigt var det skönt å få veta varför det aldrig ville sig. Nu ska det utredas och se om det är genetiskt eller ?mänskligt? och isåfall kunna på egen hand öka antalet. Men nu blev vi ställda i kö för IVF iaf. Jag fyller inte 25 förrän i slutet på året dock så fram tills dess får vi nog vänta.

Den som väntar på nåt gott <3 dock kan jag förstå det är jobbigt att vänta!

All styrka till er!

Så man måste ha fyllt 25 för att göra IVF?
  • mulin
    Frallanz skrev 2018-03-12 23:48:52 följande:

Den som väntar på nåt gott <3 dock kan jag förstå det är jobbigt att vänta!

All styrka till er!

Så man måste ha fyllt 25 för att göra IVF?

Ja det är väldigt frustrerande att behöva vänta om man vet att det inte går på egen hand. Sambon ska väl lämna nya prover om ett par månader. Får se vad domen blir efter det.

Javisst, är någon regel de har hittat på för några år sedan. Fruktansvärt surt.
  • XAHHA92

Nu har jag fått spola mina äggledare och det vill jag aldrig mer göra om. Fy fan vilken smärta!! Det enda vi kan göra nu är att hoppas på ett litet mirakel, att spolningen kanske tog bort lite ?skräp.? Jag kommer aldrig att sluta hoppas men ibland känns allt mörkt. I nästan två år har vi försökt nu utan att plussa.

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
Svar på tråden BIM april 2018