• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Lindsey77
    Frallanz skrev 2018-03-11 06:18:52 följande:

Hoppar in här, hade bim 8/3 plussade samma dag, missfall 10/3 så väntar på att "blöda färdigt" och att få mysa med min karl och hoppas på att plussa snart igen.

Nu är detta mitt första missfall, klart väldigt jobbigt attvara med om, men försöker se det så att det är kroppens sätt att hantera nåt som det möjligtvis var nåt tokigt med.. har en son sedan innan och vi är nu redo för det riktiga försöket till ett syskon denna månad, (månaden innan "råkade" vi pricka in äl, hann bara ha sex en gång pga han var iväg på jobb i ett par veckor så vi visste inte att vi prickade äl där och då) så igång med bebisverkstaden! :)

Ni som också fått tidigt missfall, när kom äl igång för er? Vid samma tidpunkt som det skulle gjort innan grav/missfall? Senare? Tidigare? Jag har tänkt att prova med äl-tester för att kanske få nåt hum om det. Kommer sexa ofta såfort blödningen slutat men vill ändå ha lite koll känner jag. Har en app som jag alltid haft koll på min mens i o enligt den är äl nånstans vid 23/4. Ska ta ett gravtest i veckan för att se om hormonet lagt sig o blivit blankt innan äl stickorna kan dra igång.

Ge mig info den som känner att hon orkar dela med sig. Kram på er!

När jag fick tidigt missfall i dec kom ÄL 10 dagar senare mot vad den brukar.
  • bastamamman1

Skumt, andra mensdagen idag och tempen har stigit igen till lika hög som efter äl. 37,3 grader. Har inga graviditetstest hemma. Nån som har nån erfarenhet av detta? Tempen ska väl inte gå upp nu?

• bastamamman1

Har en fråga till alla. Nån här som testat Fertilitetscoache.n? Hon tar 4600kr för att ge kostråd, massage mm, och menar att hon hjälpt många bli gravida.

• Systeryster33
    bastamamman1 skrev 2018-03-11 12:56:22 följande:

Skumt, andra mensdagen idag och tempen har stigit igen till lika hög som efter äl. 37,3 grader. Har inga graviditetstest hemma. Nån som har nån erfarenhet av detta? Tempen ska väl inte gå upp nu?

Hum, nej det lät verkligen skumt! Stiga ska den ju inte r! Du hade sovit 4 timmar innan och tempade inte på annan tid än vanligt? Druckit igår?

Annars har jag ingen bra idé ?? Men lite spännande ju! Du får vänta och se om tempen fortsätter va hög eller går ner igen.

Har du din kurva som du kan skicka?
  • Systeryster33

Hej tjejer!

Jag hoppar också över till april tråden nu! Är på BIM-2 och tempen sjönk idag så mensen kommer väl imorgon!

Egentligen blir väl vårt första försök nu den kommande månaden, men vi har kört avbrutet denna månaden under de fertila dagarna så någonstans hoppades jag väl ändå och ännu mer nu när vi verkligen bestämt oss för att vi ska försöka få barn!

Har äl 30/3 och Bim 12/4! Hade eg tänkt strunta i att försöka denna månaden då bf blir precis runt julafton, men längtan är för stark <3 så ser så mycket fram emot kommande månad nu!

Min kurva från mars ser ut såhär. Känns inte troligt att tempen ska gå upp igen nu 2 dagar innan bim va när den sjönk så pass rejält i morse?

Ser fram emot att få följas åt i resan mot en decemberbebis med er !!!

• bastamamman1
    Systeryster33 skrev 2018-03-11 17:12:56 följande:

Hum, nej det lät verkligen skumt! Stiga ska den ju inte r! Du hade sovit 4 timmar innan och tempade inte på annan tid än vanligt? Druckit igår?

Annars har jag ingen bra idé ?? Men lite spännande ju! Du får vänta och se om tempen fortsätter va hög eller går ner igen.

Har du din kurva som du kan skicka?

visserligen sovit lite dåligt, inte druckit igår. Har bara kurvan till dagen före mens, då den var nere på 36,7. Men idag alltså upp igen på 37,3, 2a mensdagen.

• Plus

HejHej alla!

Jag fick min mens nu den 7/3 och den var borta helt från igår eftermiddag, men nu ikväll kom det lite blod.. Innan idag tog jag ett ägglossningstest, vet inte varför egentligen, men var väl nyfiken om det skulle visa något, och det visade ett svagt streck. Betyder detta att det är ägglossning som är på gång?? Tänker ifall det kanske också är pga att jag fick en blödning nu ikväll som det visade sig ett svagt streck. 

Jag tog testet vid ca kl 12 idag, och fick blödning nu ikväll som jag märkte vid ca 20:30. 

• Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-11 09:00:45 följande:

Vad tråkigt att du fick mf. Beklagar. Jag fick tidigt mf i januari. Min cykel är inte regelbunden i vanliga fall men fick äl dag 29 efter blödningen. Så den kom igång i princip som vanligt för mig då det inte är ovanligt att det tar sådan tid för mig att ägglossa. Så hoppas din kommer igång som vanligt med. Fick alltså äl direkt innan första mensen efter mf. Mitt gravtest visade neg ca 1 vecka efter jag börjat blöda.

Har börjat med rosenrot denna cykel och hoppas min äl kommer igång tidigare nu.

Detta ska bli vår månad nu :).

Tack <3

Ska beställa ÄL tester och fler gravtester idag så jag kan ta ett gravtest till helgen och om det är negativt då börja med Äl tester. Aldrig använt mig av äl-tester förut. Sonen kom till på första försöket och denna graviditet kom till på ett samlag så fertila är vi iaf, haha. Men det säger ju såklart inte att det går snabbt efter missfallet nu... vill bara att detta ska vara över så vi kan mysa igen och försöka på riktigt.

Fick du äl 29 dagar efter blödningen startat eller slutat?

Hur länge blödde du? Jag blöder inte så jättemkt nu längre, mest tunnt o så, har lite "mensvärk" idag igen. Men det gjorde riktigt jäkla ont natten det sattes igång :( väldigt likt värkar... usch!
  • maria1992

Där sjönk tempen för mig med.. Fan vad tradigt! Nästa äl är jag borta med jobb. Vad tror ni om att ligga på söndagen om äl är på tisdag? Är det få chanser då att lyckas? :/

Svar på tråden BIM april 2018