• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • aleakim90

Hej!

Hoppar in här då det blir vårt första "riktiga försök i mars. Har varit på killen i tre år nu. Slutade med piller för tre år sen och har tempat/kört äl tester sedan dess + väldigt regelbunden cykel så hoppas att det skall gå snabbt.

Varför "riktiga försöket är för vi skall försöka få en flicka med hjälp av vetenskapen och därmed ha sex fram till en dag innan äl och sen låta bli. Detta skall vi göra med två försök och sen skall vi köra på äl och bara hoppas det tar sig och blir ett friskt barn.

Bim 6/4

• Meemelie

Hej!

Hänger på denna tråd då jag i februari slutade med minipiller och gick över till Natural Cycles i syfte att använda för att bli gravid. Har försökt läsa in mig på detta med förkortningar och tror nu att jag förstår vad alla BIM, ÄL osv betyder.

Fick min mens idag och appen beräknar nästa mens till 1 april, så antar att BIM för mig därmed blir 1/4.

Tänker att det blir kul att hänga här och jämföra symptom osv när det närmar sig datumet :)

• Milian03

Hej! Fick precis min mens Det var dock vårt första försök. Använde ägglossningstester men det ville inte ta sig ändå. Nu kör vi på försök två. Skriver in mig i BIM listan.

<3 BIM-lista:

2/4 Norrlänska, Eal92, Elizai

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03

----------------------------

+Lista:

• XAHHA92

Får hoppa över här från marstråden då mina spottings satte igång nu ikväll, på bim dagen :( Enligt min app så är nästa äl 21/3 och bim 4/4, men det kommer säkert flyttas fram någon dag eftersom den här cykeln blev rubbad..

25 år och har försökt i snart två år utan att få ett plus! Ska göra en spolning av mina äggledare nästa tisdag.

Lycka till alla! Nu kämpar vi! :)

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • XAHHA92

3 BIM-lista:

4/4 Baraentilligen, PowerL, Mrs-A, Milian03, XAHHA92

+Lista:

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Lebbmusen

Hej,

Här är jag på BIM+3 och hann få upp hoppet trots det negativa testet igår. Men så idag kommer den menssvullna magen, spottings och den molvärk jag haft sen insemineringen har övergått till mensvärk :(

Känns å ena sidan sjukt trist men å andra sidan tog första barnet fem försök och nu va bara andra försöket.

Tredje gången gillt. BIM 5/4 :)

BIM-lista:

5/4 Lebbmusen

+Lista:

• Kiwi92

Idag kom den rackarns mensen.. hoppar över hit från mars tråden

BIM-lista: 

5/4 Lebbmusen, Kiwi92

+Lista:

• Lindsey77
    Lebbmusen skrev 2018-03-06 22:37:57 följande:

Hej,

Här är jag på BIM+3 och hann få upp hoppet trots det negativa testet igår. Men så idag kommer den menssvullna magen, spottings och den molvärk jag haft sen insemineringen har övergått till mensvärk :(

Känns å ena sidan sjukt trist men å andra sidan tog första barnet fem försök och nu va bara andra försöket.

Tredje gången gillt. BIM 5/4 :)

BIM-lista:

5/4 Lebbmusen

+Lista:

Härligt att du ändå är så positiv. Smittar av sig. :) Jag ska försöka sjätte försöket. Två av dem blev jag gravid, men fick missfall. Så jag har fortfarande fungerande ÄL (fyller 41 i år). Får bara hoppas på en lyckoträff denna månad istället.

Tänkte kanske ge upp efter detta missfall. Men äsch, vad gör det om bebisen har en mamma som är några månader äldre än vad som var tänkt...
  • Plus

HejHej!

Jag hoppar in här då jag fick min mens idag :( Hade bim 5/3, men mensen är antagligen väldigt oregelbunden efter att jag slutat med ppiller. Så jag hoppas på denna månad istället! :)

Svar på tråden BIM april 2018