Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

Bim Maj 2018

Nu har jag skapat ett konto för att hänga på!

Känner inte heller för naturläkemedel, folsyratillskott får räcka för min del. Kör också NC men har inte testat äl-stickor i kombo med den appen ännu. Kanske vore en bra idé under april för att se hur det hänger ihop om det skiljer sig så mycket som för er mellan app och test!

Oavsett så ska detta bli väldigt spännande ????

BIM-lista Maj

3 Maj Lilly2015

7 Maj theteacher + Sararebecca

10 Maj ansano91

24 Maj FrökenUtter

• FrökenUtter

Kom på att jag missade att skriva om något annat än folsyra och äl-test när jag hoppade in.. så jag kompletterar lite!
    Jag och min sambo är 27 respektive 30 år och i maj vågar vi oss på vårt första försök till bebisverkstad. Hade det inte varit risk för decemberbarn så hade vi nog kört redan i april, för nu längtar vi! :)

• FrökenUtter
    theteacher skrev 2018-04-01 21:26:35 följande:

Åh va kul! Känns som att du och jag har rätt lika stories. :) Jag är 28 och min sambo strax 32. Vi gör också vårt första försök nu april. Undvek förra månaden för att jag blir klar med studier till jul. Så skönt att ha det avklarat innan. :D 

Eller hur! Vi är också klara med den biten, även om stabilitet såklart inte är ett måste innan man skaffar barn så är det viktigt för att jag ska känna mig redo. :)

Men helt redo lär man väl aldrig vara ändå!
  • FrökenUtter
    MR8692 skrev 2018-04-01 21:48:23 följande:

Jag har ÄL nu den 10 april.. känns lite risky med decemberbarn om det nu skulle ta sig. Men vi kör på åndå och så får vi se! Harinställningen att det kommer ta tid att bli gravid... Jag kör på gravtest via jobbet (jobbar inom akutvården) sjukt bra! Har ni andra många vänner omkring er som väntar barn? I vår närhet har de flesta redan barn så vi är lite sist ut :)

Vi är inte riktigt sist ut, men det är rätt många runt oss som har barn. Har väl i alla fall en handfull vänner utan. Däremot har ingen i släkten startat ännu! Lite skönt för er att inte vara först för allt umgänge är ju barnanpassat redan!?
  • FrökenUtter
    Imra skrev 2018-04-10 10:15:08 följande:

Haha hoppas! :D

Får ta ett till test idag. Min äl och mens har blivit lite konstig efter missfallet. Innan var den väldigt punktlig och regelbunden. Så väldigt svårt att ha koll.

Men oj, vad jobbigt det känns att vänta till maj månad när andra ska köra nu! Har ÄL på fredag men vi hade tänkt börja försöka först i mitten på nästa månad eftersom risken för att det blir barn i december är relativt hög. Nu börjar det kännas lite löjligt att inte vilja ta den risken... Lite som att vi väldigt gärna vill ha barn men bara när det passar oss.

Suck, nu fick jag lite att tänka på innan min sambo kommer hem! :D
  • FrökenUtter
    Greta88 skrev 2018-04-10 20:19:10 följande:
    Precis så kände jag med.

Hade ÄL för knappt en vecka sedan och kände också att ?risken? för December barn var för stor. Så löjlig man är. Tänk så sitter man där om ett par månader och ångrar sig bittert att man inte bara körde på och missade en chans.

Aja, jag (sambon tycker jag är löjlig och han är själv född i December) har sagt Maj så nu blir det så. Hade varit bra att sprida ut födelsedagarna liiiite iaf.
    Precis, det där att man ångrar sig senare var jag lite orolig för. Men det känns vettigt att inte tjuvstarta för vi har redan tidigarelagt planerna i två omgångar innan. Sen hinner jag en möhippa innan nästa äl också som en bonus! Så slipper hela umgängeskretsen bli misstänksam innan man ens vet själv om det tar sig :)
  • FrökenUtter
    Imra skrev 2018-04-11 15:42:21 följande:
    När vi började försöka sa vi också att vi inte ville ha decemberbarn, men nu när vi försökt så ?länge? och efter missfallet så känner vi att det kvittar. Vill ha bebis nu nu nu! :?D haha
    Det förstår jag verkligen! Dessutom är det bara kring 30 % risk för dig att föda i december så störst chans är ändå bebis riktigt tidigt i januari! Håller tummarna för er nu :)
  • FrökenUtter
    lullis94 skrev 2018-04-20 09:00:41 följande:

Idag kom mensen, så får vi se om vi lyckas denna månad då... Börjar kännas hopplös men ger det några månader till innan jag tolkar det som att det inte är meningen...

Så ska man absolut inte börja tänka! Det är inte mer ?meningen? att de som har tur och blir gravida på första försöket ska bli föräldrar ihop än de som måste försöka länge innan det blir något. Jag har flera vänner som har fått försöka väldigt länge och även gått igenom IVF och missfall för att till slut bli föräldrar, men vilka underbara sådana de har blivit!

Jag försöker bara beredd på att det kan ta lång tid, men med tanke på hur mycket jag längtar efter att få börja försöka så är det nog lättare sagt än gjort. Väntar själv på mensen efter helgen, sen är ju allt nollställt inför äl. :) Håller tummarna för dig!
  • FrökenUtter
    aleakim90 skrev 2018-04-22 19:27:04 följande:

En fråga! Hur tänker ni kring att tala om för folk att ni försöker? Jag har sagt till min närmsta vän, men funderar på att säga till syrran med även om vi normalt inte brukar dela sådan info. Mest för att ha stöd om något går fel eller det tar lång tid. Samma när man väl är gravid hur snabbt tänker ni berätta. Jag vill hålla på det, men vet inte om jag kan.

Hur tänker ni?

Min sambo vill gärna att vi håller det bara mellan oss att vi ska börja försöka så vi berättar inte för någon. Jag hade själv inte haft några problem att berätta för mina vänner för jag känner inte att det hade varit jobbigt att berätta om det hade varit svårt att bli gravid eller om det blir missfall. Snarare tvärtom, jag har så mycket tänkar att serb hade varit skönt att babbla av sig. Men eftersom min sambo vill att det bara ska vara våran bebisplan så får jag respektera det... Han har accepterat att jag tjötar om det hemma massvis istället :)

Om det väl tar sig i framtiden så ska vi försöka vänta med att berätta så långt det går men familjen och mina närmsta vänner lär vi berätta för relativt tidigt ändå. Kanske om man gör ett tidigt ultraljud och hör hjärtljud då tex!?
Svar på tråden Bim Maj 2018