Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

Bim Maj 2018

Det smög sig in lite skum text där, bland annat en serb... får tydligen börja skriva på datorn istället!

• FrökenUtter

Här har det hänt grejer! Vad många som plussat sedan jag var inne senast! Så härligt!
    Behöver flytta fram mig i listan då jag hamnar på  BIM 22/5 men har glömt uppdatera. Nu är det en dryg vecka kvar till ÄL så nu får helgen gärna komma och passera! 

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari 

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

• FrökenUtter

Vad glad man blir av alla plus! Grattis!!

Nu har ÄL kommit och passerat, ser fram emot att snart få veta om det blivit något. Vi är ju ett helt gäng som har BIM 22/5 nu, när ska ni andra testa? Jag funderar på om jag ska ta ett redan lördag morgon eller om jag ska vänta tålmodigt på BIM...

• FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-05-13 18:25:21 följande:

Jag har bim på lördag men ska nog inte testa förrän typ bim+3.. förväntar mig inget denna gång, fastän hoppet ändå finns där inne nåstans. De föregående månaderna har jag testat typ bim-3 men nu ska jag vara uthållig hahahaha

Haha.. lättare sagt än gjort? Jag tycker att det ska bli spännande att ens ta ett graviditetstest första gången så jag ska nog unna mig det till helgen trots att man lär bli besviken om det är neg. Förstår att det blir nedslående i längden. Kanske att jag skulle dra på det till söndagen, BIM-2 istället. Å andra sidan köper man kanske ett neg resutat först när mensen dykt upp?
  • FrökenUtter
    Systeryster33 skrev 2018-05-13 19:31:16 följande:

Hur brukar ni känna innan mens tjejer? Alltså vilka ?symptom? har ni då? Jag har ätit p-piller i 15 år och inte haft mens eller känningar, så vet inte hur det känns.

Hade turen att bli gravid direkt nu i mars ,(men det slutade tyvärr i missfall). Då hade jag ömma bröstvårtor, lätt illamående, ilningar/stick i tjejmagen! Samtliga symptom började strax efter Äl.. denna gången känner jag precis likadant, men vet att mens symptom ska kunna vara ganska lika som gravidaymptom va?

Vill någon dela med sig av hur ni brukar ha det innan mens hade det varit jättegulligt <3

Jag har oftast väldigt tydliga symptom i form av oförklarlig nedstämdhet och oro en eller två dagar innan och väldigt ömma bröst. Nedstämdheten/oron är för mig väldigt tydlig eftersom jag sällan känner så utan PMS. Själva mensvärken dyker upp precis innan eller i samband med att mensen startar. Inga stickningar/ilningar i äggstockarna eller liknande. Men det är ju så extremt olika för alla!

Istället går jag här och tänker på om ett (för mig nytt) ryggont kan vara ett extremt tidigt tecken på graviditet, trots att det är helt omöjligt med tanke på att jag bara är kring ÄL+3/4. Försöker förklara det för mig själv så att jag förstår, men det verkar svårt! :)
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-05-13 22:33:53 följande:

Hahaha ja precis, lättare sagt än gjort. Men jag försöker att inte låta hela vardagen kretsa runt graviditet o barn, fastän det är svårt. Jag blev så ledsen när jag fick missfall så jag vill inte bli för exalterad igen. Kommer inte mensen på beräknad dag eller ett par dagar efter så blir det definitivt ett test! Jag ska till gyn på tisdag, tror dock inte det kommer synas nåt så tidigt

Det låter sunt! Jag tänker att jag får skärpa mig till nästa vända om det inte blir något denna gången. Man får ju försöka lyfta blicken och leva lite i nuet på vägen. Men det är svårt när man längtat så efter att börja försöka!

Försöker också vara mentalt inställd på att det är stor risk för missfall, även om det antagligen är omöjligt att inte bli väldigt ledsen ifall det sker.

Hoppas att allt ser bra ut för dig på tisdag i alla fall!
  • FrökenUtter
    babytjejen skrev 2018-05-14 12:05:33 följande:

Har för mig att en av fyra graviditeter slutar i missfall om jag kommer ihåg rätt...o flera missfall efter varandra är ovanligare....

Har nog läst att det är 15 % som slutar i missfall, men det är av kända graviditeter. 25 % skulle kanske kunna vara inräknat även de som tolkas som vanlig menstruation!? Sen beror det också på åldern så risken är något lägre om man är under 30 år. Oavsett om det är 15 eller 25 % så är det ju väldigt vanligt!
  • FrökenUtter
    Greta88 skrev 2018-05-15 18:48:35 följande:
    Tack snälla! Första försöket, första barnet känns lite overkligt.
    Vad härligt! Grattis! Man väntar sig ju inte att det ska bli direkt! 
  • FrökenUtter
    EIJ90 skrev 2018-05-15 20:07:40 följande:

Plussade idag på äl+11 (bim-2)!!

Har varit förkyld sen i torsdags och idag var jag hemma sjuk från jobbet. Lite orolig att det ska öka risken för mf. Inga symptom förutom liknande mensvärk.

Fick mf i mars så är lite nojig.

Hoppas så att liten vill stanna. Känner mig lite i chock då jag inte trodde det tagit sig!

Grattis!! En förkylning brukar väl inte orsaka missfall? Håller tummarna för att det går vägen! :)
  • FrökenUtter
    Labellas skrev 2018-05-17 15:37:21 följande:

En fråga bara: vi har använt glidmedel hela tiden förra veckan och nu läser jag något om att det försämrar spermiernas rörlighet, nu känner jag mig ytterst dum. Suck! Är detta sant?

Så himla förvirrande det där! Jag tror att jag har hört att det ska finnas spermievänliga varianter.. Om du har tur så kanske det var ett sånt ni använde? Eller så tar det sig ändå! :)
Svar på tråden Bim Maj 2018