Inlägg från: FrökenUtter |Visa alla inlägg
  • FrökenUtter

Bim Maj 2018

Ännu fler plus!! Wow vad härligt! :D Grattis till er alla!
    Nu är jag själv på BIM-4 och har haft tokproblem med magen i förrgår men tyvärr inte ett enda litet graviditetssymptom. Behöver ju inte betyda att det inte blivit något såklart, men kurvan började dippa imorse så nu blir jag lite pessimistisk. För vilket ägg skulle vilja fästa i livmodern under de förhållanden som rådde i magen för ett par dagar sedan!? Hade superont så det blir man ju negativ av också! Tror inte att jag kommer att testa i helgen utan väntar snällt in BIM på tisdag...

• FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-05-18 15:03:25 följande:
    Nu kom mensen :( hade äl för 2 veckor sen... åh jag som inte skulle bli så ledsen denna gång, blev så nere :(

Hoppas på bättre tur för er del :)
    Åhnej :( fy vad tråkigt! Men vi kanske ses i juni-tråden.. Önskar dig lycka till där i alla fall :) Mars är ju trots allt en väldigt bra månad att få bebis i om man lyckas nästa vända.
  • FrökenUtter
    Nicci91 skrev 2018-05-18 14:12:50 följande:
    Vad jobbigt för dig! Hoppas du mår bättre nu!:) Jag har också bim på tisdag och har hela tiden varit inställd på att invänta ev mens då, nu i em har jag däremot blivit helt besatt av tanken på att ta ett test! Haha vet inte hur jag ska göra.. Är det ett tidigt test som gäller isf tror du?
    Jodå, nästan helt normal nu! :) 
    Haha, när jag skrev så trodde jag att mina test som jag beställt på internet inte hade hunnit komma innan helgen. Men så strax efter så fick jag sms om att de kunde hämtas ut så nu blev jag plötsligt sugen på att testa under helgen.. Har tre st CB, ett testa tidigt och två digitala. Verkar som att folk får positivt på digitala även före BIM? Jag ska nog fråga min sambo vad han tycker ikväll så slipper jag fundera. :) Ska du testa imorgon då tror du?
  • FrökenUtter
    Jefare1 skrev 2018-05-18 14:12:17 följande:
    Jag har också BIM på tisdag efter att NC flyttat fram den två dagar. Tror inte jag kommer kunna hålla mig med att testa. Håller tummarna för oss : )
    Nej, nu när jag fått mina tester på posten lär jag inte heller kunna hålla mig! Kör du lördag eller söndag då? :) 
  • FrökenUtter

Negativt CB early imorse BIM-3. Det ska ju ha över 99% sensitivitet så det lär vara kört den här månaden för mig. Är dock inte alls så besviken som jag trodde att jag skulle bli, kanske för att jag redan misstänkte att det inte tagit sig! Men imorgon (när jag får min ledsen-PMS två dagar innan mens) så kommer jag säker vara otroligt nere och tänka att jag aldrig kommer att kunna bli gravid bara för att det inte tog sig på första försöket. :)

Håller nu istället tummarna lite extra för alla andra som har BIM i dagarna!!

• FrökenUtter
    Iväntanpåtrean skrev 2018-05-19 16:22:58 följande:

Grattis till alla nya plus idag!

FrökenUtter, jag skulle inte anta att det är helt kört än! BIM-3 är trots allt BIM-3! Hur många dagar från äl är du? Tänker att det är ju egentligen viktigare än dagar från BIM. Håller tummarna!

gabspo, beror ju på din egen otålighet, optimala är ju att vänta så länge som möjligt, men jag känner mig själv och vet att jag personligen inte kommer klara mig från att testa innan BIM...

Sant, inte helt kört nu efter att jag har läst på! Vid äl+9 har bara ca 10 % över den koncentration som CB early kan detektera. Så mycket nytt att hålla koll på. Nu håller jag mig till efter BIM innan jag testar igen!
  • FrökenUtter
    Jefare1 skrev 2018-05-20 08:54:44 följande:

Fyller på med ett plus till! 3:e aktiva försöket efter MA i november 17.

BIM -2 idag. Sååå glad, nu hoppas vi på att allt går vägen : )

Wow! Grattis!! Så härligt :)
  • FrökenUtter
    Nicci91 skrev 2018-05-19 19:10:22 följande:

Vad tråkigt att du inte fick se ett plus, men som sagt betyder det ju såklart inte att det är kört denna gång<3 Håller mina tummar för dig och hoppas att den dumma mensen håller sig borta:D

Hur har det gått för dig? Testade du idag eller avvaktar du?
  • FrökenUtter
    Jefare1 skrev 2018-05-20 09:26:04 följande:

Tack så mycket! Hur går det för dig?

Inte vågat testa idag igen! Eftersom jag hade under 10 igår och det ökar med ca 50 % per dag (om jag hade varit gravid) så är det ju verkligen ingen idé att ta ett digitalt som detekterar 25. Och något mer tidigt test hade jag inte! Nästan lite skönt att vara tvungen att avvakta :) Har du haft några symtom?
  • FrökenUtter
    Nicci91 skrev 2018-05-20 09:39:15 följande:

Tog ett tidigt test imorse<3

Längtar till bim då jag hoppas kunna ta ett digitalt!

Men åh! Grattis till dig också!! Vilken söndag!
  • FrökenUtter
    Jefare1 skrev 2018-05-20 09:59:38 följande:

Ah nej det känns lite onödigt. Ja ibland är det bra att man blir "tvingad" att vänta. Nej inget speciellt symtom, har kännt mig lite illamående men det gör jag innan mens också så det är inget jag tänkt på.

Håller tummarna för dig : )

Tack! Jag känner mig inte nedslagen än så igen PMS på ingång i alla fall :D
    Nicci91 skrev 2018-05-20 09:53:21 följande:

Tack så mycket!<3 Eller hur! Jag ska hålla mina tummar för att du också snart får ditt plus!:)

Tack :) tids nog kommer det ju!
  • FrökenUtter
    Liiiinda90 skrev 2018-05-20 15:18:58 följande:

Hej alla!

Idag är jag på bim+3, ingen mens än och jag har ej ont i brösten som jag brukar ha 4-5 dagar innan mensen kommer. Jag har dock haft ont i bröstvårtorna i ca 1,5 vecka. Och molande värk i tjejmagen av och till ca 2 veckor. Men inget direkt märkvärdig.

Har test hemma men kissade dock för 1,5 timma sen. Vågar inte testa än . Vill inte bli besviken :(

Oj! BIM+3? Så sen har aldrig min mens varit så jag hade typ redan varit säker på att jag var gravid vid det laget! Är din cykel oregelbunden? Har du kanske vågat testa under kvällen? :)
  • FrökenUtter
    nilepile89 skrev 2018-05-21 19:26:40 följande:

Har bim imorgon men fick plus igår ???? blir en liten januari bebis om allt går vägen ????

Grattis!!
  • FrökenUtter
    T90 skrev 2018-05-21 21:29:40 följande:

Idag 21/5 var beräknat bf med vårat första barn....sefan missfallet har vi försökt i 6 månader att pricka ägglossning och ikväll fick jag detta. Hur sannolik liksom? Vågar man tro?

Vad fint!! Grattis!
  • FrökenUtter
    Maka94 skrev 2018-05-22 06:40:26 följande:

Och där kom den ... Den här månaden tog så hårt på mig. Bröt ihop totalt!

Min är tydligt på ingång också, lär vara här efter lunch :( Nu vill jag bara ha den överstökad! Förstår att man bryter ihop till slut efter fler försök.
  • FrökenUtter
    pba93 skrev 2018-05-22 11:09:10 följande:

Hej! Jag är helt ny i tråden och har hunnit läst det mesta som skrivits. Grattis till alla som plussat! :)

Jag och min sambo var med om ett MA i mitten på mars, vilket såklart var jätte tufft. Vi var ganska snabba med att försöka direkt min ägglossning kom igång, förra månaden tog det sig inte. Nu har jag ca 4-5 dagar  kvar till BIM och testade mig första gången i morse (kunde verkligen inte hålla mig), det visade negativt... vad tror ni, testade jag alldeles för tidigt? jag testade med CB digitalt...

Har nyss fått lära mig att tiden från äl spelar större roll. Hittade sedan en tabell med olika nivåer av HCG i förhållande till äl-dag och det är en stor spridning i när man kommer upp i tillräckligt hög nivå. När hade du äl?
  • FrökenUtter
    pba93 skrev 2018-05-22 12:17:20 följande:

Jag tror jag hade ägglossning mellan den 11-15 ca. Har två appar jag utgår från.

Tack för svar! Ska kolla upp om jag hittar den där tabellen :)

Bifogar den här. Letade studier på pubmed så om man inte vet var man ska leta så är den svårhittad! Med ?duration of pregnancy? menas äl+X dagar. De räknar att äl inträffar ett dygn efter att ökad LH uppmätts. Om vi räknar med att du hade äl 11/5 så har det gått 11 dagar. Enligt den tabellen skulle bara hälften av alla kvinnor kunna få positivt test med CB digitalt vid det laget. Dessutom kan du ju ha varit på äl+7 och då verkar det vara helt omöjligt att plussa.

Studen är ju inte gjord på så många kvinnor, men det visar ju att spridningen på hCG är stor mellan kvinnor och att många behöver vänta länge innan de kan förvänta sig ett plus. Hoppas att jag inte rörde till det nu!!
  • FrökenUtter
    gabspo skrev 2018-05-23 06:14:18 följande:

Tog ett test idag på morgonurin och det var väldigt negativt. Bim imorgon. Så mitt hopp är helt borta nu och jag ställer in mig på att få mens vilket känns tungt :( Fattar inte heller vad all min molvärk innebär som jag haft de senaste dagarna? Vanligtvis har jag aldrig molvärk innan mens :/

Har samma konstigheter här! Borde haft BIM igår men den dök inte upp under dagen och neg test på kvällen. Molvärk sedan söndag som lugnade dig under dagen igår. Brukar aldrig ha det innan mens. Idag droppade dock tempen en bit under cover line så nu kommer den idag ändå. Man blir bara så förvirrad!
  • FrökenUtter
    gabspo skrev 2018-05-23 06:54:42 följande:

Åh ja, man blir så himla förvirrad när kroppen beter sig märkligt. Och då blir man ju också väldigt hoppfull! Så trist att bli lurad av sin kropp :/ Håller tummarna för oss i juni istället!

Ja för nu dök mensen upp under eftermiddagen! Av någon anledning känns det lite lyxigt att försök nummer två kommer så snabbt direkt efter det första. Väntan på att börja med första försöket var ju så otroligt mycket längre :) Hoppar över till juni-tråden!
Svar på tråden Bim Maj 2018