• Linneisen

Bim Maj 2018

Mih4 skrev 2018-05-01 10:38:04 följande:

Min tredje dag med svagt streck! BIM var igår/idag och testet visar såhär? Nu måste jag vara gravid va? Jag tänker nu vänta till fredag för att testa med ett digitalt ja/nej-test. Men jäklar vad fjärilar i magen jag har nu!!

Gravid skulle jag säga, definitivt! Vågar mig på ett GRATTIS!!
  • Linneisen
    Sophie_A skrev 2018-05-01 10:03:45 följande:

Så himla kul att komma in här och se alla plus, stort grattis till er! 

Jag har haft en så himla konstig mage de senaste 4 dagarna. Orolig i magen, bubblig, gasig, lätt illamående, känner mig hungrig hela tiden. Lite som känslan när man är så hungrig så man blir illamående, men det sitter i HELA tiden, trots att jag precis ätit. Kan absolut vara magsjuka, men det bryter varken ut eller försvinner. Någon annan som varit med om detta? Vet ni om det kan vara ett symptom?

När har du bim? Kan vara tecken på graviditet. Eller att du är nervös och därför blir magen sådan.
  • Linneisen
    Lindsey77 skrev 2018-05-01 10:22:16 följande:

Tillägg: har haft sådant streck i flera dagar. Har hela tiden trott: imorgon blir det starkare...

Åh okej... Kanske har ägglossning ändå? Ni får ha så mycket sex ni orkar o så testar du vid bim.

Jag tycker att ett test med något apoteks märke var bäst. De dyra digitala köper jag nog inte igen för det andra var jättebra.
  • Linneisen
    Milian03 skrev 2018-05-01 18:06:48 följande:

Har man rätt att vara deppig och ledsen när man bara har försökt sen januari och just nu blöder ut sitt första missfall (var bara i v4)? Är så ledsen... Hur orkar folk månad efter månad? Vill bara ge upp ibland. Ibland känner jag att det kanske inte är meningen att vi ska ha ett gemensamt barn :( Jag blir så nedslagen varje gång blödningarna kommer... Vet ju att det finns folk som kämpat längre men kan inte låta bli att känna mig mer och mer deprimerad varje månad... Är 33 år gammal så kanske är det för sent tänker jag :'(

Absolut att du har rätt att vara ledsen och deppig! Men du får absolut inte ge upp än, ni har ju som sagt inte försökt alls länge. Genomsnittet är 6 månader. Kämpa på!!
  • Linneisen
    saijda skrev 2018-05-01 17:40:50 följande:

Hej, hoppar in här! Jag gissar på att den konstiga blödningen som jag hade den 21a april. Enligt Flo är ÄL den 7e maj vilket BIM blir 22a maj, men är osäker. Hoppas tempen hittar rätt ÄL denna gång. Funderar på att använda ÄL tester, någon som rekommenderar märke?

1/5 Mih4, Jagvetdåinte

2/5 Jeex, Theresu, puffen2009

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, bluegrass, Issari

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher

6/5 Paka, louisejohansson

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina

9/5 lottch3n, Ejjami

10/5 nooneyouknow

11/5 E88

12/5 Lo, Linneisen

12/5 pippispetra

13/5 Hepphopp

14/5 Alehed90

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91

16/5 LovaViola

18/5 Greta88

19/5 Lunalove, Fruitloop

20/5 lyckligast80

22/5 MR8692, Saijda

22/5 Nilepile89

24/5 FrökenUtter, Nicci91

25/5 lullis94

26/5 Norrlänska

27/5 Milian03

30/5 Ettlitetsyskon

Plus-listan

26/4 Fialotta8 bim -4

1/5 Imra (bim -2)

1/5 CBF bim - 4/5

1/5 Mih4 (på BIM)

Det som visar glad gubbe, clearblue tror jag det är, är väldigt tillförlitliga tycker jag! Annars något med apoteks-märke.
  • Linneisen
    saijda skrev 2018-05-01 19:49:12 följande:

Är det dessa du menar: se.clearblue.com/apoteks-och-sjukvardspersonal/att-bli-gravid/digitalt-agglossningstest ? :$

Ja precis! Det finns ett som visar rund ring (negativt), blinkande gubbe (ägglossning är nära) och fast gubbe (ägglossning sker inom 36 timmar), och ett som visar rund ring och fast gubbe. Då slipper man stirra på streck osv utan det visas digitalt istället.

Finns på en del apotek att köpa! Jag hittade på apotek hjärtat på Maxi.
  • Linneisen
    Issari skrev 2018-05-01 22:05:01 följande:

Nu börjar jag bli nervös! Har BIM på torsdag och om mensen kommer så kommer tempen dippa imorgon eller torsdag. Lite nervigt att vakna imorgon och ta tempen. Vill ju så gärna att den ska ligga kvar högt!

Har haft lite halsbränna nu ikväll och även igår under dagen. Brukar inte ha det. Brösten ömmar en del från bröstvårtorna och in mot mitten (när jag var gravid sist, med missfall, så var de istället ömma upp mot armhålorna). Hoppas att det tagit sig! Har inte vågat ta något test än. Försöker vänta till BIM. Men jag vet att det kommer vara svårt att hålla mig imorgon...

Grattis till er som plussat! Jag håller tummarna för er andra också!

Hur mycket högre ska tempen vara?
  • Linneisen
    Anonym (Joppi) skrev 2018-05-02 09:51:02 följande:

Hej tänkte på det här med när man plussar. Och när man gör de. För om jag förstår de rätt så är de många här som hänger upp sig på att vissa plussar kanske bim - 2 och vissa bim +6 Osv. Och de känns lite som att man blir besviken för att man inte plussar tidigt. Men de man inte tänker på att alla har olika cykel längd. Så bim-1 och bim+6 är sker kanske på samma dag ändå om man räknar från befruktningen. Allt beroende på hur lång cykel man normalt har. Så har man en väldigt kort cykel så borde man plussar närma bim och kansle efter bim. Och har man en väldigt lång cykel så kan man redan avläsa kanske ner till bim - 6. Så när man blusar borde vi kanske säga äl + istället för bim +/-

Hänger ni med vad jag menar för då får man ett mer rättvist svar?

Det beror också på när ägget fäste vilket sker 7-14 dagar efter befruktningen. Så om det fäster tidigt kan man plussa redan runt äl+10 men om det fäster sent plussar man inte förrän äl+17 och det kan vara flera dagar efter bim.
  • Linneisen
    Ejjami skrev 2018-05-02 09:21:36 följande:

La upp denna på en annan tråd. Vad säger ni? Är jag helt ute å cyklar? Vågar absolut inte hoppas på något. ÄL+11 idag (troligtvis).

Jag ser tyvärr inget.. Men det är säkert för tidigt!
  • Linneisen
    Missma01 skrev 2018-05-02 09:27:00 följande:

Hej!

Nu har jag suttit och läst den här tråden ett tag och till slut bestämt mig för att också skriva :) Jag och sambon har precis börjat försöka skaffa ett syskon till vår 2 ½-åring.  Jag har använt mig av NC ett par månader men då jag haft lite jobbiga nätter och varit tvungen att stryka tider under de dagar appen markerade ut ägglossningen så har appen ändrat tiden för äl och mensen i 4 dagar nu. Men jag är rätt säker på att jag hade äl i måndags, då jag oftast känner av den ganska tydligt. I så fall har jag bim 13/5. 

Sett att vissa redan plussat, stort grattis till er! Hoppas vi andra får haka på er snart :)

Hej och välkommen!
Svar på tråden Bim Maj 2018