• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • OPP
    CatlinB skrev 2018-05-07 14:21:25 följande:

Är också jätteorolig för missfall. Försöker att inte tänka så mycket på det, det är ju verkligen inget man kan påverka eller förhindra. Men ja, det är svårare gjort än sagt. Oron finns alltid där. Vecka 5 här, mår illa till och från, molvärk... Men det är allt jag känner. Håller tummarna för oss :)

Du har helt rätt, finns ju inget man kan göra för att påverka. Fick tid till ett VUL den 22/5, så jag hoppas verkligen att man får se något litet med fina hjärtslag därinne då. ????
  • xxy

jag är också jätteorolig för missed abortion. Har haft det flera gånger förut och vill helst slippa igen. maken och jag är fortfarande inte helt överens om hur vi ska göra - mer än att vi ska kolla om den lever innan vi tar ett beslut. Jag har ju tre barn och 4 missed abortions så helt självklart är det inte.

men det är ju bara att hålla ut och begära ett tidigt ul. fick inskrivning den 22:a maj så det är lååångt kvar.

oroar mig för det mesta just nu känns det som. Någon som vet när man tar det testet som kan ersätta nuptestet?

Pratade med min syrra i helgen och det var ungefär det värsta jag kunde göra. Hon är så bra att måla fan på väggen. Men vad tänkte jag egentligen - människan har tre barn och ar svårt att klara av sitt liv redan när hon hade två, jag har tre och det går alldeles utmärkt. Nä i stället satt jag där och lyssnade på hennes guilttri utan att säga något.

• Näckros

Grattis alla gravida! Va roligt att det är så många!

Själv plussat och beräknad bf 4 januari

Har en son på 8 månader och verkligen hoppats på ett syskon! Några missfall i babaget så jag håller tummar å tår att denna lilla krabaten vill hålla sig kvar! <3

Håller tummarna för oss allihop!

• Delilah2001

Är gärna med här!

Plussade igår och har BF 15 januari.

Har tre barn sedan tidigare, yngsta fyllde 10 månader igår, mellan är 8 år och äldsta är 16 år.

Har också några missfall bakom mig, men hoppas på det bästa!

• Delilah2001

Jag är också orolig för missfall. Ska boka tid för ultraljud i vecka 8+.

Har ni andra skrivit in er på mvc/bmm än?

• Delilah2001

• FrökenFlower
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:58:36 följande:

Är i 6+3 och ska ringa barnmorskan idag. Känns tidigt men det kanske bäst att ringa för en tid iaf. Är ju över 40 så det kanske är bra att ha koll i tid :)
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-08 08:58:36 följande:

Nä jag har inte heller ringt Mvc ännu, känns tidigt. Men det är klart, de kanske har kö dit också så man kanske ska ringa redan. Har dock bokat tid för VUL den 22/5.
  • FrökenFlower
    OPP skrev 2018-05-08 09:30:43 följande:

Nä jag har inte heller ringt Mvc ännu, känns tidigt. Men det är klart, de kanske har kö dit också så man kanske ska ringa redan. Har dock bokat tid för VUL den 22/5.

Har du bokat VUL privat då?
  • Jomila

Hej på er! Fick kallelser till våra kommande bm-besök idag och vårat tidiga ul. Känns fortfarande overkligt då jag likt förra gången har väldigt få symtom. Lite ömmande bröst bara och sen känner jag mig väldigt svullen...ser ut att vara gravid i tredje månaden tycker jag, haha...var på tidigt hälsosamtal/inskrivning redan i torsdags...vi fick en tid som blivit avbokad...ibland ska man ha lite tur ????...tycker att det känns lite mer verkligt att prata med folk om det men eftersom det är sååå tidigt så har det ju bara varit vi och bm som vetat om det, haha...berättare för sambons föräldrar i helgen då svärfar är sjuk och behövde lite uppmuntran...annars är vi tysta om det. Hur tänker ni andra kring att berätta?

Svar på tråden BF Januari 2019