• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:

Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.

Man får tänka positivt <3
  • Jomila

[quote=78708508][quote-nick]Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:[/quote-nick]Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.[/

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nu kan det såklart vara olika men jag minns det inte som att värken kom och gick när jag fick missfall, utan den var mer konstant och det tog inte mer än ett par timmar innan jag började blöda...Håller en tumme för att erat lilla pyre bara växer och att det är just växtvärk <3

• lksnigel
    Tiana123 skrev 2018-05-13 07:03:11 följande:

Tog med cb som visade gravid 1-2 veckor!! Så det svaga pluset va ett riktigt :D

Finns det någon fb grupp att gå med i? :)

Grattis! Så roligt! Om du skickar ett meddelande till mig med din mailadress så kan jag bjuda in dig till Januaribebisgruppen! :)
  • Meemelie
    Jomila skrev 2018-05-13 09:56:03 följande:

[quote=78708508][quote-nick]Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:[/quote-nick]Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.[/

Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nu kan det såklart vara olika men jag minns det inte som att värken kom och gick när jag fick missfall, utan den var mer konstant och det tog inte mer än ett par timmar innan jag började blöda...Håller en tumme för att erat lilla pyre bara växer och att det är just växtvärk <3

Tack! Gör inte lika ont längre och blöder fortfarande inte så det är nog bara växtvärk ändå. Så synd att det känns precis som mensvärk bara, hade ju varit bättre om det kändes på ett annat sätt så man slapp oroa sig :)
  • Meemelie
    Jejje93 skrev 2018-05-13 09:30:53 följande:

Jag har haft samma sen jag plussade och innan :) min första graviditet också. Tror vissa har mer än andra

Tack! Hoppas det stämmer, gör inte så ont längre så det var nog bara växtvärk. Så onödigt att man ska hålla på och oroa sig hela tiden :)
  • Jejje93
    Meemelie skrev 2018-05-13 12:34:47 följande:
    Tack! Hoppas det stämmer, gör inte så ont längre så det var nog bara växtvärk. Så onödigt att man ska hålla på och oroa sig hela tiden :)
    Ja :) man kan ändå inte förhindra något så ingen idé att oroa sig. Men det är svårt.
  • Wuuaau

Behöver era råd!

Jag har under ett och ett halvt år försökt skaffa syskon utan lycka tills igår då ett plus visade sig! Åkte direkt för att köpa ett digitalt test som visade 1-2 veckor. Jag har regelbunden ägglossning så enligt uträkningar av appar så är jag i v.5 alltså 4+2 idag om bf är 17/1.

Jag trodde inte att det var sant eftersom jag i torsdags fick rosa flytningar så trodde jag att mensen var på g. Men igår så fick jag mitt efterlängtade plus och tänkte då att de rosa flytningarna var tecken på en nidblödning.

Idag har jag dock haft ganska mycket bruna flyningar, med gräddfilskonsistens typ. Och en strimma av rent rött blod syntes med.

Tror ni att jag nu är påväg att få missfall? Jag behöver verkligen era råd och erfarenheter.

Så orolig nu..

Svar på tråden BF Januari 2019