Jomila skrev 2018-05-13 09:56:03 följande:
[quote=78708508][quote-nick]Meemelie skrev 2018-05-13 08:26:53 följande:[/quote-nick]Är inne i v.6 nu (5+3) och vaknade för ett par timmar upp med vad som känns som mensvärk. Fast utan mens då. Den rationella sidan av mig säger att det är växtvärk och att det är ett helt normalt symptom, men min oroliga sida säger direkt att det såklart är missfall på gång. Blöder ju dock inte så det borde ju rimligtvis inte vara missfall egentligen. Och värken är inte konstant, utan kommer liksom i vågor. Värker en stund för att sedan gå över och återkommer sedan efter någon halvtimme/timme.
Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Första gången jag är gravid så hade varit skönt att höra från någon annan som känt samma så jag kan sluta oroa mig.[/
Jag tror inte att du behöver vara orolig. Nu kan det såklart vara olika men jag minns det inte som att värken kom och gick när jag fick missfall, utan den var mer konstant och det tog inte mer än ett par timmar innan jag började blöda...Håller en tumme för att erat lilla pyre bara växer och att det är just växtvärk <3
Tack! Gör inte lika ont längre och blöder fortfarande inte så det är nog bara växtvärk ändå. Så synd att det känns precis som mensvärk bara, hade ju varit bättre om det kändes på ett annat sätt så man slapp oroa sig :)