• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Linnet90

Hej på er! Jag plussade 29/4 och har enligt NC BF 1/1-18.. Så vi får se om det blir ett 2018 eller 2019-barn!

Jag är gärna med i facebook-gruppen också, hur gör jag för att gå med?

Detta blir, om allt går vägen, vårt andra barn. Storasyskonet är arton månader!

• Virvlande89

Hej!

Jag plussade idag (bim +3). Första barnet för oss så jag hoppas att det går vägen. Jag är jättegärna med i fb-gruppen! Beräknad till 7 januari.

• lksnigel

Ni som vill gå med i fb gruppen, skicka pm till mig med er mailadress så lägger jag till er! :) 

• Virvlande89
    lksnigel skrev 2018-05-02 10:06:39 följande:

Ni som vill gå med i fb gruppen, skicka pm till mig med er mailadress så lägger jag till er! :) 

Har skickat pm!
  • Vegas

Hej allihopa! Vi är gravida med vårat 2a barn som är beräknad 7e januari. :) Känns helt otroligt. Vi har försökt 6 månader och fått 1 missfall. Fick Gravid 1-2 på bim-1. Tog ett nytt test för att se hcg öka bim+3 och fick Gravid 2-3. När jag fick missfall ökade inte hcg och fick Gravid 1-2 även en vecka efter bim.

Kanske kan börja tro på detta nu :) Har jätte ömma bröstvårtor och det spänner långt ner i magen.

Tål dock att nämna att jag i förrgår blev dunder förkyld med feber och allt :/ känns så typiskt att man blir förkyld just när man blivit gravid. Hoppas lilla ärtan klarar sig där inne. <3

• gisse

Grattis till alla som plussat :)

Vi fick veta i förrgår att jag är gravid med bf 7/1

Vi har ett barn på 2 år sen innan.

Hoppas verkligen att allt kommer gå bra

• Imra

När har ni tänkt att ringa er barnmorska? Är i V.5 (4+4) och tycker nästan det känns tidigt? Hur känner ni och hur har ni tänkt göra? :)

• Vegas
    Imra skrev 2018-05-03 13:50:06 följande:

När har ni tänkt att ringa er barnmorska? Är i V.5 (4+4) och tycker nästan det känns tidigt? Hur känner ni och hur har ni tänkt göra? :)

Jag tänkte nog ringa nästa vecka när jag är i v.6 (5+)

Här i Sundbyberg har dom börjat med tidigt möte redan i v.6 eller v.7 :)

Annars går man väl normalt vecka 8. Men man kan ju alltid boka en tid tidigt tänker jag.
  • Lunamoon

Här kommer ännu en plussare, Jippie! Skickar Pm om Facebook-gruppen, vill gärna vara med.

Plussade på BIM-3 och har BF 12/1. Är vårat tredje barn, en liten sladdis blir det. Har två barn på snart 6 och 5 år sen innan, är 27 och ska fylla 28 i år. Ser verkligen fram emot att diskutera en massa med er. Och ett stort grattis till alla!

Svar på tråden BF Januari 2019