• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Delilah2001
    Anonym (Januarimamma) skrev 2018-05-19 16:07:22 följande:

Jo, fast så räknas inte graviditetsveckorna....

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/

Den sidan räknar ut att jag är i vecka 5+3, och blev befruktad för 3 veckor och 3 dagar sen...

Alltså borde testet visa +3 tycker jag.

Fast ingen blir gladare än jag om jag har fel!
  • Anonym (Januarimamma)
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 16:13:46 följande:

Den sidan räknar ut att jag är i vecka 5+3, och blev befruktad för 3 veckor och 3 dagar sen...

Alltså borde testet visa +3 tycker jag.

Fast ingen blir gladare än jag om jag har fel!

Tror inte alls att du behöver vara orolig. Sluta testa! Du har fått ett positivt svar. Det räcker så, om det händer något som du undrar eller oroar dig över - ring gyn eller mvc och be om att få bli undersökt...

Fram till dess, grattis till graviditeten!

Dessutom så kan du oavsett ALDRIG förlita dig helt på graviditetstesternas veckoindikatorer.
  • Delilah2001
    Anonym (Januarimamma) skrev 2018-05-19 16:23:29 följande:

Tror inte alls att du behöver vara orolig. Sluta testa! Du har fått ett positivt svar. Det räcker så, om det händer något som du undrar eller oroar dig över - ring gyn eller mvc och be om att få bli undersökt...

Dessutom så kan du oavsett ALDRIG förlita dig helt på graviditetstesternas veckoindikatorer.

Detta är fjärde barnet (sjunde graviditeten) , och jag har aldrig tidigare tramsat så här med flera test.

Har alltid tyckt det varit idioti att fortsätta testa när man väl fått positivt en gång...

Men när jag nu fick lite blödning och minskade symptom så började det spåra ur :(

Ville väl bli lite lugnad om testet skulle visa +3.

Det är så dumt egentligen, när jag fick missed abortion, så fortsatte ju graviditetshormonet stiga ändå...

Jag ska till mvc om 2,5 veckor för inskrivning och ultraljud.
  • Saima17
    Anonym (Januarimamma) skrev 2018-05-19 16:23:29 följande:

hoppar in här.. Hoppas så att vecko indikatorn visar fel på mj.. Ja har typ alla symtomer som man har i v7.. e sjukt uppblåst I magen, sjuka bröst,mega hungri, mår illa, fått tjockare flytningar. Ska t mvc på onsdag.. min gyn tror ja e i v7.. Men va t en inkompetent på mvc som int ens hitta mina äggstockar så hon hitta inget i onsdags heller när ja va dit.. Ja fick + 4 dagar före mens. så därför tror de att ja e längre.. Ska bli kul på onsda å se
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-19 16:50:48 följande:
    Detta är fjärde barnet (sjunde graviditeten) , och jag har aldrig tidigare tramsat så här med flera test.

Har alltid tyckt det varit idioti att fortsätta testa när man väl fått positivt en gång...

Men när jag nu fick lite blödning och minskade symptom så började det spåra ur :(

Ville väl bli lite lugnad om testet skulle visa +3.

Det är så dumt egentligen, när jag fick missed abortion, så fortsatte ju graviditetshormonet stiga ändå...

Jag ska till mvc om 2,5 veckor för inskrivning och ultraljud.
    Äh, man får väl lov att tramsa med test. :D 
    Denna grav har jag tagit 4 test för att se att det blir starkare. Just för att när missfallen kommer då stannar det av. Men som sagt innan, om missfallet kommer så märker man det ändå när det börjar blöda. Mina har då blött ut rejält med besked när de kommit. Så inget blod är liksom happy life. :D 

Det är bara att hålla tummarna. 
  • Delilah2001
    OPP skrev 2018-05-20 00:21:54 följande:

Äh, man får väl lov att tramsa med test. :D 

Denna grav har jag tagit 4 test för att se att det blir starkare. Just för att när missfallen kommer då stannar det av. Men som sagt innan, om missfallet kommer så märker man det ändå när det börjar blöda. Mina har då blött ut rejält med besked när de kommit. Så inget blod är liksom happy life. :D 

Det är bara att hålla tummarna. 

Ja, det är ju så dumt detta med testandet, men det är väl någon slags kontrollbehov kanske

Jag har haft missfall i vecka 6, då var ändå hcg inom det normala fast jag blött några dagar. Gjorde blodprov på gynakuten.

Och så ett missed abortion, utan blödning. Upptäcktes i vecka 9 på ultraljud.

Ja, det är bara att vänta och se! Inget man kan påverka ändå...
  • OPP
    Delilah2001 skrev 2018-05-20 00:31:58 följande:
    Ja, det är ju så dumt detta med testandet, men det är väl någon slags kontrollbehov kanske

Jag har haft missfall i vecka 6, då var ändå hcg inom det normala fast jag blött några dagar. Gjorde blodprov på gynakuten.

Och så ett missed abortion, utan blödning. Upptäcktes i vecka 9 på ultraljud.

Ja, det är bara att vänta och se! Inget man kan påverka ändå...
    Ja, tyvärr är det bara vänta och se. Jag har haft "turen" att bara ha fått tidiga missfall (v5-6). Så nu i v8 börjar jag känna mig lite mindre orolig faktiskt. 
  • Jeex

Fy sjutton vilken dag. Kom precis hem från gynakuten då jag idag haft smärtor som liknade det jag hade vid mitt utomkveds. Vid ultraljudet satt det på rätt plats med ett tickande hjärta. Känns så skönt att kunna släppa oron för att få ett utomkveds :) :)

• Saima17
    Jeex skrev 2018-05-20 02:06:44 följande:

Fy sjutton vilken dag. Kom precis hem från gynakuten då jag idag haft smärtor som liknade det jag hade vid mitt utomkveds. Vid ultraljudet satt det på rätt plats med ett tickande hjärta. Känns så skönt att kunna släppa oron för att få ett utomkveds :) :)

Åh fy!! usch.. Ja e livrädd att ja ska få missfall..hon på mvc skrämde upp mj så fruktansvärt.. hoppas så fruktansvärt mkt att hon hittar nåt på onsdag. monitorn som visa gravid så visar tidigast 3 dagar före mens.. Ja va 4 dagar före mens.. Så kan hända att ja e längre.. hoppas så d..Att vi går berätta snart åt farmor på hennes 65års dag... vilken present eller hur????
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-05-20 02:06:44 följande:

Åh fy!! usch.. Ja e livrädd att ja ska få missfall..hon på mvc skrämde upp mj så fruktansvärt.. hoppas så fruktansvärt mkt att hon hittar nåt på onsdag. monitorn som visa gravid så visar tidigast 3 dagar före mens.. Ja va 4 dagar före mens.. Så kan hända att ja e längre.. hoppas så d..Att vi går berätta snart åt farmor på hennes 65års dag... vilken present eller hur????
Svar på tråden BF Januari 2019