• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Rödtulpan

Spännande :)

Nää inget jag tänkt på. Kanske lite värre än vanligt. Känner inte av mycket illamående än som tur är. Utan mest att det stramar i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade sist med.

Saima17 skrev 2018-05-20 11:28:57 följande:

Okej då e vi kanske ganska lika :) e 5+1 idag :D om d va mens förra mån.. Ha du haft extremt varmt? ja sättas för minsta lilla. skit jobbigt nu när d e nästans 30 grader varmt ute..

• Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 11:47:48 följande:

Spännande :)

Nää inget jag tänkt på. Kanske lite värre än vanligt. Känner inte av mycket illamående än som tur är. Utan mest att det stramar i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade sist med.

Okej :) på onsdag vet ja förhoppningsvis mera mitt morron illamående ja skjutits upp t mer mitt i dagen.. på gott å ont..
  • Jefare1

Hej

Hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Fick ett plus med veckoindilater imorse på BIM -2. Första månaden jag tempade och tredje aktova försöket sedan MA i november förra året. Försöker att ta det hela med ro. BF 31/1 enligt NC.

Det är mitt och mannens första barn. Jag är 26 och han 30.

Var med i BIM maj, roligt med så många plus! : )

• Rödtulpan

Ska du till mvc då? Jag fick inte tid förens 11 juni?! Tycker det är sent. Hon nonchalerade min oro helt och sa bara ?det är väldigt vanligt med missfall?

Det hjälper ju inte mig direkt

Saima17 skrev 2018-05-20 12:26:43 följande:

Okej :) på onsdag vet ja förhoppningsvis mera mitt morron illamående ja skjutits upp t mer mitt i dagen.. på gott å ont..

• Anonym (Hej)
    Saima17 skrev 2018-05-19 17:12:33 följande:

hoppar in här.. Hoppas så att vecko indikatorn visar fel på mj.. Ja har typ alla symtomer som man har i v7.. e sjukt uppblåst I magen, sjuka bröst,mega hungri, mår illa, fått tjockare flytningar. Ska t mvc på onsdag.. min gyn tror ja e i v7.. Men va t en inkompetent på mvc som int ens hitta mina äggstockar så hon hitta inget i onsdags heller när ja va dit.. Ja fick + 4 dagar före mens. så därför tror de att ja e längre.. Ska bli kul på onsda å se

Fast många av de symptomen stämmer ju även på andra veckor.
  • Jeex
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 14:46:02 följande:

Ska du till mvc då? Jag fick inte tid förens 11 juni?! Tycker det är sent. Hon nonchalerade min oro helt och sa bara ?det är väldigt vanligt med missfall?

Det hjälper ju inte mig direkt

Det var ett himla tråkigt bemötande du fick. Hon kunde svarat dig trevligare med tanke på din oro. Dock är det vanligast att blir erbjuden sitt första ul när det är dags för rul. Så det är absolut inte sent. Det går att söka privat om man vill göra ett tidigt vul.
  • Rödtulpan
    Jeex skrev 2018-05-20 14:51:32 följande:

Det var ett himla tråkigt bemötande du fick. Hon kunde svarat dig trevligare med tanke på din oro. Dock är det vanligast att blir erbjuden sitt första ul när det är dags för rul. Så det är absolut inte sent. Det går att söka privat om man vill göra ett tidigt vul.

Jaha ja men då så då behöver jag inte tänka på det. Nej men det hjälper ju inte min oro direkt. Menmen. Det blir bra till slut :)
  • Lewaize

Hej hej!

Har genomgått IVF och hade vår ägginsättning efter ICSI den 7/5 och igår plussade vi! Hur glada som helst men det har ännu inte riktigt sjunkit in :P Ska på ett VUL om ca 3-4 veckor på IVF kliniken och se om det är ett litet hjärta som slår eller inte.

Är nu i v.5 (4+0) och har BF 26/1 om apparna har räknat rätt :)

påbörjad IVF april/maj 2018 med första barnet
  • Vegas
    Jeex skrev 2018-05-20 14:51:32 följande:

Jag har bokat in ett privat vul. Får betala 700kr för det tror jag , och det tycker jag är värt. Hoppas att få se ett tickande hjärta :)

Mår väldigt illa och är sjukt trött, så jag känner mig gravid iaf. Är i vecka 7+0 idag.
  • Jeex
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 15:07:00 följande:

Jaha ja men då så då behöver jag inte tänka på det. Nej men det hjälper ju inte min oro direkt. Menmen. Det blir bra till slut :)

Nej, det är så himla svårt det där med att stilla sin oro. Hade jag fått bestämma skulle jag vilja ha min privata bm i ett litet hörn här hemma någonstans som kunde göra ul på mig i tid och otid, haha ;)

Men tycker du att oron blir för mycket så kan man alltid försöka tjata lite eller boka privat :)
Svar på tråden BF Januari 2019