• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • Jeex
    Vegas skrev 2018-05-20 15:45:38 följande:

Jag har bokat in ett privat vul. Får betala 700kr för det tror jag , och det tycker jag är värt. Hoppas att få se ett tickande hjärta :)

Mår väldigt illa och är sjukt trött, så jag känner mig gravid iaf. Är i vecka 7+0 idag.

Jag hade nog också bokat ett privat om det inte var så att jag blev erbjuden ett tidigt (pga utomkveds måste jag alltid göra tidiga vul när jag blir gravid)

Jag fick se hjärtat ticka inatt hos gynakuten. En sådan känsla :) Ska bli spännande att få se det igen nu på ons när jag ska till min bm, är då i v.7 (6+4)

När ska du på ditt besök ? Håller tummarna för det lilla hjärtat :)
  • Jeex
    Lewaize skrev 2018-05-20 15:30:44 följande:

Hej hej!

Har genomgått IVF och hade vår ägginsättning efter ICSI den 7/5 och igår plussade vi! Hur glada som helst men det har ännu inte riktigt sjunkit in :P Ska på ett VUL om ca 3-4 veckor på IVF kliniken och se om det är ett litet hjärta som slår eller inte.

Är nu i v.5 (4+0) och har BF 26/1 om apparna har räknat rätt :)

Åh så härligt och välkommen :)
  • Saima17
    Rödtulpan skrev 2018-05-20 14:46:02 följande:

Ska du till mvc då? Jag fick inte tid förens 11 juni?! Tycker det är sent. Hon nonchalerade min oro helt och sa bara ?det är väldigt vanligt med missfall?

Det hjälper ju inte mig direkt

Okej jo ja ska på VUL då.. i onsdags hitta dom inget. men hon ja va t så hitta int mina äggstockar då heller så har väldigt svårt för henne. iom att min gyn skrev ut gulkroppshormon åt mj så trodd hon att ja e i v9 nu då när ja +a så jätte tidigt plus att ja ha haft lunhrmboli för 2 år sen direkt ja gick + måst ja skrivas in å få blodförtunnande från v6.. vilket kan va sent nu men vi får se. hon ja e t nu e riktit skit men sen får ja en helt underbar. dom tar så lätt på allt.. hon här trodd int på mj att ja fått positivt test då hon int kunna se nå å tyckt att ha du int fått mens nästa vecka så kom tebax då å börja dra upp missfall åt mj å. Ja va så jävla arg.
  • Saima17
    Anonym (Hej) skrev 2018-05-20 14:47:47 följande:

Fast många av de symptomen stämmer ju även på andra veckor.

Ja ha int hitta nå sidor där d står om nå andra än brösten, trött å illamåendet i tidigt skede.
  • nilepile89

Hej! Plussade idag bim-2 ???? hoppar gärna in här om jag får . Och km de startades en Fb grupp hoppar jag gärna in där med ????
    Blir vårat 4:de barn om allt får vägen ????

• Längtan8978

Har genomgått ivf och fick positivt den 17/5.

Vårt sista försök och är väldigt nervös.

Har haft lite små rosa/blod aktiga flytningar under torsdagen, fredagen och idag, hoppas på att det är lutinusen som ställer till det lite.

Någon som varit med om liknande?

• Delilah2001
    Längtan8978 skrev 2018-05-20 17:21:07 följande:

Har genomgått ivf och fick positivt den 17/5.

Vårt sista försök och är väldigt nervös.

Har haft lite små rosa/blod aktiga flytningar under torsdagen, fredagen och idag, hoppas på att det är lutinusen som ställer till det lite.

Någon som varit med om liknande?

Lutinus är väl progesteron?

Jag har haft små blodiga flytningar ett par dagar, och jag använder också progesteron, visste inte att det kunde ha ett samband?
  • MrsJenka

Hejhej! Jag var bara medlem i bf jan-gruppen på fb i några timmar, för jag kände att jag bara blev triggad/orolig av allt fokus på mf/ma. Själv är jag till vardags inte orolig alls, utan har mer inställningen "det går som det går, förhoppningsvis bra"??

Om det finns fler därute som har min inställning så skriv pm till mig så kanske vi kan starta en utbrytargrupp med fokus på positivt tänkande?

• Jeex
    MrsJenka skrev 2018-05-21 05:44:52 följande:

Hejhej! Jag var bara medlem i bf jan-gruppen på fb i några timmar, för jag kände att jag bara blev triggad/orolig av allt fokus på mf/ma. Själv är jag till vardags inte orolig alls, utan har mer inställningen "det går som det går, förhoppningsvis bra"??

Om det finns fler därute som har min inställning så skriv pm till mig så kanske vi kan starta en utbrytargrupp med fokus på positivt tänkande?

Det var rätt beslut av dig att gå ur om du så lätt blir triggad/orolig. Dock har det främsta fokuset varit på tidigs vul och alla symptom. Men helt klart tycker jag du ska göra en ny grupp om du är känslig av dig. Lycka till :)
  • Jeex

Hur många från Göteborg med omnejd har vi här inne förresten :)

Svar på tråden BF Januari 2019