• A n onym

BF Januari 2019

Jag plussade idag på äl+9, väldigt svagt men ändå synligt. Det är förstås inte säkert att det går vägen, men så ska man väl inte tänka. Beräknad 1 januari 2019 alltså! Detta blir andra barnet och vi har försökt med hormoner 11 månader(men endast några få lyckade ägglossningar), men sedan lyckades det på en spontan ägglossning mellan behandlingarna! Det hade varit jättekul om vi hade kunnat starta en facebookgrupp sen :) Nu dröjer det kanske några veckor innan fler kan ansluta dock :)

• Svar på tråden BF Januari 2019
  • FrökenFlower

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade precis vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i båda grupperna, alla tre grupperna blev det då det är en för december och två för januari.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

Symptom: konstant kissnödig, öm i nedre delen av magen vilket gör bilbälte t.ex sjukt oskönt, stramar mellan pubis och magen så fort jag reser mig.

• lksnigel
    FrökenFlower skrev 2018-04-30 18:27:06 följande:

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade precis vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i båda grupperna, alla tre grupperna blev det då det är en för december och två för januari.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

Symptom: konstant kissnödig, öm i nedre delen av magen vilket gör bilbälte t.ex sjukt oskönt, stramar mellan pubis och magen så fort jag reser mig.

Oj vad häftigt, grattis! Hur känns det då? Kom det som en chock eller hade du något på känn? Jag är inte över fyrtio men i min förra mammagrupp som jag var med i med min son fanns det flera som var det och som hade stora barn sen innan. Bebisarna är runt 1,5 nu och de verkar ha världens finaste storasyskon! 
  • FrökenFlower

Iksnigel, tack!

Började misstänka det i helgen för då fick jag alla ovanstående symptom samtidigt som jag varvade att sova, vara gråtfärdig eller skitirriterad. Men i övrigt är vi nog lite i chock......herregud jag kommer vara 58 när barnet går ut nian! Men kommer ha coola syskon iaf haha.

• lksnigel
    FrökenFlower skrev 2018-04-30 23:04:27 följande:

Iksnigel, tack!

Började misstänka det i helgen för då fick jag alla ovanstående symptom samtidigt som jag varvade att sova, vara gråtfärdig eller skitirriterad. Men i övrigt är vi nog lite i chock......herregud jag kommer vara 58 när barnet går ut nian! Men kommer ha coola syskon iaf haha.

Förstår att ni måste blivit chockade! Är ju inte alla som kan bli gravida naturligt när man är så "gammal" så bra jobbat får jag väl säga ;) Och du kommer nog inte vara ensam om att vara i den åldern när ditt barn går ut nian tror jag! Önskar dig lycka till, hoppas det går bra! :) 
  • FrökenFlower
    lksnigel skrev 2018-04-30 23:30:20 följande:

Förstår att ni måste blivit chockade! Är ju inte alla som kan bli gravida naturligt när man är så "gammal" så bra jobbat får jag väl säga ;) Och du kommer nog inte vara ensam om att vara i den åldern när ditt barn går ut nian tror jag! Önskar dig lycka till, hoppas det går bra! :) 

Hahahahaha jag pratade t.o.m om att sterilisera mig för några veckor sen för tänk om jag skulle råka bli gravid vid 45 eller nått.....då hade jag ingen aning.

Det blir nog bra bara det går vägen.......det är lpng väg och mycket som kan gå fel ännu.

Tack!
  • Imra

godmorgon!

Plussade idag på bim-2. Svagt men synligt. Försökt sen juni/juli 2017 fick MA i januari och nu fick vi pluss igen. Hoppas sååå att lillen vill stanna!

Beräknad bf den 5/1 :D

Fanns det en hemligt Facebookgrupp? Gick med i en sist och den var så himla bra! :D

• lksnigel
    Imra skrev 2018-05-01 05:40:14 följande:

godmorgon!

Plussade idag på bim-2. Svagt men synligt. Försökt sen juni/juli 2017 fick MA i januari och nu fick vi pluss igen. Hoppas sååå att lillen vill stanna!

Beräknad bf den 5/1 :D

Fanns det en hemligt Facebookgrupp? Gick med i en sist och den var så himla bra! :D

Vi är ett skönt gäng redan  i en hemlig grupp! Skicka PM så bjuder jag in dig :) 
  • Mih4

Hej! Så kul att läsa alla som plussat och är beräknade i januari! Jag har plussat svagt idag och har då BF 9 januari. Känns så bra och hoppas det håller i sig! Väntar liiite med att gå med i fb gruppen för jag kan inte riktigt tro att det är sant ännu. Följer gärna forumet så länge! :D

• trollkvinna123

Hej, jag har nyligen plussat och enligt min senaste mens är jag beräknad 25/12. Men har börjat undra om min cykel blivit längre dom senaste månaderna, isf har jag istället bf 1/1. Så återstår att se men börjar med att vara med i båda grupperna. :)

Svar på tråden BF Januari 2019