BIM juni 2018
Grattis!!!!
Grattis!!!!
Men herregud!!! Får rysningar över hela kroppen och alldeles tårögd! Så underbart! Så otroligt glad för din och lilla pyrets skull! :D Grattis! Blev extra hoppfull med det egna i lilla magen nu så tack själv :) en liten blödning känns plötsligt inte lika katastrofal!
Är ni med i Bf februari 2019 tråden? Ser er inte där! Vilken februari tråd är ni på? :)
Jag hade en liten igår bara. Blev lite fundersam och lite orolig trots att jag vet att det med allra största sannolikhet är okej. Hade nog inte varit så lugn om jag inte hade haft massa extraerfarenheter härifrån att luta mig emot!
Kan man utreda var blödningen kommer ifrån? Utesluter man typ blödning från slidvägg/polyper eller kan man faktiskt se om det kommer ?inifrån? livmodern? Så himla bra oavsett att du fått en tid för återbesök, då kan man känna sig väl omhändertagen! Bra mot oro och stress!
Ja det är ju en bit kvar :) vill gärna föda vaginalt men min rädsla för att snttet ska spricka är större än den viljan så, o jag vet ju att risken finns :) precis som det finns risker för det mesta med en förlossning men men.
Ja men så dum jag är, haha. Skyller på min mammahjärna... är ganska segtänkt o efter när man springer efter en 3 åring hela tiden haha. Men okej :) vad "bra" att du ska få äta dem då iaf, om det nu kan hjälpa dig :) såååå glad att du fick se ett litet hjärta idag! Och blödningen kan ju ha ökat i med du gjorde vul idag, alltså att staven varit därinne o bökat :) försök o stressa ner, ta en fotmassage av din man och andas lite nu efter denna spända dag du haft <3
Men vad säger du?! Ååh nej så tungt :(
Fan vad orättvist livet är ibland. Finner inte ord <3
Ska du tillbaka till gyn nåt? STYRKEKRAMAR!
Nej!! Är så ledsen för din skull! Kom ihåg att du inte har gjort något för att förtjäna detta. Det är bara orättvist och hemskt.
Otroligt egentligen att missfall är så vanligt. Kan nog föreställa mig först nu när jag själv är gravid hur fruktansvärt det är. Hoppas att du orkar ta dig tillbaka från det en gång till <3
Jag tycker du ska gå dit iallafall <3
Förstår givetvis att detta är oerhört jobbigt och olyckligt :( glöm bara inte att du INTE är ensam i detta, stöd finns att få här från oss som vet vad du går igenom, det är ingen lätt grej och det tar mer än vad man tror många gånger. Ena dagen är bättre än den andra osv. Du får vara ledsen, arg, besviken. Ut med allt, så du kan resa dig igen och försöka igen. STYRKEKRAM!
Åh nej! Känner med dig! Har läst och följt lite i bakgrunden och förstås hoppats på det bästa. Låt dig sörja nu - en dag är du redo att se framåt igen och det kommer blir bra!
Jag vet inte om du brukar lyssna på poddar men jag måste tipsa om en som verkligen ger hopp, och det är podden Vattnet går och avsnittet med Frida Fahrman. Det heter Aldrig ge upp. Lyssna på det!!! Hon har gått igenom flera missfall och berättar om det på ett så ärligt och nära sätt, och ändå med så mycket humor och värme. Ett underbart avsnitt trots alla tårar! Tips till alla som gått igenom missfall oavsett om man har ngn att prata med eller inte - och nej, man förtjänar aldrig ett missfall. Bästa lycka till <3
Så tokigt allting blev :( just när det är en sak man inte kan kontrollera heller. Man får se det så att det är kroppens sätt att säga att nåt inte stod rätt till, som min bm sa. Finns ju inget som man kan säga som får smärtan att försvinna, man måste få sörja på sitt sätt innan man kan resa sig. Snart är det eran tur <3
Ja man ska aldrig ta något för givet, varje dag man får vakna frisk och välmående är en gåva. Men visst är det tungt att förlora något man längtar efter och håller kär från dag ett. Kan inte ens föreställa mig hur det känns att se ett hjärta och sen vara med om ett mf... <3 beklagar verkligen din sorg. All styrka och lycka till dig o din man!
Vad skönt att ni ändå ska få utreda, och kolla läget på om det är nåt som är tokigt. Även om ingen förtjänar att det ska behöva komma till den vägkorsningen där hjälp behövs så är det ändå väldigt bra och tryggt att hjälp finns att få. Jag tänker bara att OM ni blir gravida i sommar så är väl det bra? Kroppen ska väl få återhämta sig först och främst kanske.. kanske kan ni spendera extra mkt tid ihop på tu man hand du o din man i sommar. Unna er någon resa eller annat ni kan få energi ifrån?
Jaha okej, det låter ju självklart det du säger att det inte är bra för psyket tex o så. Och som du säger, när man vet att man inte får brukar saker bli mer efterlängtade... så länge ni har varandra så klarar ni det mesta ihop <3
Oj, jadu vi har ju kört på efter båda mf... första missfallet som var i mars visade jag positivt i 7 veckor så hade aldrig äl då jag hade rester kvar som skulle komma ut, i början på maj började jag blöda och samma dag visade stickan negativt, dagen efter blödde jag ingenting mer så vi började mysa på igen och plussade 30e maj då jag började blöda dagen efter, blödde i 3 dar sen körde vi på igen då jag fick negativt efter 2 dagar med blödningen. Och här är jag nu, så jag har ju bara kört på. Men det har varit det som fått mig att kunna gå vidare, att det var inte meningen dem två ggr och att vårat pyre är menat att komma en annan gång och hoppas den gången är nu..
Så som sagt har vi kört på MEN jag tror inte jag hade orkat med det psykiskt om jag som du sett ett hjärta bara dagen innan :/ mina var ju så pass tidiga att dem räknas som mens egentligen, hade jag inte tagit gravtest innan så hade jag ju tex aldrig vetat om det andra missfallet.
Precis, det är därför dem rekommenderar att man testar en-två veckor efter bim sa min senaste bm. Men vem klarar att hålla sig tills dess egentligen ;) det där du skrev om de du hörde på youtube har jag också hört, men det var nog från charlotte perelli jag hörde det, hon har gått igenom ett par missfall innan hon nu blev gravid med den hon väntar.
Gullig du är du! Jag är oerhört glad över att mina ord kan stötta dig lite grann iallafall, inget roligt att gå igenom och det är ju så otroligt skönt att prata med andra i samma sits vid sånna stunder.
Jag mår bra. Känner mig väldigt svälld och trög i magen, o kissar hela tiden men annars så mår jag rätt bra. Jobbigt o ha känslan av att vara uppsvälld men vad gör man inte för de små :) Ja jag gick in i vecka 6 i fredags, så 5+1 idag. Känns väl helt okej, vill ha vul gjort nu så att jag ser att det faktiskt finns nåt där.
Ja dem har kämpat dem där två, Perrelli och hennes kille. Men nu äntligen så ska de få bebis :) lyckligt slut.
Ja man försöker att tänka gott om graviditeten, jag känner mig ganska lugn men dumma tankar kommer o går trots det. Tar en dag i taget och försöker njuta så gott de går :) vi har ju ett vul inbokat den 18/7 så får se vad som visas då :) Ja vi har en son som fyllde 3 nu i juni :) du har inga barn ännu eller hur var det? Hur många mf har du gått igenom nu o med hur lång tid emellan? Minnet är bra men kort och könner att jag hellre frågar än att inte hänga med.. hoppas du inte tar illa vid dig <3
Hehe ja han är väldigt energifylld våran kille så man har ju alltid nåt att göra dvs :) och som du säger gör han det lättare varje dag med allt som kan va jobbigt o så.
Okej då är jag med lite iaf! Men bra att du sa 3 till läkaren, så att ni kan få den hjälp ni behöver om det nu behövs dvs :)
Har också hört att tre missfall i rad är ovanligt, men går det åt helvete denna gång så kmr jag också be om utredning, jag är snittad med sonen så är rädd att mitt ärr kanske orsakar nåt eller försvårar det hela... men det ska inte göra det sa gyn när jag frågade vid vul då vid senaste missfallet.
Vilken svår sits du sitter i, att inte veta om du ska försöka eller om du ska avvakta :/ jag själv hade nog gett det ett försök till, och skulle det därefter sluta illa igen hade jag gått i en utredning, men samtidigt vill man ju veta via utredning också... svårt det där :/ vad säger din sambo då? Hur tänker han kring p försöka igen o utredningen?
Nej du har helt rätt i det du säger, man ska njuta så gott man kan. Just idag har illamåendet eskalerat och jag får inte i mig mat :( vet inte om det har med hettan att göra eller om jag bara just idag är extra illamående.. väldigt jobbigt men man ska väl inte klaga, är ett gott tecken att det sker saker i kroppen kanske...
Åh, jadu ni sitter verkligen i en jobbig sits med att dras åt två olika håll gällande vad man ska göra o välja :( Förstår ju det där med att om ni blir gravida, och det går snett, att ni sen får vänta igen. MEn samtidigt så är det ju ändå 50/50 chans, ni kan ju faktiskt få en givande graviditet härnäst också. Men frågan är ju om man är beredd att chansa :/ hm, vet inte själv vad jag skulle ha gjort faktiskt. Ibland önskar man att man kunde se framåt ett tag... <3
Jag hade nog gjort samma sak faktiskt :) i med du är osäker så tycker jag ni ska köra på "händer det så händer det" :) jag håller mina tummar för er nu! <3
Dem borde ju kunna ta prover för sånt, eller? Tycker dem kan ju det mesta i dagsläget. Du kanske kan ringa nån o fråga, bara sådär "bra att veta" liksom. Skadar ju inte :) men dem borde ju kunna se via blodprover om nåt fattas eller dylikt tycker man! Men så vet inte jag hur det där fungerar heller haha
Förstår att du känner så :( det är ju det som är det viktiga, att det ska ske när det sker och inte på bestämda tider. Att tex ha sex sådär liksom "ikväll ska vi ha sex" funkar inte för mig. Det går bara inte det, det måste falla sig naturligt. Jag vet att kroppen slutar fungera ju mer man verkligen försöker, det blir en sorts ond bubbla av stress. Det är ingen lätt grej det här med bebisverkstaden, tyvärr :( man önskar det var liks lätt för alla som vissa andra är lyckligt lottade att ha det. Jag hoppas du mår bättre snart och finner en sorts tröts i det hela att du faktiskt en dag kommer ha din bebis i famnen <3
Försök att njuta av varandra, kanske ni ska försöka göra små saker med varandra, middag ute, duscha/bada ihop med tända ljus, se en film tätt ihop, promenader tillsammans, biokväll, eller vad som. Låter kanske löjligt, haha. Men det är saker jag gillar att göra med min sambo iaf och det låter lite vissa saker men det gör så mkt :) (förutom bada/duscha ihop för där vill jag va ifred hahaha). Nu kanske ni redan gör massa saker, men min poäng är att göra saker ihop o ta tid för varandra. Hemskt lätt att man hamnar i nån sorts bubbla där allt går på rutiner, o jag trivs inte med sånt för man glömmer lätt bort varandra. Haha söt du, vet inte om mina ord är så kloka men kan jag göra en enda människa lite glad varje dag så gör jag gärna det <3