• SL185

BIM juni 2018

smultronrt skrev 2018-06-05 21:03:09 följande:

Hej tänkte jag kanske kunde få vara med här.

BMI 20/6

Jag har hittat tillbaka efter ett uppehåll på många år. Nu är jag förlovad och bebisverkstan är i full gång. officiellt har vi försökt i ett år men har inte använd skydd på vår två år tillsammans. innan dess har jag försökt under 9 år att bli gravid. Har varit på läkarbesök och allt ser bra ut. positivt ägglossningstest idag och nu återstår den oändliga väntan innan man kan testa.

Välkommen! Vilken kämpe du är! Hoppas att turen är på er sida nu och att ni inte behöver vänta länge tills ni får ert fina plus :)
  • SL185
    storformatare skrev 2018-06-06 15:11:39 följande:

Efter vårt missfall i slutet april/början maj lyckades vi på något märkligt sätt få till det nu igen utan att ha koll på ÄL och BIM! Vi är såklart superglada men oron är väl dubbel nu. Grattis till alla som plussat och jag håller tummarna för er som har BIM snart! Hopp finns trots MF! :)

Åh stort grattis, sånna historier ger oss andra hopp :) hoppas att det går hela vägen denna gång :) njut!
  • SL185
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-06-06 13:58:58 följande:

BIM om tre dagar och jag känner mig både gravid och att jag ska få mens hahaha För mig är det samma känsla i kroppen (två barn sedan tidigare).

Detta är femte försöket och för första gången har jag inte testat 1000 gånger redan!! Är en riktig test junkie.

Men på fredag BIM-1 tänkte jag testa. Vill sååå gärna plussa på min födelsedag den dagen.

Men om det blir mens till helgen blir det massa frosserier i förbjudna frestelser när vi bor på hotell fredag till söndag.

Men mååååtte det tagit sig denna gång!!

Hoppas hoppas att du får en din efterlängtade present lagom till födelsedagen :)
  • SL185
    Laijina skrev 2018-06-06 19:26:12 följande:

Jag blir så frustrerade. Jag får inget utslag på ägglossningstesterna som jag använder. Men visst är det bara att köra på som vanligt?

Va jobbigt, vilken cd är du på?
  • SL185
    Laijina skrev 2018-06-06 21:21:43 följande:

Jag är på cd 14

Fortsätt testa, äl kanske är sen! O ibland får man inte utslag trots att äl inträffar
  • SL185
    Hepphopp skrev 2018-06-07 16:40:47 följande:

Tack alla som peppar!

Ska avvakta lite till innan jag ger upp för denna månad.. mensen ska ju komma på lördag så än är det väl inte kört.. :)

Kämpa på, vi är så starka som fortsätter månad efter månad! Fatta hur mycket vi kommer uppskatta våra mirakel när de väl kommer <3
  • SL185
    Laijina skrev 2018-06-07 17:29:17 följande:

Då var min äl över för denna gång. Om jag ens har haft nån. Testerna visade absolut ingenting och min man har känt av stressen och inte kunnat komma. Vilket har ökat frustrationen hos oss båda. Hoppas bara att den gången som vi hade sex räckte. Ska lämna prover nästa vecka för att verkligen se om jag har haft ägglossning eller inte. Känner bara hur luften har gått ur mig, jag vill bara att det ska funka

Kämpa på! Förstår precis vad du säger.. Vi har haft samma problem nu i 2 månader.. mannen blir för stressad o kan inte komma..eller så kommer han utanför..ett helvete detta. O jag blir frustrerad, arg, ledsen när vi inte får till det den dagen vi bör. Det tär på relationen så klart. Men jag försöker tänka att det kommer hända nån gång..så svårt men har kommar mycket på youtube senaste dagarna, se andra berätta sina historier o man får hopp faktiskt
  • SL185
    sussovich skrev 2018-06-07 18:23:55 följande:

HJÄLP!!!

Nu är jag helt förvirrad.... Hur ska jag tolka detta?

Jag fick mina cb idag o bestämt mig för att testa kl 18.00 varje dag för känner att det kommer nog funka bäst för mig! Men så blir det så här med cb? Kan det stämma att jag har ägglossning typ idag, närmsta dagarna??? Har cb fått flipp eller kan detta verkligen stämma?

Jag är helt loss när det gäller ägglossning, detta är liksom första månaden någonsin jag haft någon som helst tankar på att göra tester osv (Jag brukar normalt sätt aldrig känna av varken äl eller mens, men har relativ regelbunden mens 25-27dagar).

Mys på nu :) du har äl inom 12-36 timmar från det att du fått positivt utslag :)
  • SL185
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-06-08 04:47:31 följande:

Besvikelsen är så enorm trots att jag försökte ställa mig in på att inte bli ledsen.

Femte försöket, BIM-1 idag, fyller även år idag och önskade ett efterlängtat plus.

Tar ett test, ska torka mig och har fått mens.

Jahapp.

Grattis till alla plus och till er andra hopas jag att vi inte ses i julitråden. :)

Förstår precis hur du känner :( det är helt okej att känna så, svårt att vara glad när man får negativa besked månad efter månad. MEN nån gång är det vår tur, det vet jag! O vi vet inte när, så vi måste fortsätta kämpa. Men det kommer hända, det är jag säker på. Släpp ut allting o försök att göra nåt kul på din dag :) sen tar vi nya tag! STORT grattis <3
  • SL185
    sycamore skrev 2018-06-08 06:36:43 följande:

Imorse plussade jag, efter ett års försök :) testade negativt med rfsu test i tisdags och igår morse men plussade med cb digital idag. Inga direkta symtom, ömma bröstvårtor, tar emot att äta och känns som mensen börjar vilken sekund som helst typ.

Va härligt!! Äntligen! Grattis :)
Svar på tråden BIM juni 2018