Inlägg från: WanderChild |Visa alla inlägg
  • WanderChild

Vi som planerar barn efter pillerstopp

WanderChild skrev 2018-08-07 08:45:05 följande:

Nej jag har också läst det, o tidigare har jag bara fått helt blanka test tills för 10 dagar sedan då det började komma lite rosa streck. Bifogar bild på testen nedan, ser ni en stegring? 1/8 tog jag på jobbet men glömde tyvärr testet där o där ligger det kvar än, haha. Tog ett test sen på kvällen men kvällstid verkar jag få överlag lägre styrka, bäst test-tid för mig är runt lunch. Har jobbat hemma men ska till kontoret i morgon så då ska jag få med mig den glömda stickan hem så jag kan se helheten. Inga barn sen innan och detta är första försöket! Ätit p-piller i 16 år!

Jag fick faktisk också väldigt ont kring höger äggledare/äggstock igår när jag gjorde en hastig rörelse, kan ju vara follikeln från ägget som reagerar kanske? Jag tänker mig iaf att eftersom där är fortsatt aktivitet i den sida som släppt iväg ägget så är man kanske lite mer känslig där?

Hmm... Nu blev jag ju fundersam! Dagens test visar ungefär lika starkt som det starkaste jag haft tidigare, om inte kanske tom aningen starkare(?). Dock är det möjligt att urinen var mer koncentrerad idag än den varit tidigare, har gråtit en del pga sjukt husdjur ;( Men funderar på om det kan ge SÅ stort utslag. Har även liksom kännt av livmodern idag, trodde i morse att det va pga nervositet för veterinärbesök men nu efter när den värsta oron/sorgen lagt sig o magen känns lugnare så känner jag det fortfarande, samt att det liksom ilar neråt i bäckenet... Får se vad morgondagens test och temp säger...
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-07 20:45:40 följande:

Oj bilden kom inte med

Svårt att säga. Rätt bleka än. Har du haft helt blanka test innan? Jag hade blanka test i en vecka sen började jag få svaga streck. Det kan även variera när på dagen man tar testet, för mig funkar ex runt lunch bäst, får mycket svagare på kvällen jämfört med kl 11-13. Samt hur mkt man druckit och när man sist kissade innan testet. Du får testa igen i morgon och se om det är fortsatt starkare då, håller tummarna för dig!
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-08 09:28:09 följande:

Inskrivning idag hos tillfällig bm.

För det första tyckte hon att det var lite märkligt att jag inte haft någon blödning precis efter pillerstoppet i mars..Okej?

Hon var väldigt osäker om den mens jag fick 4 dagar i april verkligen var mens. Antecknade mina bruna oregelbundna flytningar som pågick under maj.

Hon var ganska säker att jag var mycket längre gången än vad jag själv trodde.

Kände på magen, kände livmoder. Lyssnade, vi hörde perfekta hjärtslag!? Definitivt längre gången än 12 v vågade bm påstå. Övriga värden var bra, lite lågt socker.

Ska äta en burk folsyratabletter.

På fredag blir det mer provtagning.

Remiss skickad för kub och ultraljud bör få kallelse ganska omgående.

Ev kunde det vara för sent för kub men bm tyckte inte jag skulle oroa mig allt för mycket....okej..

Allt som allt avslappnat och bra bemötande!

Oj, det va ju lite oväntat! Undrar också som föregående om du inte testar dig tidigare? Spännande att följa!!
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-07 15:17:07 följande:

Hur långt gången är du, jag kanske har missat det??

Jag har tempat ett tag och får så länge utgå från när NC satte ut ägglossning (även om mina teststickor sa annat). Isf befruktning någon gång 24-26 juni.

Mina symptom började faktiskt redan innan midsommar och håller i sig... större/svullna/tunga bröst, ömmade till en början men inte längre. Mådde lite illa ett tag, kändes som att jag fick blodsockerfall, men det har jag inte kännt av alls sedan mitten av juli.

Extrem hunger, äter inte mer direkt men gärna oftare. Gått upp ca 1 kg. Magen/tarmarna känns svullna (min sambo tror jag skyller på tarmarna fast det redan skulle vara mage, nja... inte redan....)

För övrigt mår jag faktiskt väldigt bra!

Haha, klickade ?visa endast? för att se vad du skrivit innan o skrattade till på det dig sambo sagt om magen o att du skyllde på tarmarna. Han hade nog rätt ändå!! ;)
  • WanderChild
    Arpe86 skrev 2018-08-08 15:56:39 följande:

Haha ja man känner sig lite dum men samtidigt har jag inte kännt min egen kropp efter 12 år m piller...

Men vad tycker ni...

Jag tyckte att en blödning 30-32 dagar efter stoppet 9 mars kändes normalt? Då är vi inne på 9-12 april.

7 maj fick jag bruna flytningar som att mens va på g. Höll på någon vecka men blev inte mer än så. Inget jag reagerade på. 4-5 juni blödde jag ett par ggr vid toabesök enbart, väntade också på mens men hände inget mer. Lägger till att vi inte har sex såååå ofta. Kan räkna tillfällena från april på två händer haha iaf nästan. Vi har haft så mycket annat...

Började tempa mitten av juni och varit väldigt inne i det och Juli var min semestermånad först då kom tydligare symptom. Vågade göra ett gravtest 31 juli som då var positivt.

Så sant! Det du skrev om bm-besöket fick mig att gå o ta ett test sen, men negativt så klart :(. Tvivlar nu igen på att äl inträffade i helgen, tempen har gått ner igen nu o tycker jag har många symtom, o har haft ett tag, som pekar mer på överskott av testosteron än att östrogen gjort sitt jobb i kroppen; hungrig jämt, gått upp i vikt, finnar, svårt att sova, ökad hårväxt, minskad sexlust m.m. Av ren tillfällighet hamnade jag på en sida som listade symtom på för mkt testosteron o jag stämde in på varenda grej! Till saken hör att min syster har PCOS o det är visst vanligare att man har det om det finns i släkten. Hade dock regelbunden mens innan p-pillerna men det kan man visst ha även om man har PCOS :(. Så, har nu bestämt att har inget tydligt hänt innan nästa vecka så ska jag kontakta en bm o så kanske ta i nån månad med när jag slutade med pillerna. Är snart 32 så vill inte heller att tiden bara ska gå...

Men för din del tycker kag nog att nån gång i slutet på april kanske det tog sig, känns ju rimligt med tanke på att bm sa minst 12 veckor, då hamnar du ju runt 13-14 veckor! Är ju inte helt ovanligt med en liten blödning på BIM efter befruktning o det va ju den som kom sen i maj. Skönt ändå så sett för dig att du redan passerat de första 12 ?osäkra? veckorna o hoppar rakt in i en säkrare period. Samtidigt lite lustig/snopen känsla kan jag tänka mig!
  • WanderChild

Hej alla! Nu är jag tillbaka efter en tids frånvaro. Har tyvärr haft bortgång i nära familjen efter en mycket kort och plötslig tids sjukdom så fokus har varit på helt andra saker ;(. Väldigt chockartad upplevelse och mycket stor sorg som kommer finnas kvar under lång tid... Men livet måste ju gå vidare för oss andra även om det är oerhört tungt. Är tillbaka på jobbet igen nu och det känns skönt att ha annat att fokusera på under dagarna.

Spännande att du redan gått så långt Arpe86, grattis till att det blir en pojke! Och tråkigt med missfallet Linepj :(.

Själv trodde jag ju att jag hade äl för 3 veckor sedan men min temp dippade flera ggr efter det så till sist ändrade ff sig o sa att jag ändå inte haft äl, vilket jag inte heller tror. Har bara testat o tempat sporadiskt senaste tiden o fått svaga svaga streck. Har dock kännt lite molande värk på höger sidan under dagen idag så testade när jag kom hem o då fick jag starkare streck än jag någonsin fått tidigare, inte positivt men inte heller långt ifrån! Så nu ska jag komma igång o testa dagligen igen o se om vi orkar oss på lite mys i morgon kanske, även lusten till det har av förklarliga skäl varit helt borta senaste tiden... Är på CD60 nu, 64 dagar sedan pillerstopp o varken äl eller blödning sedan pillermensen än... Hade lättat upp stämningen en del om min kropp kom igång nu, vi hade behövt lite positivt...

• WanderChild
    JenniB skrev 2018-08-22 08:29:30 följande:

Så tråkigt, jag beklagar verkligen. :( Förhoppningsvis är ägglossningen på väg och då får ni fira lite att det äntligen går framåt! <3 Håller tummarna och skickar en kram till dig!

Tack så mycket!

Haft ännu mer värk hela dagen idag och riktigt rejält nu på kvällen, nu får det gärna hända ngt för det är rätt jobbigt att ha såhär ont! Är helt öm på höger sida av magen men känner inget om jag trycker på vänster sida. Även ytterligare tydligare streck nu idag så det verkar får framåt!
  • WanderChild
    JenniB skrev 2018-08-23 08:11:41 följande:

Vad roligt :D Ska du ta ett test idag på morgonen/förmiddagen med?

Om jag inte hade äl igår/inatt o får tempökning från i morgon så ska jag boka tid hos gyn snarast! FY satan vad ont jag hade i höger äggstock igårkväll! Molande värk hela dagen o starka streck på stickorna så sa till mannen att vi fick ta o mysa på kvällen även om jag inte va ett dugg sugen (inte blivit av på 2 veckor pga omständigheterna men blev bra ändå igår!). Fick gå hukad hela kvällen o när jag skulle hoppa in i duschen vid 21 så fick jag så ont att jag va tvungen att sätta mig ner på huk o bara andas! Ilade ut från höger sida till hela nedre delen av magen o ner i blygdbenet. AJ! Har aldrig ens haft så ont av mensvärk! :O

I morse va det mkt bättre, ?bara? lite öm o svullen känsla över nedre delen av magen samt att jag inte kunnat spänna magen, känns som mina magmuskler tappat all kraft(?!), tempen har varit prick samma 3 dagar i rad nu. Dagens sticka visade svaaaaagt streck så det va igårkväll det hände - om kroppen lyckades få till äl vill säga! Lyckades den inte så har jag nog problem med flera blåsor som stör ut varandra o orsakar smärtan o då måste jag gå o få hjälp. Syrran har PCOS så det är inte helt osannolikt...
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:10:05 följande:

Någon här som är vis på ägglossning?Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?

OBS, bilderna vill inte vändas rätt av någon anledning men hoppas att ni kan tyda ändå

Jag har hittills typ bara fått lika starka/svaga streck som dina bilder innan o så har det varierat lite upp/ner men inget jättestarkt. Haft samma resultat under 3-4 veckor. Men igår o i förrgår hade jag mycket mycket starkare streck, nääästan som kontrollstrecket. Vet dock ej hur snabbt stegringen kommit då jag innan dess inte testat på 3 dagar o då var det ganska svagt, men skulle säga att min stegring nog iaf kom rätt snabbt när den väl kom. Hade starka streck 2 dagar i rad o ökande värk under dessa dagar (se inlägg ovan).

Så dina streck kan både betyda stegring, men de kan också betyda inget, om jag jämför med hur det varit för mig. Tror du att en stegring är på g så kan du ju testa 2 ggr/dag några dagar för att se om du ser en stegring.
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-23 11:30:53 följande:

Nu jävlar är kroppen igång efter de där hemska mellanpillerna. Problemet är bara att jag blivit dunderförkyld med feber och sambon har fått kalla fötter så drt blir nog inget mysa :( Lekte lite igår och hoppas på det bästa. BIM 8/9 enligt Flo i alla fall

Ser inte din bild :( Kan du beskriva vad den föreställer? ;)
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp