Arpe86 skrev 2018-08-08 15:56:39 följande:
Haha ja man känner sig lite dum men samtidigt har jag inte kännt min egen kropp efter 12 år m piller...
Men vad tycker ni...
Jag tyckte att en blödning 30-32 dagar efter stoppet 9 mars kändes normalt? Då är vi inne på 9-12 april.
7 maj fick jag bruna flytningar som att mens va på g. Höll på någon vecka men blev inte mer än så. Inget jag reagerade på. 4-5 juni blödde jag ett par ggr vid toabesök enbart, väntade också på mens men hände inget mer. Lägger till att vi inte har sex såååå ofta. Kan räkna tillfällena från april på två händer haha iaf nästan. Vi har haft så mycket annat...
Började tempa mitten av juni och varit väldigt inne i det och Juli var min semestermånad först då kom tydligare symptom. Vågade göra ett gravtest 31 juli som då var positivt.
Så sant! Det du skrev om bm-besöket fick mig att gå o ta ett test sen, men negativt så klart :(. Tvivlar nu igen på att äl inträffade i helgen, tempen har gått ner igen nu o tycker jag har många symtom, o har haft ett tag, som pekar mer på överskott av testosteron än att östrogen gjort sitt jobb i kroppen; hungrig jämt, gått upp i vikt, finnar, svårt att sova, ökad hårväxt, minskad sexlust m.m. Av ren tillfällighet hamnade jag på en sida som listade symtom på för mkt testosteron o jag stämde in på varenda grej! Till saken hör att min syster har PCOS o det är visst vanligare att man har det om det finns i släkten. Hade dock regelbunden mens innan p-pillerna men det kan man visst ha även om man har PCOS :(. Så, har nu bestämt att har inget tydligt hänt innan nästa vecka så ska jag kontakta en bm o så kanske ta i nån månad med när jag slutade med pillerna. Är snart 32 så vill inte heller att tiden bara ska gå...
Men för din del tycker kag nog att nån gång i slutet på april kanske det tog sig, känns ju rimligt med tanke på att bm sa minst 12 veckor, då hamnar du ju runt 13-14 veckor! Är ju inte helt ovanligt med en liten blödning på BIM efter befruktning o det va ju den som kom sen i maj. Skönt ändå så sett för dig att du redan passerat de första 12 ?osäkra? veckorna o hoppar rakt in i en säkrare period. Samtidigt lite lustig/snopen känsla kan jag tänka mig!