oshark skrev 2018-09-21 16:14:40 följande:
Vad jobbigt!
Du får jättegärna skriva hur det går med munkpepparn och progesterallen. Du verkar ju ligga lite före mig i skedet - jag går ju och väntar på ÄL nummer 2 sen pillerstoppet Är förstås orolig för att min lutealfas ska vara lika kort den här cykeln som förra (7 dagar) så om den är det tänkte jag också testa något av de sakerna jag läst om här (munkpeppar/rosenrot/bidrottningelé/progesteronkräm) men jag tycker alla använder olika saker och att det känns lite krångligt att veta vad man borde satsa på.
Vilken CD fick du ÄL den här cykeln? Var det naturligt att den bara kom tidigare än förra cykeln av sig själv?
Ska absolut uppdatera hur det går! Jobbigt att du haft samma problem, så frustrerande när det inte ens finns en chans att det ska hinna ta sig!
Jag åt rosenrot och bidrottningsgele denna cykeln. Har några kvar av varje som jag ska äta upp nu men ska nog sluta sen. Äl kom på cd15, så fullt normalt! Vissa märker skillnad i själva äl av RR och BDG men jag märkte ingen skillnad i hur äl upplevdes. Har ju haft normal cykel förr så tror o hoppas kroppen klarar fram till äl själv nu o att iaf första halvan av min cykel är stabiliserad, får ta tag i andra halvan nu bara... Har kollat en del youtubeklipp o läst på amerikanska sidor o munkpeppar verkar va grejen för mig! Det ska bl.a. kunna förlänga lutealfasen om den är för kort då det helt enkelt är ett tillskott som stimulera normal hormonproduktion, dvs ökar en låg progesteronutsöndring. I USA äter de det hela cykeln även om man blir gravid o ett tag in i graviditeten. Dock rekommenderas det inte i kombination med progkräm o då jag tänk köra det också så tänker jag byta det ena mot det andra vid äl. Förhoppningsvis med gott resultat!