Inalina skrev 2018-08-21 22:46:33 följande:
=) ja du praktiskt är det verkligen inte ;) ! har fått åka till Prag för ÄP och stanna där till återföring 2 ggr, nu kommer jag bara åka dit för återförinng, stannar nog kvällen innan och är där totalt 2 dagar.
jag bor inte i Sverige så har inga landstingsförsök att använda mig av så vi valde ett land där de verkar rätt långt fram med IVF, och där det är en trevlig stad att semestra lite i, hyfsat bra flygförbindelser och sen har de rätt bra priser också.
Fick mitt plus på midsommarafton och hade faktiskt inte tjuvtestat utan testade dag 12 med blastocyst -... har inte fått någon förklaring varför det inte funkar, har normal ÄL, mannen har bra simmare, ok AMHtester och allt annat. Jag tror själv att mitt immunförsvar attackerar spermier eller ev embryon så nu äter jag en låg kortisondos för att se om det kanske kan ta sig med hjälp av det. Har försökt aktivt i 3 år och började med IVF i januari i år med några inseminationer innan dess. Frustrerande att inte veta vad problemet är men fantastiskt att veta att det kunde bli ett plus trots allt! så nu hoppas jag att allt går toppen för oss båda (och alla andra här inne!) =)
vad hade du för fel på äggledarna så bägge behövde opereras bort? jag har också en äggledare som inte funkar helt men den andra ska det inte vara nåt fel på, men vem vet... värsta smärtan jag upplevt var ändå att göra en spolning. men då har jag ju heller inte fött barn ännu
Låter iallafall mysigt att kunna passa på att semestra lite samtidigt :)
Jobbigt att inte veta vad som är fel, måste va hemskt frustrerande, speciellt eftersom man då inte vet hur man ska hjälpa kroppen heller, men de blir nog bra nu när ni får professionell hjälp :)
Mina äggledare hade pga en gammal infektion som måste legat i flera år, växt ihop, även upp i buken och levern, livmodern och så... Så det var "en enda röra" där inne enligt läkarna som opererade mig. Det är konstigt att jag aldrig känt nånting av det, men men.. de är som det är. Problemet är att eftersom sammanväxningarna har gått upp i livmodern och buken så även med IVF hjälp så har ägget extremt svårt att fästa i livmodern när det är massa ärrbildningar osv på väggarna där inne, så vi har inte jätte stor chans att lyckas även med hjälp, men vi skall försöka igen iallafall har vi tänkt, så får vi se hur psyket klarar det denna gång.
Jag har en dotter sedan tidigare relation, fick henne när jag va 18 år. Hon är 8 år gammal nu, alla kompisar och kusiner har syskon och hon förstår inte varför inte jag vill ha ett till barn så hon oxå får ett syskon. DET gör ont. Men hon är för liten för att förstå, så jag brukar säga att vi redan har en så perfekt dotter så vi är nöjda med bara henne. Men innerst inne vill man bara säga som det är. Men det får vänta ett par år till.
Mensdag 5 dag, borde ha mens en dag till, sen är de bara att vänta tills ägglossning, så man kan vänta på insättning ;) Detta eviga väntande alltså. tröttnat på de innan man ens är igång på riktigt igen! haha.