Inalina skrev 2018-09-04 16:42:12 följande:
det är förmodligen därför de ej bett mig ta några ÄL-tester - för de skulle ändå inte visat på något. huvudsaken var att slemhinnan var bra i 3 lager och x antal cm eller vad det nu är ;)
jo klart - jag tror ju inte mina ägg blir befruktade överhuvudtaget de andra månaderna så det är såklart annorlunda nu! är ju hoppfull ändå eftersom jag fick ett plus senast så det KAN gå :)
pratade även med mannen om hur vi gör ifall det inte går denna gången (jobbigt jobbigt) - men vi kommer nog köra på i Prag då vi har förtroende för kliniken och jag gillar hur de sköter saker o ting vid äggplock, stimulering etc. Möjligtvis gör jag en lite grundligare utredning ang immunförsvaret eller kollar att jag inte har någon infektion nånstans i livmodern så gör att ägget har svårare att fästa. men men - först 2 veckors väääääntan ;)
Ja fy, det är ingen rolig diskussion. Men att prata med varandra är ju så viktigt. Speciellt när man går igen om ivf, det är så otroligt mycket tuffare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Hela karusellen... Men, jag är så tacksam för vården, hur mycket man kan åstadkomma och för gratis försöken man har, vi hade aldrig klarat detta annars.. :)
Hoppas såklart att ni inte inte behöver tänka på något mer försök, men det är alltid bra att ha en back up plan ;)
Vi kommer som sagt köra denna insättningen och en till om denna inte skulle gå bra, och förutsatt att upptining går som de ska. Går inget av dom två bra, så avvaktar vi till i vår sen..
Trevlig flygresa!