• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-08-30 15:42:47 följande:

vi har vart tillsammans över 8 år och gifta i 3, så ja folk undrar nog men det får de fortsätta att göra ;) äter bara folsyra, men det har jag gjort till o från i 7 år sedan jag slutade med ppiller så jag misstänker att kroppen har en rätt bra reserv vid det här laget ;)

Ja precis. Vad svarar du i dagsläget om någon frågar? Hur gammal är du om ja får fråga? :)

Alltid bra med reserver ;) kroppen behöver det. Och ännu mer nu under försök att få barn såklart.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 16:51:49 följande:

jag säger typ att vi inte har nån brådska, vill hinna resa o leva lite innan... och att jag inte har så stor barnlängtan.. (euhm men eller hur!!!!) 

men har inte så många som frågar just nu vilket är skönt. jag är 34! själv då? 

Jag säger lika, att de inte är någon brådska.. Jag är 27 år :)
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 18:57:26 följande:

Har sen jag plussade varit livrädd för ännu ett missfall. Så pass att jag knappt vågat vara här inne eller ens tänka på att jag var gravid. Och ja. Idag har jag börjat få rosa flytningar så tog ett graviditetstest igen och strecket är mycket svagare än vad det borde vara. Vet vad detta betyder. Har ju varit genom det flera gånger innan. Hoppades bara verkligen att det skulle gå vägen denna gången men nej... Vet inte ens om det är nån idé att fortsätta försöka mer. Förstår inte vad som är fel.

Fy va hemskt. Min spontana tanke dock är att strecket borde inte bli svagare bara sådär helt plötsligt. Man plussar ju långt efter man fått ett missfall, så just den biten behöver inte betyda så mycket. Nyss kissat innan kissat på testet? Mitt på dagen kanske? Ja du vet.. Men jag förstår självklart din oro och rädsla. Du kanske kan ringa din vårdcentral och be att få göra ett ultraljud för att se hur de står till? Vilken vecka är du i? Stor kram till dig.
  • Mjbo
    Kumminsilver skrev 2018-08-30 20:05:09 följande:

Vet inte ens vilken vecka jag är i... Har inte vågat räkna ut det ens. Har känts som att om jag ens tänkte på graviditeten skulle det gå åt helvete... 4+2 tror jag när jag tänker efter nu.

Jag vet tyvärr redan vad det handlar om. Mina tidigare missfall har börjat precis så här också. Svagare/svaga test och rosa/bruna/orangea flytningar. Sen 1-1.5 vecka senare börjat blöda på riktigt.

Vet inte ens vad jag ska skriva mer än att jag hoppas så att du har fel denna gång :( stor kram iallafall <3
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-08-30 20:53:05 följande:

Hej,

Ja korta protokollet. Ultraljud på tisdag, räknar med äggplock på torsdag.

Hur många frysta har ni?

Spännande! :) hoppas allt går bra!

Vi har 3 frysta kvar. Hoppas på glad gubbe snart så ja får ringa och boka in tid till insättning. Ingen i morse heller... Men enligt mensappen ska de bli typ i helgen så ingen brådska egentligen..

Vart sitter "felet" hos er? Hur länge har ni försökt? :)
  • Mjbo
    Cnia skrev 2018-08-31 11:18:26 följande:

Dagens ultraljudsbesked, 28st äggblåsor av bra storlek, några mogna. Blir sista gonal och synarela ikväll, ovitrell imorgon och äggplock på måndag :) så spännande. De verkar inte så bekymrade över att det är så många, blodproverna verkar vara bra, har bara sagt att det finns risk att jag blir ännu mer trött och svullen i helgen och efter äggplock. De sa att blåsorna motsvarar 2tennisbollar i magen så inte konstigt att jag är svullen om magen.

super resultat ju! Nu hoppas vi äggplocket går bra på måndag och att många blir befruktade! :) Hoppas du slipper överstimulering så du kan sätta tillbaka en direkt sen. håller alla tummar <3
  • Mjbo
    Cnia skrev 2018-08-31 15:31:02 följande:

Tack så jättemycket :) väldigt nervös inför äggplocket, tror det kommer göra galet ont. Också orolig för att bli dålig efteråt. Hoppas, hoppas allt går vägen!

Förstår det, jag va oxå jätte nervös. Men snart är det över, och du är ännu ett steg närmare er bebis :)
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-08-31 20:12:13 följande:

Det är ju så med denna resan att man inte kan påverka alls, både frustrerande och skönt på något sätt. Rätt som det är stämmer allt, eller inget. Hoppas du får glada gubben i helgen!

De har inte hittat något fel. Totalt har vi försökt i 7 år, fast där emellan fick vi Hugo som blev 3 i augusti. Så i 2 år har vi försökt få ett syskon. Detta är näst sista försöket om vi inte får några till frysen. Förra gången var det så dålig kvalitet på alla ägg så inget blev något. Jag känner mig starkare denna gång så håller tummarna och tror på det nu!

Hur är er historia?

Oj, vår historia.. svårt att sammanfatta, men för att göra det riktigt kort...

Dotter på 7 år med annan karl. Träffade för 5 år sen min nuvarande man. Försökt i 4 år, första 1,5 själva, sen tog vi hjälp, utreddes, opererade bort äggledarna, fick reda på att ja aldrig någonsin kan bli gravid naturlig väg, påbörjade ivf, blev gravid på första försöket, missfall i v9... nytt försök med en fet, icke gravid. Tog sig inte.

Gick in i väggen psykiskt, tog otroligt hårt på mig allting både psykiskt och fysiskt. Gick upp i vikt, mådde dåligt och tappade mig själv helt och hållet. Sjukskriven och låg på soffan flera månader. Minns inget av den tiden...

Tog ca 10 månaders paus från ALLT, åkte utomlands, gifte oss, tog hand om oss och vårt förhållande.

Och nu är vi i startgroparna för ett nytt försök med nya tag. Har 3st kvar i frysen och väntar som sagt nu på ägglossning så ja får en tid för insättning av ett ägg :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-03 10:09:04 följande:

Fick du utslag på ÄL i helgen? Det börjar närma sig för min FET nu - i morogn kl 10! åh vad jag hoppas att de frysta småttingarna klarar upptining ....

Nej inget utslag i helgen. Va så besviken för ja hade ägglossning flytningar precis som jag brukar, och öm i magen, trodde de va kört denna månad att ja inte skulle få utslag alls, men IDAG fick ja glad gubbe. Wiho :) ska ringa kliniken när de öppnar kl 8. Borde bli insättning på söndag eftersom ja sätter in dag 5. Om de klarar upptining vill säga.

Idag är det dags för dig!! Hur känns det?! Så spännande, ja hoppas hoppas allt går som de ska och att du är en ruvare i eftermiddag! <3
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-04 09:00:30 följande:

Ska man ta ägglossning test efter äggplock? Hänger inte med.

Nej, jag gör en frysåterföring i otumulerad cykel, så för att jag ska få sätta in ett av mina embryon som vi har i frysen så behöver jag ha fått min ägglossning först, och idag fick jag den :) Har inga hormoner eller sprutor utan sätter in ett embryo som sagt i helt egen cykel.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018