AnHeAx skrev 2018-08-31 20:12:13 följande:
Det är ju så med denna resan att man inte kan påverka alls, både frustrerande och skönt på något sätt. Rätt som det är stämmer allt, eller inget. Hoppas du får glada gubben i helgen!
De har inte hittat något fel. Totalt har vi försökt i 7 år, fast där emellan fick vi Hugo som blev 3 i augusti. Så i 2 år har vi försökt få ett syskon. Detta är näst sista försöket om vi inte får några till frysen. Förra gången var det så dålig kvalitet på alla ägg så inget blev något. Jag känner mig starkare denna gång så håller tummarna och tror på det nu!
Hur är er historia?
Oj, vår historia.. svårt att sammanfatta, men för att göra det riktigt kort...
Dotter på 7 år med annan karl. Träffade för 5 år sen min nuvarande man. Försökt i 4 år, första 1,5 själva, sen tog vi hjälp, utreddes, opererade bort äggledarna, fick reda på att ja aldrig någonsin kan bli gravid naturlig väg, påbörjade ivf, blev gravid på första försöket, missfall i v9... nytt försök med en fet, icke gravid. Tog sig inte.
Gick in i väggen psykiskt, tog otroligt hårt på mig allting både psykiskt och fysiskt. Gick upp i vikt, mådde dåligt och tappade mig själv helt och hållet. Sjukskriven och låg på soffan flera månader. Minns inget av den tiden...
Tog ca 10 månaders paus från ALLT, åkte utomlands, gifte oss, tog hand om oss och vårt förhållande.
Och nu är vi i startgroparna för ett nytt försök med nya tag. Har 3st kvar i frysen och väntar som sagt nu på ägglossning så ja får en tid för insättning av ett ägg :)