• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Kokarororo skrev 2018-09-04 19:44:13 följande:

Ny oro som dyker upp....

Efter morgonens ultraljud och samtal med kliniken visade det sig att äggblåsorna inte har blivit fler och att det egentligen bara är en som vuxit till sig ordentligt. I och med det blir det inget äggplock på fredag utan nytt ultraljud då istället. 

Vi har ju fått höra att barnlösheten för oss beror på manlig faktor, men nu börjar man ju fundera ändå, om det är hos mig det kan sitta också... Det jobbigaste är ändå att leva några dagar i stöten. Att inte veta mer nu förrän efter nästa ultraljud osv...

Håller mig dig fullt ut, den känslan av att leva ett par dagar i taget. Till nästa samtal eller till nästa träff, eller till nästa ultraljud. Du satt ord på mina känslor..

Jag håller alla tummar för dig att det ser bättre ut på nästa ul <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-04 22:44:52 följande:

Ja, min man pratar ju bara med mig om detta - (jag pratar ju med er tjejer här inne på FL också - så känns inte så ensamt ) men jag tycker man blir starkare att gå igenom såna här svårigheter ihop. ja Sverige är fantastisk att de subventionerar IVFförsök så fler kan få barn som annars kanske inte haft en möjlighet! (så blir det ju i de flesta andra länder - en klassfråga)

Hade ni många kvar i frysen? minns inte vad du sagt tidigare.. 

Ja det känns lite lättare när man får reflektera med alla här inne, man är inte ensammast i världen ändå ;)

Vi har 3st kvar i frysen. Hoppas att de klarar upptining så man inte behöver "slösa" på flera stycken.. Alla är 5 dagars:)
  • Mjbo
    Liten elak och intelligent skrev 2018-09-05 14:03:19 följande:

Hej, jag mår bättre idag. Öm och trött men kan kissa normalt och så.  Nej, de tog inget prov och sade inget om några kunde ha lossat? Jag vet inte.

De ringde idag och berättade att sju av tio blivit befruktade. 

Men det är ju ett super resultat! Jätte bra med 7st befruktade ju! :)
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-05 12:17:17 följande:

Nej jag har blöta flytningar som vatten. Är det normalt?

Jag hade oxå jätte mycket flytningar under den stimulerade perioden. Va orolig att ja fått min äl i förtid, men så blev de inte.
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-05 16:00:39 följande:

Hur många dagar innan ägglossning var det?

Minns inte exakt, va 1,5 år sen jag gjorde det. Men ca 3-4 dagar innan iallafall tror ja.
  • Mjbo
    Hoppomliv skrev 2018-09-05 17:31:52 följande:

Instämmer helt, och när msn kommer på sig själv med att inte vilja planera någonting framåt eftersom allt är avhängande på behandlingar...

Precis! Just nu lever jag tills på måndag när det är planerad insättning om de överlever upptining! Hur länge lever du just nu?
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 17:30:51 följande:

Hej allihop.

Vårt andra Ivf försök nu. Återföringen gjordes i måndags, en till frysen fick vi veta idag. Vi hoppas så starkt på att det denna gång blir.

Blir så skrämd av de här jävla mens känslan som börjar slå till. Brukar få lite molande värk innan mens på några dagar samt ömma bröst. Man vet ju inte vad som är vad längre. Men drömmer bara!!! Hoppas på ett plus för er alla!!!

Spännande att ruva! Hur många dagar är den du satt in? :) när är testdag?

Själv får jag in en 5dagars på måndag om den klarar upptining. Sen åker jag bort på en weekend tors-söndag så då får man iallafall lite annat att göra och tänka på ett par dagar, de ska bli skönt :)

När planerar du att testa? Stort lycka till!!
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 20:01:52 följande:

En tre dagars fick jag in! Den i frysen vart en 6 dagars. Jag planerar att göra testet dag 10 som är någongång mitten på nästa vecka. Kliniken vill att jag testar den 18e september.

Känns som en evighet kvar.

Hoppas den klarar upptining. Hur många har du i frysen? Skönt att komma iväg, man behöver vara sysselsatt :) men kul! Håller tummarna för er!

Okej, ja de är konstigt med deras testdag egentligen, oftast har man ju beräknad mensdag långt innan testdagen är, så nog kan man få resultat innan dess hur de ligger till ;)

Då håller jag tummarna för dig nästa vecka!!

Vi har 3st i frysen, alla är 5 dagars. Så ja hoppas att dom bara behöver tina 1st på måndag så man har 2 kvar för säkerhets skull :)
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 20:48:01 följande:

Jag håller med. Min mens är ju beräknad i mitten på nästa vecka. Jag ställde frågan till läkaren. Hon sa att man inte skulle utgå från sin vanliga cykel då man fått i sig så mycket hormoner. Aa högst oklart.

Tack snälla! Hoppas den första överlever så har ni några syskonförsök/ eller fler försök i frysen.

Vilken resa man går igenom. Spännande!

Ja okej , just det, de kanske är så när man gör stimulerat.. men jag som gör i egen ägglossning i ostimulerad cykel påverkas ju inte så min mens borde komma när den ska :)

Visst är det en resa utan dess like. Hur länge har ni försökt?
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-06 21:25:39 följande:

Jo, men så borde det vara! Vi har försökt i två år men påbörjade utredningen i januari 18. Första ivf försöket var i juni och nu vårt andra :) och ni, hur många försök och hur lång tid?

Har gjort en insättning i färsk försök. Blev gravid, dock MA i v 9.. Sen andra insättning blev ej gravid.

Sen uppehåll ca 1 år pga psykiska skäl.

Nu är vi inne på insättning nr 3 (dock första "försöket")..

Började försöka år 2015... men vart i ivf svängen sen början på 2017.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018