IVF sommar/höst 2018
Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!
Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!
På vilken ruvdag fick ni plus på graviditetstestet, närkan man göra tidigast?
Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
En vecka efter transfer och negativt tjuvtest. Blastisarna verkar inte vilja vara kvar...fick alltså tillbaka 2 stycken för exakt en vecka sedan, en tidig blastis och en expanderad. Många testar positivt såhär tidigt och jag kunde inte hålla mig. ????
Mm, blöder inte längre. Vi har fått en tid för ultraljud den 8 januari. Det känns långt bort.
Ja, det var verkligen stressande! Jag var ett vrak, rent ut sagt. Jag har fått ta hcg via kliniken, på grund av blödningen. Ska ta ett nytt test imorgon. De tyckte egentligen inte att det behövdes då det såg bra ut i måndags, men jag tyckte det var lika bra efter all oro.
Ja, det känns skönt. De är väldigt måna om att det ska bli så bra som möjligt för oss. Testet såg bra ut, hcg:t hade tredubblats sedan i måndags, så det finns enligt barnmorskan inte någon anledning till oro.
Tack för kramen...man kan bara ana nåt svagt. 14 dagar efter plock och 9 dagar efter isättning av en blastis borde man se mer om det hade varit positivt.
Såhär ser gravtest ut idag, 11,5 dagar efter ovitrelle. Kan såklart bara vara ett spökstreck lr lite rester från sprutan. Inget testa tidigt och endast 9 dagar sedan ÄL. Hoppas se ett rosa streck på julafton :).
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.