IVF sommar/höst 2018
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Känner mig lite som ett barn dagen innan julafton samtidigt som det känns som om jag är på väg till slaktbänken. :) Imorgon är det äggplock och jag är helt peppad! (Och lite nervös).
Hej på er!
Tänkte uppdatera om vad som händer på mig front. Hade testdag förra måndagen och vi testade positivt söndag kväll, och redan då hade jag börjat blöda. Ringde sjukhuset på måndag och de sa att ivf-försöket troligtvis inte lyckades och det var därför jag blödde. Blev tillsagd att ta ett nytt gravtest en vecka senare så gjorde det idag och det visar fortfarande positivt. Fick tid för UL om två veckor för att se om det fins något får inne... Så nu är det denna väntan igen... Jag tror ju fortfarande att det ät omöjlig att det finns någon tillstymmelse till liv där inne.
Någon som har varit med om liknande?
Fick tid för ul idag där de bekräftade att det inte fanns något där inne så vi behöver inte oroa oss längre iallfall...
Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.
Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.
De skulle bara ringa om det inte blev insättning på fredagen. Men samtidigt trodde nog jag att de skulle bli insättning på måndagen med tanke på antal ägg, så nu tror jag att det inte blev så många befruktade. Men antar att vi får veta i morgon..
Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.
Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.
Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?
Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.
Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.
Grattis! Ruvardag 7 med en blasto kan man testa så tidigt alltså!!? Wow
Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.
Hej igen..var ett tag sedan jag skrev här. Har bara velat stänga av allt som jag med IVF att göra ett tag. Men nu är jag förhoppningsvis snart ruvare igen. Och då är bergodalbanan igång igen. Testade idag positivt på ägglossningstest och ska nu vänta 6 dagar på återföring av en fryst blastocyst. Är alltid lika nervigt inför en frysåterföring. Tänk om det inte klarar upptiningen! Gah.
Och ruvartiden är så fruktansvärd! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det denna gången. Blir fjärde försöket för oss. Första gången blev det en kemisk graviditet och de två andra gångerna negativt med blödning innan testdag och blödning flera dagar efter testdag. Någon som kommer ligga i samma fas som jag?