• Wishful

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2019-01-08 12:43:19 följande:

Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.

Vad härligt! Grattis! Visst känns det plötsligt lite mer verkligt när man sett att det är något där och sett det lilla hjärtat picka?

Jag gjorde KUB ultraljud igår och det var helt fantastiskt att få se den lulla igen. Det har hänt så enormt mycket på det här fyra veckorna sedan jag hade mitt tidiga ultraljud.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-09 19:06:45 följande:

Tack så mycket! Kan inte riktigt fatta (ändå) att den där lilla faktiskt lever i min mage! Liite, mer verkligt, men ändå overkligt.

Vad spännande! Hur långtid tar det innan man får svar på KUB och vilken vecka gör man det i? Det tidiga ultraljudet, var det på kliniken?

Nej jag förstår dig. Kändes lite mer verkligt men ändå overkligt för mig med. Kom inga tårar från mig vid det tidiga ultraljudet. Jag kunde liksom inte riktigt tro på det trots att jag såg det lilla pyret där på skärmen.

Blodprovet kan man ta när man passerat vecka 9. Jag fick ett datum från barnmorskan när jag tidigast kunde ta blodprovet. Sedan har jag för mig att hon sa att det tog en vecka att analysera blodprovet. Är blodprovet färdiganalyserat när du sedan gör ultraljudet får du svaret då på en gång. Ja det tidiga ultraljudet ( 8+5) var på kliniken.

När har du tid för inskrivning på MVC?
  • Wishful

[quote=79350642][quote-nick]nypan78 skrev 2019-01-10 14:08:10 följande:[/quote-nick]Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens. 

Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?[/p

Beror nog på vad det är som inte fungerar och hur man svarat på tidigare behandlingar vilket protokoll de väljer. Jag har bara kört korta och det har aldrig varit tal om annat.

• Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-09 22:58:39 följande:

Ah, tack för svar! Jag ska dit första gången 25 januari, då borde jag vara i vecka 11.

Då borde du kunna göra KUB ganska på en gång ifall du vill göra det. Hoppas du får en bra barnmorska. Jag har nästa besök hos min barnmorska 22 februari och rutinultraljud den 20 februari. Känns som en evighet till dess.
  • Wishful
    nypan78 skrev 2019-01-11 09:46:37 följande:

Så kul att läsa om många som plussat i den här tråden, verkligen. Hur många försök behövde ni som plussat? Vore ju kul att se en sammanställning...

Och vilka aktiva är kvar här?

Vi är igång med IVF igen i februari (ÄP planerat till vecka 10/11 om allt går enligt plan) om inget under sker av sig själv denna månad på egen hand. Ska ju ha hänt förut..!?!

Nästa behandling får jag förmodligen en blandning av mediciner Menopur/ Gonal F, någon som testat detta? Jag har endast haft Menopur hittills. Tror man vill locka fram lite fler mogna ägg genom detta. Är 40 år precis och man fick ut 14 stycken sist men bara 7 var mogna...receptet och erbjudandet om 3pack kommer på måndag med posten.

Ni som är IVFare eller har varit, köpte ni 3pack eller enskilda behandlingar?

Jag har gjort två äggplock. Fyra återföringar. Blev gravid nu på den fjärde återföringen.

Har gjort landstingsfinanserad behandling.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-11 17:27:12 följande:

Ja, det tänkte vi göra. Gjorde ni KUB? Hoppas också på det! Bad om att få en med erfarenhet av ivf och då visade det sig att de har en som arbetat flera år på ivf-klinik. Så henne ska vi få träffa. Förstår verkligen att det känns som en evighet! Görs rutinultraljudet av annan person än barnmorskan?

Vi gjorde också KUB. Det låter bra med en med erfarenhet av IVF. Jag är nöjd med den barnmorska jag går hos. Har iofs bara träffat henne en gång än så länge men hon verkar bra. Ultraljudet görs av en ultraljudsbarnmorska. Jag gör ultraljuden hos en annan barnmorska och på en annan mottagning men de delar lokaler med MVC så det är på samma ställe.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-11 17:27:12 följande:

Ja, det tänkte vi göra. Gjorde ni KUB? Hoppas också på det! Bad om att få en med erfarenhet av ivf och då visade det sig att de har en som arbetat flera år på ivf-klinik. Så henne ska vi få träffa. Förstår verkligen att det känns som en evighet! Görs rutinultraljudet av annan person än barnmorskan?

Kan nämna att jag fick välja vart jag ville att hon skulle skicka remiss för ultraljud och att jag valde att göra ultraljuden hos ultraljudsmottagningen som delar lokal med MVC.
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2019-01-12 18:24:09 följande:

Gissar att KUB-testet visade låg sannolikhet? Har funderat lite fram och tillbaka om att kanske göra NIPT istället, även om vi kanske får bekosta det själva.

Jag har alltid tänkt att vi skulle göra NIPT. Är ju inte så fasligt dyrt. Landade ändå i att göra KUB först. Hade det visat förhöjd risk skulle vi ha erbjudits att gå vidare och göra NIPT. Funderade lite på att göra NIPT ändå trots bra resultat på KUB men med en sannolikhet på 1/20000 landade vi ändå i att nöja oss så här och försöka slappna av och bara njuta av graviditeten och att allt ser bra ut så här långt.
  • Wishful
    Elcca skrev 2019-01-19 17:53:58 följande:

Testade med digitalt idag, då mensen inte dykt upp. Stod gravid 1-2 veckor! Så ofattbart att detta händer mig! Kan inte alls ta in det känner jag.

Grattis!
  • Wishful
    Elcca skrev 2019-01-18 11:34:15 följande:

Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.

Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.

Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!

Vi gjorde också två behandlingar, fyra återföringar. Plussade nu på 4:e återföringen. Är i vecka 14 nu.

Plussade på 3:e återföringen, blev starkare några dagar men försvann sedan helt efter ytterligare någon dag så minus på testdag.
  • Wishful
    Wonderfluff skrev 2019-01-19 10:14:47 följande:

Hej allihop! Är det fler än jag som blir väldigt trötta under lutinusperioden?

Liten uppföljning: eftersom jag ägglossar lite för tidigt överväger vi att köra stimulering, ovitrelle, lutinus fast inget äggutplock framledes. Som det är nu så gör ivf att jag går miste om dyrbara ägg istället för tvärtom.

Jag blev väldigt trött under lutinusperioden. Tröttheten blev ännu värre sedan jag hade plussat och har inte släppt helt ännu (v. 14).
  • Wishful
    Elcca skrev 2019-01-20 20:07:05 följande:

Grattis!! :)

Jag mår så dåligt just nu. Inte fysiskt utan psykiskt! Är livrädd att detta ska tas ifrån mig och vill helst inte ens tänka på det. Är rädd att jag börjar drömma mig bort och sen får jag missfall och allt man dröm om bara tas ifrån en! Trodde jag skulle vara överlycklig den dagen jag plussade med det är såååå blandande känslor och jag tror inte jag kan ta in det ännu. Och framför allt, koppla bort rädslorna.

Tack!

Jag känner igen känslan. Har också oroat mig massor (och gör det än även om det har blivit lite bättre). Har nästan oroat mig mer än vad jag glatt mig åt graviditeten så här långt. Det har börjat ändras liten nu efter kub ultraljudet och när jag kommit in i andra trimestern.

Först oroade jag mig för att plusset inte skulle hålla i sig. Tog hur många test som helst för att försäkra mig om att det fortfarande var positivt. Sedan oroade jag mig för det tidigare UL. Tänk om det inte skulle vara något där? Eller om det var något där men inget hjärtslag? När jag sett hjärtslaget tänkte jag att jag skulle känna mig lite lugnare men inte det. Inför KUB ultraljudet blev jag jätteorolig igen. Tänk om hjärtat stannat? Tänkt om inte allt ser bra ut. Efter det ultraljudet har jag känt mig lite tryggare och lugnare men oroar mig fortfarande.

Dumt att oroa sig så mycket egentligen. Du kommer sannolikt att bli lika ledsen om något går fel oavsett om du oroat dig eller inte och tidigt i graviditeten är det ändå inget att göra om något skulle gå fel så egentligen borde man försöka slappna av och glädjas men det är lättare sagt än gjort.
  • Wishful
    tossaliten skrev 2019-01-21 04:14:23 följande:

Gick ur tråden efter första ivf i november då det inte blev nåt.

Fick mens i december men så nära deras stängning över jul så vi fick avvakta till januarimensen.

Grejen var att den aldrig kom utan ist ett plus på stickan!!! Är i chock men ändå nåt positivt att det kanske går ändå. Fortfarande tidigt men hoppas så!!

Grattis!! Vad roligt.
  • Wishful
    LimeLime skrev 2019-01-24 09:29:13 följande:

Någon som gjort stimulerad fet och som kan berätta hur det funkar? Hur ni mådde på hormonerna osv?

Jag har gjort det. Började med Progynon (östrogen) 2 mensdagen. 2 Progynon på morgonen och 2 på kvällen. Ultraljud ca 2 veckor senare. Började med lutinus (progesteron) 2 st 3 gånger om dagen två dagar efter UL. Gjorde återföring 2 dagar efter att jag hade börjat med Progynon.

Jag mådde rätt bra. Lite trött och lite huvudvärk men ingen fara. Fick fortsätta med Progynon och lutinus fram till och med det tidigare ultraljudet v. 8+6. Fick alltså lott plus när vi gjorde stimulerad FET.
  • Wishful
    Etta skrev 2019-01-24 12:43:33 följande:

Jag tog ett testa tidigt-test igår på RD 8 som var positivt! :) Vågar inte glädjas fullt ut pga tidigare tidiga mf dock.

Håller tummarna! Grattis
  • Wishful
    LimeLime skrev 2019-01-28 22:04:10 följande:

Tack för svar! Blir troligtvis stimulerad fet för mig nästa gång.

Önskar dig lycka till! Vet du ungefär när stenmur dags att köra igång?
  • Wishful
    LimeLime skrev 2019-01-29 21:43:46 följande:

[quote=79402626][quote-nick]Wishful skrev 2019-01-29 10:14:05 följande:[/quote-nick]Önskar dig lycka till! Vet du ungefär när stenmur dags att köra igång?[/quot

Tyvärr inte. Håller fortfarande på o försöker få ut mitt missfall. Har gått över 8 veckor nu men verkar finnas rester kvar så är väldigt less..

Oj ser nu att det blev en väldigt konstig autocorrect i mitt förra inlägg där.

Men usch vad jobbigt att det har tagit sådan tid. Kan det inte göra något för att snabba på det?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018