• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

My102 skrev 2018-11-18 20:22:57 följande:

En liten fråga. Jag gjorde första IVFet med ET i juni som misslyckades, min mens efterföljande månader innehåll väldigt lite blod, knappt så det kom ut nån slemhinna som det annars gör med råge! Så när vi skulle göra fet i ostimulerad cykel i september så hade jag på känn att slemhinnan skulle vara för tunn. Vilket den mycket riktigt var, endast 7 mm på dag 22. Min mens kom även på dag 45 vilket är 15 dagar sen för min del.

Vid nästa mens efter det så körde vi med letrozol och slemhinnan vid insättning var 9,5 mm vilket var godkänt. Det misslyckades också. Så när mensen kom i söndags så förväntade jag mig en vanlig mens med mycket slemhinna och blod osv. Men ack så fel jag hade. Jag blödde färskt blod kanske 2-3 ggr på toalett besök, endast brun mens på trosskyddet, och väldigt lite, knappt så jag behövde binda! Jag blödde i knappt 4 dagar och dom sista dagarna var det endast som bruna flytningar.

Hur har det sett ut för er? Jag är rädd att jag har en massa gammal slemhinna i livmodern som ligger och spökar och stjälper ett embryo att fasta. Jag ska ta upp detta med läkaren på torsdag.

Väldigt intressant! Jag har haft samma problem med att jag har haft extremt lite mens där jag klarat mig med ett tunt trosskydd. Har nästan glömt bort när detta började, men börjar misstänka att det var efter första ivf i januari. Tog upp det med läkaren nu inför vårt fjärde försök (mest med tanke på att det är svårt att veta vilken dag som ska räknas som den första när mensen beter sig så) och då sa hon bara att kroppen och mensen kan påverkas på olika sätt men att det inte är något typiskt för ivf. Har aldrig hört om hur slemhinnans tjocklek spelar roll, vill gärna veta vad din läkare säger!
  • Hoppomliv
    nypan78 skrev 2018-11-21 12:25:08 följande:

Authentic hoppas ni lyckas nu.

Själv är jag lite förvirrat. Har sprayat i 11 dagar och fick min blödning igår precis som vanligt. Skulle ringa kliniken då och de säger att då ska jag börja med sprutor ikväll! Redan? Trodde man skulle spraya i dryga 2 v oavsett mensen eller den där blödningen man får. Min kropp är ju som en klocka och började blöda precis samma dag som mensen ....

Samma instruktioner för er?? När jag gjorde min första ivf för 10 år sedan sprayade jag längre då jag hade typ ingen cykel alls då..

Jag har hunnit spraya 14-16 dagar innan jag fick mensen de gånger jag har kört långa protokollet men sen har jag ju fortsatt spraya även så jag började med sprutorna, fast två gånger om dagen istället för 3 gånger.
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-21 12:04:51 följande:

Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.

Sjätte gången gillt hoppas vi :)

Så spännande, håller tummarna för er! Usch ja, det har vi varit med om två gånger, fruktansvärt när inget finns kvar dag 2, hoppas att befruktningen ger bra resultat och att det delar sig!
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-21 20:57:45 följande:

Tack :)

Jag har alltid börjat med sprutorna när mensen är över men efter att ha läst detta forum ett tag så har jag lärt mig att det är väldigt olika hur behandlingarna går till.Oj två gånger till och med, usch. Alltså det är så krossande när det sker. När det hände oss så gick vi från 17 till 0 på vårt sista landstingsfinansierade, så de var tufft. Men vi fick ett helt nytt försök gratis. Känns som om man inte vill ha för många ägg heller för att kvalitén blir sämre.Tack! Håller verkligen tummar och tår här hemma, så spänd på utvecklingen och vill bara snabbspola nu när den jobbiga perioden av väntan på olika resultat börjar.

Vi får 2 tillbaka om det finns embryon för det nu när vi gjort så många återföringar. Vi får alltid högsta poäng på våra embryon så därför fick vi de inte vid de landstingsfinansierade men nu går det bra. Vi fick 2 sist också. Av alla 6 återföringar vi gjort så har jag endast fått minus på stickan en gång så det är att behålla de som verkar va de svåra. Blir kemisk graviditet direkt efter eller på testdagen. Nu jäklar ska jag testa Albyl minor tabletter.

En vecka kommer gå fort ska du se :) kanske blir lagom att testa vid julafton för dig sen då, tänk vilken julklapp de kan bli.

Usch ja, vi gick från 23 till 0. Men denna gång är jag på ruvardag 6 än så länge och hoppas verkligen på att det blir vår tur nu! Lycka till!
  • Hoppomliv
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:09:10 följande:

Är det mer vanligt mes blasto än 2dagars numera?

Tror det beror på rätt mycket, har för mig att man bara väntar till blastocyst om man har fler än 5 ägg dag 2, men kanske olika från klinik till klinik.
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-21 20:57:45 följande:

Tack :)

Jag har alltid börjat med sprutorna när mensen är över men efter att ha läst detta forum ett tag så har jag lärt mig att det är väldigt olika hur behandlingarna går till.Oj två gånger till och med, usch. Alltså det är så krossande när det sker. När det hände oss så gick vi från 17 till 0 på vårt sista landstingsfinansierade, så de var tufft. Men vi fick ett helt nytt försök gratis. Känns som om man inte vill ha för många ägg heller för att kvalitén blir sämre.Tack! Håller verkligen tummar och tår här hemma, så spänd på utvecklingen och vill bara snabbspola nu när den jobbiga perioden av väntan på olika resultat börjar.

Vi får 2 tillbaka om det finns embryon för det nu när vi gjort så många återföringar. Vi får alltid högsta poäng på våra embryon så därför fick vi de inte vid de landstingsfinansierade men nu går det bra. Vi fick 2 sist också. Av alla 6 återföringar vi gjort så har jag endast fått minus på stickan en gång så det är att behålla de som verkar va de svåra. Blir kemisk graviditet direkt efter eller på testdagen. Nu jäklar ska jag testa Albyl minor tabletter.

En vecka kommer gå fort ska du se :) kanske blir lagom att testa vid julafton för dig sen då, tänk vilken julklapp de kan bli.

Usch ja, vi gick från 23 till 0. Men denna gång är jag på ruvardag 6 än så länge och hoppas verkligen på att det blir vår tur nu! Lycka till!
    nypan78 skrev 2018-11-22 14:08:04 följande:

Nej ingen sprayning under menopurbehandlingen numera. Kanske för jag har så låg amh och redan är 39. Det är Linnékliniken som jobbar så numera. Skönt att slippa synarelas huvudvärk och allmän dåsighet jag känt av de senaste dagarna. Sprutstart imorgon kväll iaf. 

Hur många dagar sprutade ni? I snitt? Kan ju se olika ut. Startar med 375IE...

Jag har sprutat 9, 10, 7 och 9 dagar på våra fyra försök. Men 7 dagar - då var jag tvungen att coasta.
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-11-22 15:24:52 följande:

Vi kör nästa i januari. Mensen är beräknad runt 13de, men jag ska höra av mig till dom efter nästa vecka då dom bad mig ringa innan nästa mens. Antagligen för att kolla om det skulle hinnas med en innan jul men det känns helt otroligt :/ den mensen ska komma 17de december så ivf:en skulle bli mitt i julveckan och då har de ju stängt. Men men. Ska ringa iallafall eftersom de bad mig.

Jag mår rätt kasst. Livet står still och jag har isolerat mig från alla vänner. Träffar bara kollegor när jag jobbar, vilket just nu är typ 2 dagar i veckan. Har tappat bort mig helt och orkar inte ta tag i något. Bara väntar på att få börja nästa behandling. Är så jävla ledsen för att det blev såhär. Det har gått två år nu och vi är inte något närmare vårt mål :(

Så ledsen jag blir av att läsa hur du mår! Usch, tycker att det är allas vår tur nu, orättvist att det ska vara så svårt för oss. Känner igen det där med isolering, har aldrig riktigt kommit dit själv men tänkt tanken många gånger att jag inte vill eller orkar träffa någon. Sen har jag tvingat iväg mig för att inte stänga in mig helt. Känns som att detta blir allt som livet kretsar kring, man sätter hela sitt liv till dessa försök, tränger undan resten av livet och sätter allt hopp till ett försök som kanske slutar i katastrof och en ännu djupare sorg. Vill på något sätt tänka att vi ändå kommer närmare våra mål! Det verkar som att det ibland krävs en del behandlingar för att man ska lära känna kroppen, hur den svarar på behandlingarna och så... och om man bara vetat att det funkar till sist så är det trots allt värt allt! Hoppas bara att det inte tar så mycket längre tid, utan att nästa försök lyckas!! Stor kram till dig
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-11-23 23:36:43 följande:

Tack fina du <3 även om man såklart inte önskar någon denna smärta så underlättar det att man inte är ensam. Mina 4 närmaste vänner är antingen gravida eller har nyligen fått barn, så jag känner verkligen inte att jag orkar umgås med dem längre. Det funkar inte. Ingen av dem hade ens träffat sina partners när jag och min man började försöka så det känns så jäkla orättvist. Klarar inte av att dölja bitterheten trots att jag VET att det inte är deras fel och att deras förmåga att bli gravida inte påverkar min förmåga. Men jag fixar det inte längre. Precis som du skriver - hade man bara vetat att det NÅGONSIN kommer gå så hade det varit lättare. Hade absolut kunnat leva utan barn i två år till och njutit av tiden med min man om jag bara visste. :( Tack för din uppmuntran - är extra ledsen nu när mensen kom och vi officiellt misslyckats 22 gånger..

Vet precis hur du menar, alla våra vänner har också barn och både min syster och min sambos bror fick barn för några veckor sedan. Såklart är man jätteglad för alla men varje gång någon berättar att de är gravida måste man ursäkta sig och gå iväg oxh gråta en skvätt. Flera vänner som blev gravida precis när vi börjat försöka ska ha sitt andra barn nu inom ett par månader. Det känns så sjukt tungt. Någon gång måste det väl gå?! Var gör ni era försök?
  • Hoppomliv

Ni som ruvat, brukar ni få er mens efter ni slutat med Lutinus eller när ni fortfarande tar Lutinus?

• Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-24 17:03:58 följande:

Jag gjorde äggplock i onsdags och tänkte på det att jag fortfarande blöder lite, kan inte minnas att jag gjorde det såhär länge efter alla de andra 5 plocken. Är det konstigt? 

Vi har återföring på måndag om nu ngt har överlevt över helgen men i fredags fanns det iaf 7 stycken som än så länge delat sig helt som de skulle.

Låter fantastiskt att ha 7 som delat sig bra dag 2! Det låter lite länge att fortfarande blöda, men kan säkert vara olika. Denna gång (mitt fjärde plock) blödde jag ingenting, vilket jag tyckte var konstigt.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018