• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

LLW skrev 2018-09-30 13:31:08 följande:

Jag har varit livrädd för plocket. Får precis som du jätteont vid spolning och även vid mindre grejer som ett vanligt vul. Så jag frågade min klinik om man kunde vara sövd under plocket och dom sa ja så nu är det bokat. Känns så jäkla mycket bättre! Men självklart orolig för hur många dom ska få ut. Sån jäkla mardröm om man går igenom allt detta och sen inte får ett enda ägg :(

Mitt första äggplock var fruktansvärt men de två andra fick jag en extra bedövning och de fyllde på ganska många doser; kommer inte ihåg någonting från de två plocken, var helt borta - jätteskönt!
  • Hoppomliv
    Vildismamma skrev 2018-10-01 20:09:38 följande:

Får man fråga erfarenheter om dessa lutinus tabletterna?? Jag har ont i magen sen jag började med dom igår... kommer det att vara såhär hela tiden eller vänjer sig kroppen efter ett tag?

Första gången tog jag dem i fyra dagar, inga problem! Tredje gången tog jag dem i 14 dagar - hade sjuka magkramper dag 3 men annars lugnt!
  • Hoppomliv
    BinniBoo skrev 2018-10-03 21:49:35 följande:

Hej

Hoppar in här i all hast.

För att försöka göra en lång historia kort:

Har en son från tidigare förhållande på 10,5 år

Har en son på 3,5 år med nuvarande som blev till genom ivf. Anledningen till ivf beror på en kopparspiral jag satte in efter första sonen som gav mina äggledare inflammationer som läkarna kunde upptäckt i tid och behandlat men istället tog dom bara ut spiralen utan att ta reda på varför jag hade ont. Och det dröjde ytterligare 2 månader innan jag togs på allvar för en undersökning och då var det försent. De sa att jag hade 10 cm cysta som var elakartad, alltså cancer och skulle akutopereras och vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, ledare och stockar. Jag var då 20 år gammal. Men vid operation fanns ingen cysta. Utan cysta var i själva verket inflammationen av mina äggledare. Så dessa var tvungna att tas bort. Därav kan jag inte få barn på naturlig väg. Så vi behöver en mötesplats som en läkare en gång sa ????

Första IVF försöket tog sig alltså och fick även 2 ägg till frysen. Vi försökte stoppa in ett i november förra året men det blev tyvärr missfall vilket knäckte mig rejält. Men nu är det dags att försöka igen med sista ägget. Närmare bestämt idag sattes det in.

Då håller vi tummarna nu!
  • Hoppomliv
    Ellencassandra skrev 2018-10-04 11:19:21 följande:

Hoppas denna ivf går bättre! Har du kört samma medicinering eller testat lite olika? Jag svarade dåligt på bara gonal f så körde en kombination av gonal å menopur å det blev mycket bättre. Tog även Q10 å D vitamin (höga doser) å mitt sista äggplock fick jag två till frysen å är gravid på en 2dagars. Vet inte om det var det som gjorde susen men man vet ju aldrig. Lycka till!!

Har precis beställt hem Q10, hur mycket Q10 tog du? Provar även Zink och Selen nu så får vi väl se om det ger något!
  • Hoppomliv
    Ellencassandra skrev 2018-10-04 17:42:53 följande:

500mg per dag. Så är rätt dyrt för blir 5 tabletter om dagen. Hög dos av d vitamin ska också vara bra!

Lycka till!!

Oj, är inte det 5 gånger mer än rekommenderat dagligt intag? :) det verkar ju ha gjort nytta iaf! Men det är inte farligt att ta så mycket? Tänkte satsa på 100mg men då får jag se vad jag vågar mig på! Borde kanske köpa D-vitamin också men känns snart som det är hur många tabletter som helst! Hoppas att inte kroppen får en chock :)
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-10-04 20:43:55 följande:

Ingen aning faktiskt, haha! Men tydligen såg dom något där som gjorde att dom ville ändra, trots att hon efter UL sa att vi nog inte behövde göra det.

Nej ingenting nu! Men humöret är åt helvete och jag känner mig matt i kroppen sen igår. Dags för sprutan igen strax. Usch :(

• Hoppomliv
    Hoppomliv skrev 2018-10-04 21:03:41 följande:
    Blodprovet brukar viss östrogennivån, jag har haft högt östrogenvärde och har då antingen fått avstanna behandlingen eller fått göra tidigare äggplock, vilket man helst inte vill eftersom det kan vara risk att äggen inte hinner mogna...
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-10-05 08:25:37 följande:

Aha! Tack, då såg dom väl antagligen att jag inte hade tillräckligt högt så jag fick öka dosen :) så mycket att hålla reda på i denna karusell!

Vart är du i processen nu?

Ja det är en hel vetenskap! Vi har misslyckats med våra tre landstingsförsök och är mitt uppe i läkarkonsultationer med olika kliniker för att komma fram till vilken privatklinik vi ska välja för kommande försök! Därför står det still lite för oss nu men samtidigt har vi sagt att det får ta den tiden så att det känns helt rätt med den kliniken vi väljer sen! Men längtar tills det blir vår tur igen!

Spännande med plock nästa vecka för er, är det första försöket?
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-10-05 16:06:58 följande:

Jag förstår! Har ni fått någon förklaring till varför ni inte blir gravida?

Det är första försöket :) nervös och ivrig och livrädd för att vi inte ska få ut några ägg alls. Så blandade känslor! Hur har dina plock varit?

Har manlig faktor, men egentligen ska det väl inte alls vara omöjligt att bli gravida naturligt för oss, fast det är det ju uppenbarligen! Tyvärr verkar äggen vara lite problematiska då de inte klarar delningen efter befruktning. Mitt första plock var hemskt, de andra två plocken har jag fått extra stark bedövning med en annan bedövning och minns inget från de plocken, väldigt skönt - har vaknat upp när de varit färdiga :)
  • Hoppomliv
    Florence123 skrev 2018-10-05 16:23:31 följande:

Om ni bor i stockholm och inte varit i kontakt med Livio Gärdet (och Camilla Stenfelt) är det ett varmt tips!

Tack, bor i Malmö-krokarna. Har varit i kontakt med Livio i Malmö och är nöjda med besöket där men ska ha möte med Carl von Linné i Uppsala med!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018