• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-09-05 20:16:47 följande:

Precis! Just nu lever jag tills på måndag när det är planerad insättning om de överlever upptining! Hur länge lever du just nu?

Då håller jag tummarna för dig! Just nu lever jag till vårt sammanfattningsmöte imorgon efter tredje misslyckade försöket, men efter det känner vi oss helt utelämnade bland val av ny klinik och därför känns det som ett långt andningsuppehåll...
  • Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-09-05 19:41:04 följande:

På Sahlgrenska har det för mig varit på kvällen samma dag som äggplocket, men fråga dem så vet du säkert!

Jag har börjat på Lutinus morgonen efter äggplock under våra försök
  • Hoppomliv
    meshelg skrev 2018-09-08 13:15:31 följande:

Tack för svar, Har jag uppfattat det rätt om det är så det ska fungera? 

Mensperiod oktober dag 2-5 ska jag göra en AMH -blodprov och ett ultraljud för att läkaren ska se hur mina ägg mår.

Nästa mensperiod i november dag 2-3 ska jag börja få behandling för att 14 dagar senare ta ut äggen? och lämna spermier. sen är det vänta ca 5 dagar medan de jobbar med uttaget för att sedan sätta in i livmoder...???

har jag förstått det rätt?

Jag kommer göra detta utomlands så det och vill vara så lite tid utomlands som möjligt... därav mina frågor...Jag behöver verkligen detalj kunskaper..

Du kör kort protokoll eller? Annars är det först nässpray på dag 17 och sprutstart nästa mens. Återförandet efter äggplock kan bli på dag 2, 3 eller 5.
  • Hoppomliv
    Kokarororo skrev 2018-09-08 17:31:44 följande:

Generell fråga... Hur länge har ni behövt stimuleras innan äggplock? Själv inne på dag 13 med gonal-f och orgalutran. 

Jag har stimulerats 9 dagar de två första försöken men fick avbryta efter 6 dagar sista gången och köra coasting några dagar. Är väldigt lättstimulerad och nära överstimulering varje gång...
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-09-08 19:03:35 följande:

Tror det varierar lite på vilken dag man påbörjar nedreglering. Gissningsvis handlar det bland annat om hur lång cykel man har. Jag har alltid påbörjar nedreglering på dag 21.

Jaha, ja så kan det säkert vara!
  • Hoppomliv
    meshelg skrev 2018-09-09 10:45:14 följande:

Tack allihop för svaren ni ger mig, jag som är både ny i tråden och okunnig. Jag försöker läsa era erfarenheter. Gör ni alla era behandlingar i Sverige? 

Jag har inte gjort IVF tidigare och har barn men vill ha fler och försökt men inte fått, tror det är åldern fast jag är bara 40. Efter hormonspiral och cysta som spruckit har mina äggledare slutat producera... 

Anledningen till att jag försöker förstå processen är att kliniken bara förväntar sig att jag kommer och stannar så länge det behövs och jag måste tänka på eventuella ledigheter, familj, skolplikt för barn... Förmodligen kommer jag bara boka resa dit och anpassa mig till hur det går men behöver ändå planera att jag kommer dit utan att behöva slösa dagar på att de inte tar emot mig eller att jag inte åker precis efter ägglossning eller annat jag måste tänka på.  Jag ska försöka inte stressa och ta tiden det behövs men jag är som du väldigt lojal arbetsgivaren och älskar mitt jobb. men klart det inte bör vara stress, man vill ju göra det så bra som möjligt både för att det ska lyckas och för att minnet kring processen.När jag pratat med klinikerna har de bara tagit upp den korta protokollet med mig, det var först när jag googlade och läste själv som jag såg att det fanns en lång oxå...

Det kan vara så att mammigts börjar med det korta första gången, men är osäker på det.
  • Hoppomliv
    dava01 skrev 2018-09-09 19:14:08 följande:

Hej, är det någon som fått hyfsat okej med äggblåsor på första vul fast man inte känt något speciellt i magen?

Jag känner ingenting typ, har sprutat sen i måndags.. ska på vul imorgon är så orolig att det inte finns något. Försöket innan detta vart avbrutet pga två st äggblåsor bara.

Jag har känt väldigt lite alla gånger fram tills sista dagarna, trots 13-23 ägg så det behöver inte betyda något. Håller tummarna för dig!
  • Hoppomliv
    Percafluviatilis skrev 2018-09-09 19:38:22 följande:

Ja! Hoppas så innerligt att vi får ut ett eller två ägg. Vi ska också få tillbaka två om det blir så många. Vågar inte tänka på återföring ännu dock. Först ska de få ut ägg!

Håller tummarna! Är det läkarna eller ni som vill återföra två? Vi hade eventuellt velat det om vi får chansen någon gång men hur restriktiva är läkarna?
  • Hoppomliv
    dava01 skrev 2018-09-09 20:42:08 följande:

Jahaa okej, kanske inte ska oroa mig allt för mkt! Skönt att någon haft liknande känsla ändå. Får helt enkelt se imorgon . Tack så mycket! :) :)

Lycka till!
  • Hoppomliv
    Wonderfluff skrev 2018-09-09 21:16:54 följande:

Nån som vet hur man bör bete sig efter ägg satts tillbaks in? Kan man motionera? Jogga? Rida? Eller är det soffläge i en vecka som gäller? ^^)

Till mig sa de att det var bra att röra på sig genom promenader men att jag skulle undvika träning i syfte att förbränna och undvika tunga lyft. Jag hade bog undvikit både jogging och ridning...
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018