• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-11-24 18:10:39 följande:

Inga hade dött mellan torsdag och fredag heller så jag håller tummarna.

Ja, visst låter det länge, jag tror jag måste ringa kliniken i morgon och fråga nu när du skriver det också. De har öppet för personer under behandling.

Håller tummarna för dig! Låter ju väldigt lovande så här långt!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-24 19:16:35 följande:

Jag brukar få den under tiden som jag tar Lutinus. Hur går det för dig?

Ruvardag 9 nu med ett tvådagars. Inga till frysen så hoppas verkligen att det är vår tur nu! Andra gången jag ruvar, fick mensen dagen efter testdagen sist och då hade jag slutat med Lutinus. Då var det långa protokollet och denna gången är det korta. Läkaren sa att mensen brukar komma snabbare efter korta protokollet, så får väl se!
  • Hoppomliv
    gammelpysen skrev 2018-11-24 12:47:04 följande:

Jag kan ju nämna att vi dels bytte till menopur vid sista försöket, dels tog ett gäng vitaminer och mineraler inför sista. Q10 bland annat. Svindyrt men efter alla år har ju pengarna ingen betydelse längre... Vet inte om det hjälpte.

Vad gäller menopur fick jag betydligt färre ägg och var fullständigt knäckt, men fick tillbaka guldägget plus ett till frysen, så ge inte upp om ni byter och får färre ägg. Håll hoppet.

Skönt att höra att det går att lyckas till slut! Vad tog du mer än Q10 och hur mycket Q10 tog du? Jag har också tagit Q10 inför detta försök, får se hur det går. Menopur funkar bäst på mig med men får tyvärr inte färre ägg även om både vi och läkarna hoppats på det. Lycka till med din graviditet!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-25 10:15:15 följande:

Då närmar du ju dig verkligen "finalen" på ivf-behandlingen! Hur känns det? Håller tummarna!

Blandade känslor, fasar mest för ännu en besvikelse. Ingenting som tyder på att det lyckats och efter alla misslyckade försök blir man lätt uppgiven ju, men samtidigt hoppas jag av hela mitt liv! Hur känns det för dig inför plock och allt?!
  • Hoppomliv
    gammelpysen skrev 2018-11-25 09:45:07 följande:

Tack!

Jag har för mig att både maken och jag tog tre q10 om dagen. Maxdos i alla fall. Finns tydligen två varianter, en "ren" och en "utspädd", så man måste kolla om man har den koncentrerade rena eller inte.

Sen tog även maken tredubbel dos zink, både han och jag fick över 1 mg folsyra om dagen och jag tog järntabletter och vitamin d utöver vanliga multivitamin gravid.

Kan rekommendera en bok som heter it starts with the egg som går att köpa på iTunes. Går igenom en massa vad gäller kosttillskott men även andra saker som tex kemikalier och plast i tex matlådor. Inför sista försöket slängde vi ut alla matlådor som inte är godkända. Bifogar länk.

www.sund.nu/docs/artikel.asp&tem=3

Köpte matlådor i glad på IKEA i stället.

Jag bytte även ut tvålarna mot tvålar utan ftalater och paraben samt slutade färga håret. Jag Vet, det låter som hokuspokus men efter 2 års ivf och 6 försök tar man till det mesta. Har tidigare även fått på akupunktur och nästa steg var typ healing.....

Vad gäller plaster och kemikalier så sägs det påverka fertiliteten i hög grad. I vårt fall beror ju barnlösheten på manlig faktor, vilket är ett växande och allvarligt problem i Europa och usa, så jag är inte helt skeptisk till att det ligger något i det (för några år sedan hade jag bara garvat åt det).

Visst Ja, maken fick även låta bli att förvara mobilen i fickan.

Till sist bör jag nämna att hans värden inte alls var bättre när det var dags i augusti, men det kan ju även bero på extremvärmen i somras som kokat hans små kompisar i tre månaders tid.

Verkligen en hel vetenskap! Både jag och sambon tar Q10, zink, selen och folsyra! Började dock med det ca en månad innan vårt fjärde ivf nu så det är ju för sent för att det ska kunna påverka spermierna som gjorde sitt under detta försök, men om inte annat så hjälper det kanske inför ett eventuellt nästa försök.
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-25 11:04:46 följande:

Men inget som tyder på att det INTE har lyckats heller? :) Förstår uppgivenheten och att det är svårt att känna hopp.

Tycker det känns bra! Men det är en otroligt opraktisk vecka för plock! Är väldigt uppbokad. Men det får bli som det blir.

Nej det har du ju i och för sig rätt i! Får hoppas på det bästa! Hoppas att det går bra för dig och att du lyckas denna gång!
  • Hoppomliv
    My102 skrev 2018-11-25 11:13:43 följande:

Imorgon bär det av till Falun för fet. Pratade med kliniken i fredags och vi får bara sätta tillbaka ett embryo :(. Tydligen är jag för ung för att sätta tillbaka 2, 31 år, känner mig inte så ung kan jag säga! Samt att det är vår första IVF behandling. Och att tunna ut skalet på embryot gör dom inte heller. Så det blir princip samma sak som sist, kortison, intralipid, lutinus men jag har också börjat tagit fragmin sprutor from igår, blodförtunnande. Men det känns hopplöst ändå.. trots att vi inte ens har gjort återföringen än.

Återupprepa samma sak utan nån direkt förändring sen den senaste gången gör mig inte direkt hoppfull att det ska funka just den här återföringen :/ suck.

Varför tunnar mat ut skalet? Har jag aldrig hört av läkarna, kanske kan vara något att testa...
  • Hoppomliv
    authentic skrev 2018-11-25 17:13:33 följande:

Precis som Akira Öken skriver så vet man inte förrän man tagit testet på testdagen. Det kan mycket väl vara positivt även om du inte känner av en enda symptom. När hade du testdagen nu igen?

Ja jag vet, får väl bara hålla tummarna och hoppas att det räcker! Har inte testdag förrän på lördag, känns som en evighet dit!
  • Hoppomliv
    My102 skrev 2018-11-25 18:09:59 följande:

Det kan göra det lättare att fästa men kliniken sa det inte fanns några bevis på att det hjälpte så det var inget som dom gör. Tror också att det kan ske konsekvenser för embryot men jag är osäker

Okej! Så det är alltså något man gör efter befruktningen?
  • Hoppomliv
    Mangoodream skrev 2018-11-25 20:20:45 följande:

Hej igen, nu håller vi på med vårt andra ivf försök. I fredags fick jag två fyracelliga embryon insatta. Denna gång körde vi med menopour och en startdos med elonva. De resulterade vid äggplock fyra ägg och tre blev befruktade. De tredje skulle de fortsätta odla och vi får veta om det går att frysa. Jag tycker andra gången känns bättre eftersom alla steg har man gått igenom. Helvetet som jag har nu är den jäkla lutinus. Har sådan klåda överallt flera ggr per dag. Ska ringa läkaren och se om de kan skriva ut Tavegyl. Har testdag 7/12 och denna gång ska jag inte tjuvtesta. Finns det någon mer som är på ruvning här?

Spännande med två embryon tillbaka! Elonva har jag inte hört talas om innan, vad är det för något? Jag ruvar också, fick tillbaka ett embryo förra torsdagen och har testdag nästa lördag.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018