IVF sommar/höst 2018
Så spännande!! jag tror mellan 6-8 celler är normalt på dag 3!
Fick ni till frysen också?
Så spännande!! jag tror mellan 6-8 celler är normalt på dag 3!
Fick ni till frysen också?
Men OJ vilken dramatik! men vilken tur att det funkade med guldägget ;) hoppas den lille kämpen klamrar sig fast i 9 månader!!!
Ser flera i tråden är super oroliga över blödningar och mensvärk i tråden.
Lutinus och Crinone ger mensvärk som biverkning. Lutinus fräter sönder skrevet så det kan komma ljusrött blod från slemhinnorna.
Kommer det en blödning 7dagar efter äggplock kan det vara en nidationsblödning pga embryot nyper tag i livmoderns slemhinna. Har hänt mig vid samtliga 3graviditeter. Är blodet mörk rött tidigt under ruvning bör ni ringa gyn omgående och få Progynon utskrivet så inte embryot sköljs bort med blodet.
Läkaren bytte ut den så jag tar Crinone. Antar det var det du menade?
Vilken ruvardag bör man kunna börja märka lite graviditetssymptom? Jag är på ruvardag 3 och känner mig mindre gravid än nånsin. Bröstömheten har börjat avta, humöret är dåligt mm.
Tror det i första hand beror på infektionsrisken vid färskförsök. Sedan tror jag mig ha läst att det finns en risk att ett ev befruktat ägg som inte fäster skulle kunna dra med sig en blastocyst man får tillbaka.
Vår läkare avrådde från sex under två veckor efter äggplock.
Wouch! Aldrig att jag hade fixat det... å andra sidan har haft extremt ont vid mina äggplock. Öm en vecka efter.
Jag fick gonal-f och orgalutran under stimuleringen. Jag mådde extremt bra av hormonerna. Kände mig nästan lite hög. Glad och harmonisk. Samma med ovitrelle. Nu är det en vecka sedan ovitrelle-sprutan och jag börjar känna mig sur och pms?ig då gravidhormonerna går ur kroppen :(. Ruvardag 4. Känner mig inte hoppfull.
Känner igen mig som du skriver men den sista sprutan har jag varit extrem trött av i går var 1 v sedan jag tog den o jag kände mig så pigg o hade energi även om jag jobbat ett nattpass. Jag är på ruv 5 idag så spännande vi är i fas med varandra då? Hur många embryo fick du insatt? O på vilken dag satt dem in embryo?