• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-19 12:02:26 följande:

Jag ser ju absolut strecket men är den inte lite väl långt ner? Men hoppas såklart att det är positivt :)

Jo det var ovanligt långt ner på detta testet, verkar kunna variera, hela vita fältet kallas för testområde.
  • Wonderfluff
    Inalina skrev 2018-09-19 12:08:50 följande:

jag ser också strecket men väldigt vagt såklart - kanske dags att testa med ett sånt där testa-tidigt-test istället? vet inte vad de heter men är i en vit förpackningen med rosa text? =) när jag testade med dem var det ingen tvekan sen!! lycka till!

Bra idé :P, har bara inte hunnit åka till apoteket, samtidigt som jag har jättemånga från graviditetskollen hemma :).
  • Wonderfluff
    170909 skrev 2018-09-19 11:59:16 följande:

Att du ska göra allt du kan för att sluta testa och ta det lugnt ett par dagar. Man/jag blir bara knäpp av att testa så där och vinkla och inbilla sig osv. 

Det är såklart ett väldigt klokt råd. Men tyvärr är man som man är :D
  • Wonderfluff
    Percafluviatilis skrev 2018-09-19 17:11:56 följande:

Tack för lugnande ord. Inte kommit något mer en denna flytning. Lutinus är vitt. Var precis som en ägglossningsflytning.

Tjocka flytningar kan va graviditetstecken!
  • Wonderfluff
    Percafluviatilis skrev 2018-09-19 18:38:01 följande:

Ja men det är för tidigt för gravtecken. Hade sådana när det inte tog sig också tyvärr :/ Tror det kan bero på ovitrelle.

Ja kanske, men en gång när jag blev gravid så fick jag som ägglossningsflytningar några dar efter ägglossningen, sen kom liten nidblödning strax därpå. Aldrig förr haft äl-flytningar EFTER äl.
  • Wonderfluff
    Vildismamma skrev 2018-09-19 21:47:29 följande:

Nu får ni allt peppa mig lite och berätta för mig hur ni har känt... tog min första gonal-f spruta nu för en halvtimma sen så nu är vi igång... nu blir jag orolig för massa biverkningar men vet inte om man behöver få det eller så... har inte velat läsa på så mycket om det för då hade jag bara gått och tänkt på det hela tiden... snälla stilla min rädsla och säg att det kommer att gå smärtfritt detta... =O

Hej! Jag mådde väldigt bra av gonal-f :). Fick ett härligt rus i kroppen, blev skönt harmonisk och sov som en stock. Samtidigt glad och kärleksfull. Och hde fantastiskt sex, särskilt under de första dagarna :).
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-19 20:23:07 följande:

Det har jag o så vaknade jag med huvudvärk i dag. Inga värktabletter hjälper.

Ok! Jag hade fruktansvärd huvudvärk i förrgår och igår. Vågade inte ta värktabletter. Hoppas du mår bättre!
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 18:17:02 följande:

Idag mår jag bättre det här är spänning huvudvärk jag har så måste gå o träna lätt i morgon på gymmet lite rehab övningar då jag har långa ledband o är överrörlig. Har fått lite rosa flytningar är det något som har så med?

jag hade lite lite rosa imorse. Samtidigt känns det som mensen är på G inom ett par dar. Tyvärr :(
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 18:17:02 följande:

Idag mår jag bättre det här är spänning huvudvärk jag har så måste gå o träna lätt i morgon på gymmet lite rehab övningar då jag har långa ledband o är överrörlig. Har fått lite rosa flytningar är det något som har så med?

Har du inte gjort nåt test ännu? Tror du är en dag före mig.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-20 19:22:53 följande:

Ska göra den 28 sa läkaren, vill inte göra tidigare för att bli besviken

Smart. Mina visar knappt nåt :(. Men man vet ju aldrig - senast jag blev gravid visade inte testen förrän lite senare.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018